Anonym (33-åring) skrev 2012-07-14 10:22:31 följande:
Upcode, jag tycker att du ska sluta skriva (säga?) och framför allt tänka att du är misslyckad, oduglig och så vidare, det blir bara självuppfyllande om du tänker så. Försök tänka så positivt som möjligt, så lyser det igenom i hela dig till slut. Antal tidigare relationer är väl verkligen ointressant, man är ju varken mer eller mindre lyckad som människa om man haft 27 förhållanen än om man haft 1, eller hur? Själv är det två år sen jag hade ett riktigt förhållande, jag är både högutbildad, social, resglad, har ordnad ekonomi och fast jobb, ickemissbrukare och killar påstår att jag ser bra ut. Ibland är man i ett förhållande, ibland inte. Om man hela tiden skaffar ett nytt när det förra tar slut, då är man ju snarare rädd för att vara ensam och struntar i vad man har för förhållande/partner, bara man har ett så är man nöjd. Så skulle jag aldrig kunna göra. Och jag lovar, jag är inte det minsta lilla sugen på att vara singel! Men jag vägrar kasta mig över nån bara för att slippa det. Men jag kan ju inte gå omkring och visa andra att jag är missnöjd med att vara singel för det, då blir jag ju inte det minsta attraktiv.
Jag har tänkt över det lite och ni har nog rätt... Jo jag har försökt tänka positivt osv och det gick jättebra tills man (fast innerst inne anade jag det hela tiden då jag blev väl inte chock överraskad) för typ tredje gången inser att dom tjejer som man diskuterat, hjälpt osv egentligen bara använder en för att man ska vara någon kommunikationsbrygga till en kompis.
Och det är nog så att jag vill mer ha någon form av bekräftelse... kanske på snudd vid att vara desperat. Nej det är faktiskt inte så att jag skulle ta vem som helst. Jag letar nog egentligen mer efter vänner egentligen om jag ska vara riktigt ärlig. Jag missbrukar forumet som någon form av terapi och effektivt sprider dålig stämning i dom trådar jag är uppriktig och ärlig i medans jag hejdlöst röjer runt i andra och bara sprutar på tändvätska och ser vad som händer.
Och problemet var nog att när exet drog så försvann vad jag ansåg min bästa vän (ironiskt nog bara jag som såg det så upptäckte jag ju...) och samtidigt den tjej som jag hade startat en revolution för om hon velat det. Sen när det uppdagades så kände man sig förrådd, man insåg att man förlorade helt plötsligt inte bara personen man älskade utan också någon som man iprincip låtit gå före alla vänner osv.
Så det blev väldigt tomt både runt omkring men även inombords. Så jag har försökt fylla det med vad jag kommit över... man ville ju det skulle gå fort.
Så jag vet inte, det är kanske så jag uppfattas osv.
Anonym (rainbow) skrev 2012-07-14 00:06:20 följande:
Opcode. Nu var det lite svårt att greppa delar av den där konversationen du la upp, kanske pga "censuren"? Men jag tycker att den kändes stel från båda håll. Ingen direkt gnista, ganska opersonlig, och den typen av konversation som för det mesta rinner ut i sanden.
Får också lite vibbar bekräftelsebehov/desperat. Sådant känner tjejer på mils avstånd och vi drar öronen åt oss direkt. Även om du säkert är schysst egentligen så är det ett bra sätt att minska dina chanser.
Tror att du kan finslipa din teknik en hel del för att få ut mer av ditt nätdejtande :)
Jo den var stel och jag är ju inte dummare än att jag insåg att hon svarade avslutande. Och jag var egentligen inte speciellt attraherad av henne heller... Men... ja... (Se ovan som sagt..) Nåja jag ska lägga ner nätdejtandet.