• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Alexiandra
    Anonym skrev 2012-06-30 17:24:42 följande:
    Alltså jag är nybörjare på det här med nätdejting... provade en gång förra hösten och träffade en kille och bli kär. Han var en riktigt snygging och det slog gnistor mellan oss.. tog nyligen slut för det visade sig att han var ett pucko.

Tänkte testa en gång till även om jag tycker det är riktigt jobbigt att träffa människor man inte känner alls. Finns en kille som verkar ha ett djup som jag gillar men han är inte i närheten lika snygg som mitt ex. Hoppas ändå det ska finnas kemi när vi träffas.
     Det jag tänkte fråga er är, första gången ni träffar en dejt kramar om den personen då eller tar ni i hand? vad är mest naturligt att göra?   
    Jag kramas om jag inte läser av att personen inte vill det. Ta i hand känns så stelt, trots att jag INTE är den som kramar annat än nära vänner som hälsning annars.
  • Anonym (Man)

Har varit medlem på en nätdejtingsida i ca tre veckor och börjar redan tröttna.

Som de flesta här skriver är det verkligen kvinnornas marknad och de kan ofta välja och vraka. Ska man sticka ut som man måste man se bra ut och skriva bra. Man måste ge mycket mer av sig själv för att få kontakt (generellt sett), man måste alltså blotta sig mycket mer, som person.

Jag har valt att inte ha bild men lägger desto mer kraft på skrivandet och får jag ett bra svar och kvinnan verkar vettig och intresserad skickar jag ett kort ganska omgående.

Jag har full förståelse för att kvinnorna vill se kort innan de skriver för mycket men samtidigt borde väl ett bra skrivet brev också ha sitt värde? Man hör ofta klagomål på att 90% av männen inte kan uttrycka sig etc.  När det väl dyker upp en som faktiskt kan och vill det, varför rata direkt?

Varför inte skriva ett bra brev tillbaka och klargöra att det verkar bra men att man inte vill gå längre än så utan bild. Varför läggs ingen som helst ansträngning från kvinnans sida?
    Förstår att det är kvinnans marknad men är man själv inte beredd att göra minsta ansträngning kan man inte heller klaga om man aldrig hittar någon annorlunda.

Vet att jag låter bitter men fan vad tråkigt det är! haha

• Anonym (men)
    Alexiandra skrev 2012-06-27 20:44:28 följande:
    Fast om någon vill ha "den snyggaste" - då ÄR man ju kräsen? ;)

Varför ska man inte regga sig för att man inte har problem med att vara singel - man kan ju vilja hitta den där som skulle få en att överge singelskapet t ex? Eller som mig, inte behöva någon - men gärna vilja dela livet/tillvaron med någon. Dock inte 'vem som helst'.

Jo..men man hittar ju alltid någon som är snyggare..så stannar man ju aldrig och lär känna den snygga..utan bara vidare hela tiden. Då blir man kvar för alltid på dejtingsidan. Tills man blir gammal och börjar bli fulare:P

Inte problem med att vara singel..utan vill hitta någon. Det är ju skillnad..än att någon ska få en att vilja lämna singellivet..
    Jag vill ha någon som inte tar mig för ytan..utan ser vad mycket mer jag är. SÅ jag letar efter någon med hjärna. Men klart han måste vara sexig,för mig då:)   
  • Anonym (Ute igen)

Man är nog rätt så kräsna från bägge håll och visst det tar lite energi att hålla på, det är nog mest därför jag inte orkar svara alltid. Det finns två typer av mail jag inte svarar på 1. De som inte tycks ha läst min profil eller missuppfattat helt vem jag är... 2. De som inte har förmåga att skriva ett mail av den typ som går att besvara. Vi tjejer mailar också killar och får inte alltid svar, handlar inte om bild eller inte. Man ska helt enkelt inte ta åt sig så värst, mottagaren kanske har en stressig jobb period och noterar att den fått mailet men orkar inte svara just då, eller håller precis på att prov dejta någon och vill inte köra ett dubbelspel ... finns massa förklaringar och viktigast är nog att man har lite distans till nätdejtandet ...

• Papito

Haha, jag gjorde ett utrop här om att vi i tråden kan börja dejta varandra men det gav inte så stor effekt i inboxen...alla har väl slumrat till lite.
    Det närmaste var väl att Alexiandra ratade mig pga avståndet..haha.

Ingen?
    Någon?

Synd man inte är bi, då hade man dubblat utbudet..

• Anonym
    Anonym (Man) skrev 2012-07-03 10:52:21 följande:
    Har varit medlem på en nätdejtingsida i ca tre veckor och börjar redan tröttna.

Som de flesta här skriver är det verkligen kvinnornas marknad och de kan ofta välja och vraka. Ska man sticka ut som man måste man se bra ut och skriva bra. Man måste ge mycket mer av sig själv för att få kontakt (generellt sett), man måste alltså blotta sig mycket mer, som person.

Jag har valt att inte ha bild men lägger desto mer kraft på skrivandet och får jag ett bra svar och kvinnan verkar vettig och intresserad skickar jag ett kort ganska omgående.

Jag har full förståelse för att kvinnorna vill se kort innan de skriver för mycket men samtidigt borde väl ett bra skrivet brev också ha sitt värde? Man hör ofta klagomål på att 90% av männen inte kan uttrycka sig etc.  När det väl dyker upp en som faktiskt kan och vill det, varför rata direkt?

Varför inte skriva ett bra brev tillbaka och klargöra att det verkar bra men att man inte vill gå längre än så utan bild. Varför läggs ingen som helst ansträngning från kvinnans sida?
    Förstår att det är kvinnans marknad men är man själv inte beredd att göra minsta ansträngning kan man inte heller klaga om man aldrig hittar någon annorlunda.

Vet att jag låter bitter men fan vad tråkigt det är! haha
    som så många gånger tidigare måste jag protestera mot det här. Jag är själv kvinna, skriver till folk och det är VÄLDIGT få som svarar. Jag är säkert fulare än snittet, men det är jag ju knappast ensam om att vara heller. Jag gissar att det är typ 10-20 % av tjejerna som får 70-80 % av uppvaktningen, då säger det sig ju självt att de kanske inte orkar svara på alla mail. Nä, se till att skicka till såna som kanske inte motsvarar din idealdrömbild av hur en tjej ska se ut också...
  • Anonym (Man)

Tack för tipset men jag är verkligen inte den som är den. Jag har absolut inte höga krav på utseendet, jag måste givetvis attraheras men är inte alls ute efter idealkvinnan (enligt mallen, MIN idealkvinna vill jag givetvis ha). Jag lägger enormt mycket mer fokus på personlighet än utseende. Det har hänt att jag inte svarat någon enstaka men det har mer handlat om att det är begränsat med brev man kan skicka gratis, haha.

Så just den biten tror jag att jag är ganska bra på.

• Anonym
    Anonym (Man) skrev 2012-07-03 13:30:33 följande:
    Tack för tipset men jag är verkligen inte den som är den. Jag har absolut inte höga krav på utseendet, jag måste givetvis attraheras men är inte alls ute efter idealkvinnan (enligt mallen, MIN idealkvinna vill jag givetvis ha). Jag lägger enormt mycket mer fokus på personlighet än utseende. Det har hänt att jag inte svarat någon enstaka men det har mer handlat om att det är begränsat med brev man kan skicka gratis, haha.

Så just den biten tror jag att jag är ganska bra på.
    Du ja, men det betyder ju inte att alla män är det Och som sagt, alla tjejre FÅR inte drösvis med mail, tänkte bara att det kunde vara bra för dig att veta
  • Anonym (men)
    Papito skrev 2012-07-03 11:13:10 följande:
    Haha, jag gjorde ett utrop här om att vi i tråden kan börja dejta varandra men det gav inte så stor effekt i inboxen...alla har väl slumrat till lite.
    Det närmaste var väl att Alexiandra ratade mig pga avståndet..haha.

Ingen?
    Någon?

Synd man inte är bi, då hade man dubblat utbudet..

Jag tyckte också det var en bra ide´. Men exakt,du bodde ju helt fel:)
  • Anonym (Man)

Haha, tack!

Känns kanske inte bra, för det är tråkigt för dig och andra tjejer men snällt att du försöker få mig på bättre humör 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!