Nu har jag läst ikapp lite.
Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-25 23:36:40 följande:
Tjejer som gillar att vara ute och röra på sig i världen träffar killar där ute. Se till att vara en av de killarna... Åk och jobba som volontär, backpacka, gå en folkhögskola eller universitetskurs där man åker till något fattigt land eller gör en MFS. De riktigt äventyrliga tjejerna har nog inte tid för nätdejting tyvärr, de träffar ju en massa kilar IRL hela tiden.
Sant. Men det finns undantag, varav jag är ett gott exempel. Stack ensam ut i världen som tonåring och jobbat i fem världsdelar i många år, polyglott och något av ett socialt geni pga ständigt ombyte av miljöer, språk och folk.
Meeeeen. Jag är inte ödmjuk nog, och det är ett minus om man är tjej. Alltid är det nåt, liksom. Man kvalar på äventyrligheten (när den nu var på tapeten) och bräcker vem som helst på den biten, men då kommer det nåt annat, som sagt.
Alternativt får man män på kroken som skriver "Härligt, du verkar vara en äventyrslysten tjej som kan ta för dig. Jag vill gärna ha ett äventyr med dig. Go du verkar."
Och jag kan inte projicera ett äventyr med nån på en datingsida som skriver att den är äventyrlig medan hela presentationen skvallrar om det motsatta. Äventyrlig i den bemärkelsen hintar dessutom att det är en ganska medeltrist typ som vill ligga på direkten, och som på nåt vänster får det till att en tjej som arbetat ute i världen är mer lättövertalad än nån som är yngre och bara bott i Småstaden med hund och katt i 25 år.
Det är lite som att skriva att man är rolig, som nämndes. Man fattar undertexter. Man behöver inte skriva ut allt. Det är kul att knäcka koderna.