• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Opcode
    Anonym (b) skrev 2012-07-11 22:30:22 följande:
    Tycker du ser bra ut men en klippning hade nog gjort susen:) lite kortare på sidorna och längre upptill.
    Tack för tipset!
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-11 22:00:43 följande:
    Nej det är sant, jag har denna som profilbild iofs, men oavsett vilket jag ser ut som jag gör- uppenbarligen faller det inte många kvinnor i smaken. Och eftersom jag inte får chansen att visa mitt inre (även om det kanske inte faller dom i smaken hellre) så är det kanske en liten hopplös situation på ett sätt. Men jag försöker ändå ett tag till iallafall..

Hmmm, fast den där attityden lyser lätt igenom på det man skriver...inte det mest lockande. En tjej som skrev till mig hade lite samma attityd man kunde läsa mellan raderna. Trots uppmaning att istället fokusera på annat så levde det kvar i det hon skrev. Kände ju då inte direkt för att lära känna henne mer. Bra utseende eller inte, men gillar tjejer som är framåt och aktiva...och som tar de förutsättningar man har i livet och gör det bästa av det (vilket ju är allt man kan). Det är bara att acceptera att man sällan får svar på dejtingsidor. Skriver inte så ofta, men har egentligen bara fått svar av ett par tjejer där jag känt att det funnits något. En träffade jag och blev vän med irl (men kände inget mer), en annan skriver jag löpande med på internet (men vi har inte träffats, och vet inte om det blir så inom snar framtid. Vi har liksom hittat varandra i vår nuvarande 'vänskapsform'). Sen har jag växlat några korta växlingar med ett par tjejer där det hela självdött eller avslutats av ngn av oss ganska snart.. (man märker ju om konversationen flyter eller om det blir styltat). En av dem i denna tråd... Ju mer vikt man lägger vid det, desto sämre går det. Ju lättsammare man tar det, desto bättre...
  • Opcode
    Anonym (Unikum) skrev 2012-07-11 23:18:12 följande:
    Hmmm, fast den där attityden lyser lätt igenom på det man skriver...inte det mest lockande. En tjej som skrev till mig hade lite samma attityd man kunde läsa mellan raderna. Trots uppmaning att istället fokusera på annat så levde det kvar i det hon skrev. Kände ju då inte direkt för att lära känna henne mer. Bra utseende eller inte, men gillar tjejer som är framåt och aktiva...och som tar de förutsättningar man har i livet och gör det bästa av det (vilket ju är allt man kan). Det är bara att acceptera att man sällan får svar på dejtingsidor. Skriver inte så ofta, men har egentligen bara fått svar av ett par tjejer där jag känt att det funnits något. En träffade jag och blev vän med irl (men kände inget mer), en annan skriver jag löpande med på internet (men vi har inte träffats, och vet inte om det blir så inom snar framtid. Vi har liksom hittat varandra i vår nuvarande 'vänskapsform'). Sen har jag växlat några korta växlingar med ett par tjejer där det hela självdött eller avslutats av ngn av oss ganska snart.. (man märker ju om konversationen flyter eller om det blir styltat). En av dem i denna tråd... Ju mer vikt man lägger vid det, desto sämre går det. Ju lättsammare man tar det,o bättre...
    Det är det jag blir lite ledsen över, jag vill gärna träffa en eller flera goda vänner nät dejtandet.Självklart vill jag helst träffa min stora kärlek men eftersom jag uppenbarligen inte är attraktiv nog så förväntar jag mig inte det, men jag skulle så gärna träffa någon med lika hög sex drift som mig osv :]
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-11 21:48:24 följande:
    Detta är en liten improvisation jag gjorde för ett tag sedan... 
    Men egentligen är det mer av mitt sätt att spela av mig hur jag känner mig inombords... och jag förstår inte varför ingen kan uppskatta det :/

" target="_blank">

"> 
    Tja vad är det och hur länkar du till detta när du skriver? Om du vill visa en melodi (och vad du sysslar med) så gör hellre ett litet bildspel till. Mer effektfult än det där tråkiga..

Små bildspel animationer till låtar kan ofta lyfta dem på ett bra sätt, ofta bättre än den 'officiella videon'.

Ex

">

(Spelades mkt efter att jag träffat en kvinna (dock ej på nätet), men det blev inte vi trots bådas känslor).

">

(Samma kvinna)  

• Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-11 23:28:06 följande:
    Det är det jag blir lite ledsen över, jag vill gärna träffa en eller flera goda vänner nät dejtandet.Självklart vill jag helst träffa min stora kärlek men eftersom jag uppenbarligen inte är attraktiv nog så förväntar jag mig inte det, men jag skulle så gärna träffa någon med lika hög sex drift som mig osv :]
    Vad blir du ledsen över?

Du spånar in på att du inte är attraktiv nog. Gör du det här så lyser det nog igenom i 'tonläget' i dina brev. Du är inte ensam, kika bara lite i tråden så ser man en del inlägg där samma fokus (eller bitterhet, men menar då inte dig) lyser igenom.

Tänk dig själv, om du träffar ngn irl och dennes dåliga självförtroende (eller det du uppfattar som detta) lyser igenom i hur den pratar, verkar det mer eller mindre lockande än ngn som är glad och skrattig? 

Btw, skriv INTE ngt om din stora sexdrift!!!!    
  • Anonym (Ute igen)

Fast det är ju lite som alla skriver, det verkar som om många har högre krav än de själva kan leverera ... tänker att det gäller mycket på nätet man sitter och drömmer om lägenheter man aldrig kommer ha råd med, men hoppas ändå att någon dag kanske stöta på den där drömlyan som ingen annan sett och så ska man få den för ett pangpris. Nätet är liksom sållandet och de stora drömmarnas moder...

• yimby

Tycker tvärtemot de flesta att problemet med nätet är: så många underbara män, så lite tid.

• Opcode
    Anonym (Unikum) skrev 2012-07-11 23:32:15 följande:
    Vad blir du ledsen över?

Du spånar in på att du inte är attraktiv nog. Gör du det här så lyser det nog igenom i 'tonläget' i dina brev. Du är inte ensam, kika bara lite i tråden så ser man en del inlägg där samma fokus (eller bitterhet, men menar då inte dig) lyser igenom.

Tänk dig själv, om du träffar ngn irl och dennes dåliga självförtroende (eller det du uppfattar som detta) lyser igenom i hur den pratar, verkar det mer eller mindre lockande än ngn som är glad och skrattig? 

Btw, skriv INTE ngt om din stora sexdrift!!!!    
    Haha nej det är klart jag inte skriver något olämpligt och om konversationen går väl så blir man ju genuint glad också.

• Opcode
    Anonym (Unikum) skrev 2012-07-11 21:24:42 följande:
    Fast iaf på sajten där jag finns, HP, så har jag fått kommentaren att just 'vänskap' uppfattas som att man söker ett KK...
    Ah det kanske det gör i dom invigdas värld :P Jag tolkade det ordagrant haha så galet allt kan bli
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!