• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (men)

Men blir det inte lite såhär..jag har iaf svårt att dejta fler än en i taget..menar,om det känns trevligt,kul med en..vill jag ju ta fler dejter med denne..innan jag dejtar någon ny. Men tex min kompis..det dejtas,känns ok..bra med vissa. Men så visar någon ännu snyggare intresse..och då måste hon "testa" denne också. Fast hon kanske är lite småförtjust i den andra hon dejtat?

• Papito

Har också det "problemet", gillar inte grejen med att dejta flera på en gång, känns som att man inte ger sig själv eller dejten chansen...man är hela tiden på väg...Lite som i övrigt i dag, man har alltid mobil och dator uppkopplat så man är aldrig hundra procent närvarande. Låter som en gammal gubbe, haha..men menar det inte så. Menar mer att det hela tiden finns alternativ och då ger man sig inte tid att utforska det som verkligen finns framför en i stunden, det är för lätt att bara välja nästa grej/dejt.

Detta säger jag rent generellt, menar inte att alla gör så (bäst att klargöra innan alla arga svar ramlar in)

Jaha, var bor du (men) då?

• målar havet blått
    Anonym (Man) skrev 2012-07-03 10:52:21 följande:
    Har varit medlem på en nätdejtingsida i ca tre veckor och börjar redan tröttna.

Som de flesta här skriver är det verkligen kvinnornas marknad och de kan ofta välja och vraka. Ska man sticka ut som man måste man se bra ut och skriva bra. Man måste ge mycket mer av sig själv för att få kontakt (generellt sett), man måste alltså blotta sig mycket mer, som person.

Jag har valt att inte ha bild men lägger desto mer kraft på skrivandet och får jag ett bra svar och kvinnan verkar vettig och intresserad skickar jag ett kort ganska omgående.

Jag har full förståelse för att kvinnorna vill se kort innan de skriver för mycket men samtidigt borde väl ett bra skrivet brev också ha sitt värde? Man hör ofta klagomål på att 90% av männen inte kan uttrycka sig etc.  När det väl dyker upp en som faktiskt kan och vill det, varför rata direkt?

Varför inte skriva ett bra brev tillbaka och klargöra att det verkar bra men att man inte vill gå längre än så utan bild. Varför läggs ingen som helst ansträngning från kvinnans sida?
    Förstår att det är kvinnans marknad men är man själv inte beredd att göra minsta ansträngning kan man inte heller klaga om man aldrig hittar någon annorlunda.

Vet att jag låter bitter men fan vad tråkigt det är! haha
    HAhA är det jag som har skrivit det där???
    Toto, i dont think we are in Kansas anymore..
  • målar havet blått

PAPITO du saluför dig inge vidare bra..varför inget foto??Cool

Toto, i dont think we are in Kansas anymore..
  • Papito
    målar havet blått skrev 2012-07-03 19:26:08 följande:
    PAPITO du saluför dig inge vidare bra..varför inget foto??

Tycker du inte?

Jag är väl en av få som inte skriver anonymt iaf Och har föreslagit tråddejtandet helt öppet, tycker nog att jag varit modig och framåt
  • Papito
    målar havet blått skrev 2012-07-03 19:26:08 följande:
    PAPITO du saluför dig inge vidare bra..varför inget foto??

Eller menar du för att jag inte vill dejta flera samtidigt?

Foto på familjeliv känns som överkurs, är ju inte här för att ragga
  • Papito
    Anonym (men) skrev 2012-07-03 19:35:45 följande:
    Papito..jag bor i Uppland

Ja, det är ju inte nästgårds direkt, haha. Du får boka in Liseberg i sommar, så kan du få kost & logi av mig..
  • Anonym (Ute igen)
    Papito skrev 2012-07-03 22:30:41 följande:
    Eller menar du för att jag inte vill dejta flera samtidigt? Foto på familjeliv känns som överkurs, är ju inte här för att ragga

Fast det är ju det du gör
  • Papito

Haha, känns som att jag spammar tråden...får göra annat en stund. Har sååååå tråkigt bara.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!