• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Opcode

Jag vill nog heller inte höra så mycket om ex initialt iallafall, men dom är som sagt självklart en del av någons historia. 
    Med tjejen från förra förhållande så fick jag höra mycket om hur elak hennes ex var, fast det var visserligen innan vi var tillsammans; Och jag visste också att hon att hon fortfarande älskade honom.
    Det var en av anledningarna jag stod ut med mycket fast jag egentligen inte mådde bra av det, jag ville inte vara som honom. Idag vet jag inte om något av det var sant överhuvudtaget, eller om han helt enkelt reagerade likadant som jag gjorde. jag försökte få kontakt med honom men han ignorerade mitt brev så jag tolkar det som han inte vill ha mer med henne att göra. Och det vill iofs inte jag heller, men om någon skulle kontakta mig och fråga hur hon var så skulle jag nog berätta vad jag upplevt och varit med om. 

Har tjejen barn så är det ju helt omöjligt att undvika eventuella ex, så då är det ju än mer intressant.  

Nu är jag klar med diskussionen angående "ex" ivilketfall.  

BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • yimby

Jag är inne på Ernst Hugos linje. Fast ännu mer extrem kanske. Så fort jag känner mig trygg med snubben, vilket brukar vara ganska snabbt, älskar jag att höra om exen (brukar vara plural i min ålder) och det ger en bra ingång till vad personen vill förbättra med mig. Och så kan jag vara lika frikostig. Brukar dra öronen åt mig om personen antingen helt brutit all kontakt med exet eller har ett ansträngt förhållande till henne. Det är jobbigt om det blir en stor sak av "exet". Har varit med om det också. Men då har det berott på att vi gick in i ett förhållande alldeles för tätt inpå efter att de gjort slut. Den gången det hände senast accepterade jag att han fortfarande inte "kommit över" sitt ex. Vad var våra tre veckor ihop jämfört med deras sex år?  På det temat höll jag århundradets mognaste tal, som fick exet att blekna, helt utan smutskastning eller fula knep. Eller mognaste. Nä. Men retoriskt, lite Almedalsveckan fast i sängkammaren. "Hur ska vår korta tid ihop kunna mäta sig mot..." och "det ska du inte känna skuld för, klart att du älskar henne fortfarande" "men du och jag har framtiden för oss...blablabla".

Jag kan verkligen smöra, om jag vill. Men i det fallet hade jag bestämt mig för att det var "vi". Och tönka sig, därefter bleknade exet kvickt, haha.

• Opcode

Ny dag, nya möjligheter :) Lite synd att semestervädret är aningen instabilt. 

• Anonym
    Ernst Hugo skrev 2012-07-09 19:06:46 följande:
    Njae, resonerade nog inte så ens när jag var 25. o andra sidan dejtade jag inte då utan det bara kom människor i ens väg som var mer eller mindre intressanta. Hade då ett förhållande med en kollega som var 42.

Snarare att jag vid 25 inte vågade fråga rakt ut som jag gör idag och byken kan vara lika betydelselös som besvärande oavsett om den innehåller barn. Jag gjorde just erfarenheten att någon som inte har någon "byk" kan ha delar i sitt liv tyngre än barn och annan livserfarenhet.

Jag är lillgammal jävel som sedan jag var 5 haft en hygglig bredd på vokabulären och fyller som sagt 44 nästa gång, så nog vet jag vad byk är Solig     
    Ja kära "Ernst-Hugo" du är så klok!! Är det du på "signaturbilden"? Då undrar jag lite varför du är här och skriver i dessa "tramstrådar". Och även om du var "lillgammal" från späd ålder så blir du ju äldre. Mitt råd (från en ännu äldre horisont) är att om du själv inte har en "ryggsäck" med tegelstenar i så håll dig till din egen sort.
    Du blir inte yngre!!!!! 
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-10 10:33:58 följande:
    Ja kära "Ernst-Hugo" du är så klok!! Är det du på "signaturbilden"? Då undrar jag lite varför du är här och skriver i dessa "tramstrådar". Och även om du var "lillgammal" från späd ålder så blir du ju äldre. Mitt råd (från en ännu äldre horisont) är att om du själv inte har en "ryggsäck" med tegelstenar i så håll dig till din egen sort.
    Du blir inte yngre!!!!! 
    Mannen på bilden är om jag inte ser fel, Paul Newman, en avliden skådespelare. Liksom "Ernst-Hugo" men det kanske är ett sammanträffande.
  • Opcode

(Fast citatet i sidfoten är en referens till ernst hugos postbanken reklam misstänker jag, men det är ju inte omöjligt att fler heter ernst-hugo)

• Ernst Hugo
    Anonym skrev 2012-07-10 10:33:58 följande:
    Du blir inte yngre!!!!! 

Ja kära Anonym-tanten Solig

Det är Paul Newman (typ -69) på min bild o det är såklart snällt att du vill ge mig råd. Är dock inte på det klara med var min egen sort innebär, men min magkänsla säger att om man försäker hålla sig till "sin sort" blir man nog lättare bitter och inskränkt än något annat.

När det  gäller ålder så känns dejtande roliga och lite skönare ju äldre jag blir faktiskt. Kanske banalt men har blivit tryggare som man med åren Flört
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Anonym
    Ernst Hugo skrev 2012-07-10 10:55:58 följande:
    Ja kära Anonym-tanten Solig

Det är Paul Newman (typ -69) på min bild o det är såklart snällt att du vill ge mig råd. Är dock inte på det klara med var min egen sort innebär, men min magkänsla säger att om man försäker hålla sig till "sin sort" blir man nog lättare bitter och inskränkt än något annat.

När det  gäller ålder så känns dejtande roliga och lite skönare ju äldre jag blir faktiskt. Kanske banalt men har blivit tryggare som man med åren Flört
    Hahahahahahahahahaha Ok jag borde kanske känt igen Paul N då jag är så "gammal"? Men Ernst Hugo är du snygg? Och när det gäller att dejtandet blir lättare med åren så ger jag dig delvis rätt för man blir ju som du säger "tryggare", men herregud att sitta och höra på alla karlar (i mitt fall då) som berättar om hur de gjorde precis allt för sin kvinna och nu hatar hon honom och han får inte träffa barnen och bla bla bla bla.........det tillkommer ofta med åren för oss tjejer/kvinnor. Men jag tänker att vi kvinnor/tanter/damer/kärringar har bättre vett.... vi pratar INTE om den skitiga tölp (eller vilken sort det varit) som vi nyss lyckats bli fri utan ser FRAMÅT.........Puss (nä blä va äckligt va)
  • Ernst Hugo
    Anonym skrev 2012-07-10 14:04:50 följande:
    Hahahahahahahahahaha Ok jag borde kanske känt igen Paul N då jag är så "gammal"? Men Ernst Hugo är du snygg? Och när det gäller att dejtandet blir lättare med åren så ger jag dig delvis rätt för man blir ju som du säger "tryggare", men herregud att sitta och höra på alla karlar (i mitt fall då) som berättar om hur de gjorde precis allt för sin kvinna och nu hatar hon honom och han får inte träffa barnen och bla bla bla bla.........det tillkommer ofta med åren för oss tjejer/kvinnor. Men jag tänker att vi kvinnor/tanter/damer/kärringar har bättre vett.... vi pratar INTE om den skitiga tölp (eller vilken sort det varit) som vi nyss lyckats bli fri utan ser FRAMÅT.........Puss (nä blä va äckligt va)

Sägs likna Klas Ingesson och vet att min "stil" går hem hos en viss kategori kvinnor, men snygg vetefan Skrattande

Men då handlar det mer om att mannen ifråga är dumdryg och självupptagen än det faktum att han berättar om sina ex, eller hur?

Puss på dig oxå Anonym-tanten Solig    
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Opcode

En sak som fascinerar mig är att nästan alla kvinnors passion verkar vara att resa, vad är det dom vill egentligen, ha resesällskap? xD 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!