• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-11 22:00:43 följande:
    Nej det är sant, jag har denna som profilbild iofs, men oavsett vilket jag ser ut som jag gör- uppenbarligen faller det inte många kvinnor i smaken. Och eftersom jag inte får chansen att visa mitt inre (även om det kanske inte faller dom i smaken hellre) så är det kanske en liten hopplös situation på ett sätt. Men jag försöker ändå ett tag till iallafall..

På fotot tycker jag att du ser lite tillbakadragen, sudd på blyg ut. Så uppfattar jag _inte_ dig när du skriver i tråden. Leendet ser framtvingat ut. Kan du inte be en kompis ta lite foton på dig en kväll när ni umgås (alltså, spontanfoton medan ni gör vad-ni-nu-gör, inte ställa dig framför kameran och ta en serie nästan likadana bilder)?
  • Opcode
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-12 09:45:15 följande:
    På fotot tycker jag att du ser lite tillbakadragen, sudd på blyg ut. Så uppfattar jag _inte_ dig när du skriver i tråden. Leendet ser framtvingat ut. Kan du inte be en kompis ta lite foton på dig en kväll när ni umgås (alltså, spontanfoton medan ni gör vad-ni-nu-gör, inte ställa dig framför kameran och ta en serie nästan likadana bilder)?
    Det kan nog stämma på båda sätt, jag är lite reserverad när det rör människor jag inte känner väl. Sen är väl det andra problemet att jag inte gillar kameror, så fort en kamera kommer fram så blir jag "låst" så att "fånga" hur jag är i avslappnat tillstånd kräver nog spionkamera.

Jag tror däremot inte jag tvingade fram leendet på just denna bild, men jag försökte kontrollera det en aning- så jag inte såg ut som en galen professor :P  
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-12 09:37:24 följande:
    Haha nej det är klart jag inte skriver något olämpligt och om konversationen går väl så blir man ju genuint glad också.

Man behöver inte skriva ngt 'olämpligt'..ibland kan vissa attityder anas mellan raderna. Tycker ofta det brukar stämma när jag skriver med kvinnor på HP. Jag vet ju inte hur du är 'online' förutom här, men med det du skriver här som utgångspunkt så..

Samtidigt är det ju som jag skrev ovan, ibland självdör konversationen (eller avslutas av ngn specifikt) för att ngn/båda känner att den inte flyter naturligt och spontant. Då är man troligen för olika varandra...iaf på ett nätdejtingstadie. De jag skrivit vidare med och träffat har börjat med oplanerat långa chattsessioner för att båda har så kul så tiden rinner iväg på kvällen/natten. Det är ingen som känt att de 'hållt igång' konversationen eller att man 'måste nog svara' utan plötsligt sitter man där med 20+ mail och/eller timmar bakom chatten.. Då kan man ju ganska säkert träffas.. Fast man vet aldrig när det väl blir irl. Hade en ovanstående kontakt med en tjej som verkade 'klicka' på alla sätt och vis. När vi träffades verkade hon dock mer som en bra och riktigt gullig vän, så det stannade där (på mitt initiativ).
  • Opcode

Ja det är väl så, sen håller jag med att man kan tappa tiden, jag reagerar bara över att så många inte känner för att ens försöka som sagt. Men det är ju win-win egentligen antar jag. :)

Nåja nu trappar jag upp och vänder på alla stenar, kommer säkert stöta på en och annan gråsugga men det får man allt räkna med när man är en äventyrare ,) 

• Opcode

Hmm när det sista mail man får är "Vi hörs!" så får man tolka det som att konversationen gått ganska bra då iallafall?

• Anonym (b)

Efter hur lång tid hade ni kunnat tänka er att lägga till en date på fb?
    vi har inte varit på date än men har pratat ett tag och det känns jättebra. Men vill ändå vara försiktigt.. skulle vilja veta hans efternamn, kan man fråga efter det eller det låter för knäppt?

• Opcode
    Anonym (b) skrev 2012-07-12 19:06:26 följande:
    Efter hur lång tid hade ni kunnat tänka er att lägga till en date på fb?
    vi har inte varit på date än men har pratat ett tag och det känns jättebra. Men vill ändå vara försiktigt.. skulle vilja veta hans efternamn, kan man fråga efter det eller det låter för knäppt?
    Jag tycker inte man ska ha några regler, lägg till när det känns rätt.
  • Anonym (b)

Bara det att då får han mitt hela namn och det är väl inte så smart ur säkerhetssynpunkt... annars så tycker jag man kan få en liten uppfattning om vem personen är. Om han har vänner osv...

Det är min kära mamma som skrämmer upp mig hon är på mig mkt att inte lämna ut för mkt. 

• Opcode
    Anonym (b) skrev 2012-07-12 19:25:03 följande:
    Bara det att då får han mitt hela namn och det är väl inte så smart ur säkerhetssynpunkt... annars så tycker jag man kan få en liten uppfattning om vem personen är. Om han har vänner osv...

Det är min kära mamma som skrämmer upp mig hon är på mig mkt att inte lämna ut för mkt. 
    Nja skulle man ha oturen att träffa på en väldigt sjuk människa är http://www.takethislollipop.com/ en ganska bra "reminder" om hur mycket någon skulle kunna få reda på dig från facebook. 
    Som sagt jag tycker inte du ska lägga till någon innan du känner dig komfortabel med det- alt skapa en ny säkerhetsgrupp på FB som har begränsad access till din information innan du känner dig säker på honom. 
  • Opcode

Måste nog säga att nätdejting kan göra en aningen deprimerad ibland... Men jag har lovat att försöka ett tag till iallafall innan jag accepterar läget.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!