• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (b)

Behöver antagligen inte ens fundera över det... jag skickade ett mail i morse och han har läst det men inte svarat. Sen dess inget... är jag intresserad svarar jag direkt oavsett om jag haft bråttom. Då hade jag skrivit det, eller vad anser ni?vanligtvis blir det hur många mail som helst under dagen/kvällen.

• Opcode
    Anonym (b) skrev 2012-07-12 20:11:44 följande:
    Behöver antagligen inte ens fundera över det... jag skickade ett mail i morse och han har läst det men inte svarat. Sen dess inget... är jag intresserad svarar jag direkt oavsett om jag haft bråttom. Då hade jag skrivit det, eller vad anser ni?vanligtvis blir det hur många mail som helst under dagen/kvällen.
    Ja jag svarar också direkt om någon skriver, men jag har märkt att många läser och svarar långt senare. Man får lite känslan av att man är "reserv" då.
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Opcode

Helt icke relaterat egentligen... Undantaget dom första raderna i texten, men en fantastisk låt. 

">

• Opcode

Nåja här tröstäts ben och jerrys cooki dough =)

• Alexiandra
    Opcode skrev 2012-07-12 20:14:03 följande:
    Ja jag svarar också direkt om någon skriver, men jag har märkt att många läser och svarar långt senare. Man får lite känslan av att man är "reserv" då.
    Eller så har folk ett liv i övrigt, kollar/läser från mobilen, och svarar i lugn och ro från en dator? Fast gäller det 4 - 5 dagar så ja då är det nog mer 'reserv' än något annat..
  • Opcode
    Alexiandra skrev 2012-07-12 22:40:09 följande:
    Eller så har folk ett liv i övrigt, kollar/läser från mobilen, och svarar i lugn och ro från en dator? Fast gäller det 4 - 5 dagar så ja då är det nog mer 'reserv' än något annat..
    Ja visst, men man är väl inte inloggad med mobilen en helkväll?
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-12 23:20:41 följande:
    Ja visst, men man är väl inte inloggad med mobilen en helkväll?

Har noterat att på den sajten jag hänger kan jag behålla min inloggning i princip hela kvällen om jag varit där från mobilen.. Lustigt nog inte om jag är där från datorn.
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (b) skrev 2012-07-12 19:25:03 följande:
    Bara det att då får han mitt hela namn och det är väl inte så smart ur säkerhetssynpunkt... annars så tycker jag man kan få en liten uppfattning om vem personen är. Om han har vänner osv... Det är min kära mamma som skrämmer upp mig hon är på mig mkt att inte lämna ut för mkt. 

Förr eller senare måste man ju lämna lite information om varandra, men de killar jag dejtat hitills har varit justa nog att ge mig mest info först. Jag vet inte om det är gamla fördomar om nätdejting och hur just tjejer kan råka "illa ut" Jag googlar direkt den person jag ska träffa kollar att det han skriver stämmer, bostad och yrke mm ... Men sådant kanske är lättare om man är lite äldre då förväntas man "finnas på nätet" även i annan form än FB ...
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (b) skrev 2012-07-12 20:11:44 följande:
    Jag skulle känna det väldigt konstigt om man medvetet höll sitt efternamn dolt när man faktiskt dejtar irl. Å andra sidan så är det ju ingen plikt att meddela det heller. Det kommer när det faller sig naturligt. Jag skulle inte lägga upp ngn jag dejtar på fb förrän man lärt känna varandra lite grann. Tänk så här; har du intresse av att se hans liv och vill du att han skall se ditt? Känner ni varandra så bra så att det känns rätt? Överlag brukar jag tänka att behöver man fundera/fråga på om man skall göra något, så skall man troligen inte det.
  • Anonym (b)

Ja ni har rätt jag väntar lite med fb iaf... men när känns det ok att fråga efter hans efternamn. Det är inte så att han sagt att han inte vill ge ut det, men det har inte kännts naturligt att fråga och det har inte kommit upp( vi har inte träffats IRL)

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!