• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (c)

Kan ju tillägga att jag försöker att inte verka bitter o dra upp mina problem när jag mailar nån, min patetiska historia är liksom inte så sexig:( o jag skriver från mobilen, därav knepig stavning ibland

• Anonym
    Anonym (c) skrev 2012-07-09 00:34:35 följande:
    Kan ju tillägga att jag försöker att inte verka bitter o dra upp mina problem när jag mailar nån, min patetiska historia är liksom inte så sexig:( o jag skriver från mobilen, därav knepig stavning ibland
    Nej den "patetiska historien" brukar komma om man börjar prata i telefon eller träffar sin nätdejt. Tänk om män begrep hur fruktansvärt avkylande det är att prata om sitt ex med nätdejten. Ta det med en kurator el dyl. Eller så kan man ju prata om det när man blivit lite mer bekanta och kanske börja i den änden. Ja suck så många dumma karlar det finns som en fd fru slängt på soptippen och man förstår henne. 
  • Opcode
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-08 23:46:24 följande:
    Syftar bara på ditt citat om att man inte behöver vara raketforskare ...det är inte nödvändigtvis så att det är någon sorts "andra sortering" som är på nätet för träffa någon, och det är flera kvinnor här som skriver om bristen på både svar och intresse från män.... Flera kvinnor här som också mailar först eftersom vi inte lever på 1800 talet. Så gör det inte till en man/kvinna fråga hela tiden. Jag tror det handlar om vilken sajt man är på, vilken profil man lägger upp, vilket bildmaterial man valt och hur man tar kontakt samt vilka man kontaktar, gäller både män och kvinnor
    Jag är helt övertygad om att många är någon "andra sortering", folk har en enorm övertro på dejtsiter att det ska vara något snabbt smidigt och enkelt att få exakt vad man vill.

Jag har inte gjort det till en man/kvinna fråga, Jag skriver utifrån min upplevelse och min uppfattning som man. 
    Det har säkert betydelse.

BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • ulfsas

Hej.
    Det är väl så att om man börjar dejta för tidigt då man inte är klar med ältandet om det gamla förhållandet så blir det nog tokigt ibland. Man kanske inte vet när man är klar riktigt.
    Alla har vi ju vår egen historia och jag tror att den är jätteintressant att berätta men inte på en dejt. Om man nu vill dejta den personen igen vill säga.
    Det är ju så att man inte måste gå och tänka på allt som varit bakåt utan att man till slut drar ett mentalt streck över det hela.
    Den person som lurat en och varit otrogen är inte värd att styra en liv ens det minsta.
    Problemet med dejtsajter är väl kanske att många drömmer om att drömprinsessan/drömprinsen skall dyka upp på nästa sida, eller på nästa eller nästa osv. Alltid lurar en bättre dejt bakom hörnet.
    Som kille så har jag varit med om allt möjligt numera. Kvinnor även IRL som varit illa ute ekonomiskt med stora skulder (gissa vem de vill som skall stå för kalaset och detas dyra vanor?) och tom en riktig storbedragerska hittills. Som tur där fick jag en liten varning. Synd. Svårt att veta då hon var en på ytan riktig pudding.
    Eller de med ett mycket udda sexliv. För udda för min smak.
    Via nätet så svarar bara en bråkdel och det stimulerar ju inte till några essäer framöver.
    Ett litet positivt gensvar är det jag vill ha.
    Lite om min syn på ämnet.

• Opcode
    ulfsas skrev 2012-07-09 13:53:39 följande:
    Hej.
    Det är väl så att om man börjar dejta för tidigt då man inte är klar med ältandet om det gamla förhållandet så blir det nog tokigt ibland. Man kanske inte vet när man är klar riktigt.
    Alla har vi ju vår egen historia och jag tror att den är jätteintressant att berätta men inte på en dejt. Om man nu vill dejta den personen igen vill säga.
    Det är ju så att man inte måste gå och tänka på allt som varit bakåt utan att man till slut drar ett mentalt streck över det hela.
    Den person som lurat en och varit otrogen är inte värd att styra en liv ens det minsta.
    Problemet med dejtsajter är väl kanske att många drömmer om att drömprinsessan/drömprinsen skall dyka upp på nästa sida, eller på nästa eller nästa osv. Alltid lurar en bättre dejt bakom hörnet.
    Som kille så har jag varit med om allt möjligt numera. Kvinnor även IRL som varit illa ute ekonomiskt med stora skulder (gissa vem de vill som skall stå för kalaset och detas dyra vanor?) och tom en riktig storbedragerska hittills. Som tur där fick jag en liten varning. Synd. Svårt att veta då hon var en på ytan riktig pudding.
    Via nätet så svarar bara en bråkdel och det stimulerar ju inte till några essäer framöver.
    Det är ungefär den uppfattning jag fått också, du har helt rätt att en person som lurat en inte är värd den minsta neuronkoppling. 
    Jag håller också med om att jag tycker det är skamligt att vissa förväntar sig långa brev som första mail, skickar någon bara "hej vad gör du?" till mig, så nog fan svarar jag på det oavsett om jag är attraherad av personen eller inte. Jag förväntar mig inte någon drömprincessa, jag hoppas träffa en person som inte är beräknande, iskall och egoistisk.
    Men det har blivit något galet i det psykologiska spelet vid dejtande osv, man måste låtsas vara ointresserad och ta avstånd för att väcka intresse. Det är som personerna gillar själva jakten mer än personen dom jagar, jag tycker det är slöseri med tid och rent ut sagt larvigt. Det kanske innebär att jag aldrig kommer träffa på någon annan än dom extremt kantstötta vilket jag gjort tidigare (som egentligen aldrig tyckte om mig förstod jag senare) men hoppas kan man ju att denna tjej finns där ute någonstans. Jag bryr mig inte ett skit om vad andra tycker om henne så länge hon attraherar mig och att vi ömsesidigt känner så, så är det allt man kan önska sig. Jag har som sagt "allt det andra" på plats redan, men den sista pusselbiten är tydligen svår att hitta och ändå försöker man ibland riva ner halva pusslet och börjar om för att se om man kan vrida på någon bit och hitta någon som passar då. Men jag vet vad jag vill iallafall.
  • Anonym
    ulfsas skrev 2012-07-09 13:53:39 följande:
    Hej.
    Träffar man en person från en dejtingsajt så ska man fokusera på den personen och inte sitta och kinka och gnälla (på många karlars vis) över hon som svek, och jag gjorde allt för henne och bla bla bla. Då blir det sista dejten för min del. 
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-09 14:06:00 följande:
    Träffar man en person från en dejtingsajt så ska man fokusera på den personen och inte sitta och kinka och gnälla (på många karlars vis) över hon som svek, och jag gjorde allt för henne och bla bla bla. Då blir det sista dejten för min del. 
    Det är ju precis vad han skriver.
  • Anonym
    Opcode skrev 2012-07-09 14:12:11 följande:
    Det är ju precis vad han skriver.
    Ja ursäkta då. Jag råkade sätta mig på ett karbonpapper. 
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-09 14:18:40 följande:
    Ja ursäkta då. Jag råkade sätta mig på ett karbonpapper. 
    Det är lungt :) Jag håller med dig, man vill inte att personen ska prata om sitt ex, man vill ha hela dens uppmärksamhet istället, att personen ska börja om från början. Men det är tyvärr så att många tvivlar nog på sig själva (vet...) efter det hänt och det tar tyvärr lång tid att göra sig av med minnen av sviniga personer. Och ju mer förvirrad man är ju mer ältar man. 
    Men jag förstår dig fullt att det inte är önskvärt, jag har iofs aldrig pratat om det med någon jag dejtat... Men jag förstörde några konversationer med riktigt trevliga och attraktiva tjejer när jag fick frågan hur jag här (på FL) och drog hela historien om mitt ex osv... Det var dumt gjort. 
  • Anonym
    Opcode skrev 2012-07-09 14:23:01 följande:
    Det är lungt :) Jag håller med dig, man vill inte att personen ska prata om sitt ex, man vill ha hela dens uppmärksamhet istället, att personen ska börja om från början. Men det är tyvärr så att många tvivlar nog på sig själva (vet...) efter det hänt och det tar tyvärr lång tid att göra sig av med minnen av sviniga personer. Och ju mer förvirrad man är ju mer ältar man. 
    Men jag förstår dig fullt att det inte är önskvärt, jag har iofs aldrig pratat om det med någon jag dejtat... Men jag förstörde några konversationer med riktigt trevliga och attraktiva tjejer när jag fick frågan hur jag här (på FL) och drog hela historien om mitt ex osv... Det var dumt gjort. 
    Ja det var det! Men nu har du lärt dig det och vet att nu är nu och det enda som finns är framtiden. Jag tror att det där med att älta exet är mer än mansgrej. (ja jag är fylld av fördomar) men jag tror det. Jag skulle ALDRIG. NADA, NEVER prata om mitt ex på en dejt med en ny bekantskap. (jag är kvinna). 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!