• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Unikum)

Har ni inte ens träffats skulle jag INTE lägga upp ngn på fb.

• yimby
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-12 09:45:15 följande:
    På fotot tycker jag att du ser lite tillbakadragen, sudd på blyg ut. Så uppfattar jag _inte_ dig när du skriver i tråden. Leendet ser framtvingat ut. Kan du inte be en kompis ta lite foton på dig en kväll när ni umgås (alltså, spontanfoton medan ni gör vad-ni-nu-gör, inte ställa dig framför kameran och ta en serie nästan likadana bilder)?
    Tycker jag med - reserverad osv. I träpanelen och belysningen läser jag in = mindre ort. Hobbyrum i en mindre ort.
    Så om det stämmer, låt det vara så!

Om du däremot känner att ojdå, jag som lever storstadsliv och i själva verket jobbar som DJ på en klubb vid stureplan eller är börsmäklare eller är skolkurator och dagligen träffar massor av folk och jobbar häcken av mig, OCH det är det du vill få fram snabbt - ja då är din utvalda bild inte lämplig.

Men att vara reserverad i sig är inget dåligt som måste döljas.
  • Opcode
    yimby skrev 2012-07-13 13:34:35 följande:
    Tycker jag med - reserverad osv. I träpanelen och belysningen läser jag in = mindre ort. Hobbyrum i en mindre ort.
    Så om det stämmer, låt det vara så!

Om du däremot känner att ojdå, jag som lever storstadsliv och i själva verket jobbar som DJ på en klubb vid stureplan eller är börsmäklare eller är skolkurator och dagligen träffar massor av folk och jobbar häcken av mig, OCH det är det du vill få fram snabbt - ja då är din utvalda bild inte lämplig.

Men att vara reserverad i sig är inget dåligt som måste döljas.
    Nja, träpanelen är snarare en hall i ett hus på en mindre ort, Jag jobbar däremot i en storstad (om jag inte är ute och reser för kundträffar osv), Men vad jag arbetar med vill jag inte få fram egentligen, tycker det är ganska irrelevant- jag men jag är sk "erfaren system ingenjör" på ett välkänt företag, så om man pratar arbetsliv så kan man inte komma högre utan att gå på chefs roller (vilket man iofs tillvissdel redan har ioch med att man (eller iallafall jag) har mandat att föreslå förändringar på designbeslut (om jag inte varit delaktig i designen till att börja med vilket jag oftast är)), Jag har skrivit att jag är system utvecklare mycket mer tycker jag inte är relevant.

Men som sagt detta är jag inte intresserad av att få fram, jag vill inte ha en tjej som är ute efter pengar.   
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Opcode

Nehej nu är det dags att få upp stämningen lite  

Dags att dansa lite haha
    ">

• yimby

Opcode, svårt att prata med dig här. Undrar hur det skulle vara på en datingssite. Rena skräckuplevelsen? Haha.

• Opcode
    yimby skrev 2012-07-13 15:19:59 följande:
    Opcode, svårt att prata med dig här. Undrar hur det skulle vara på en datingssite. Rena skräckuplevelsen? Haha.
    Att prata med mig? Det verkar som att dom flesta tycker det iallafall o.O :)
  • yimby

Tror det är humorn som är vattendelaren i skrift. Träpanelen var ju komiskt, tycker jag, då. Men då svarade du i hyfsat tung stil, lite defensivt. Och med en omöjligt slutsats: Någon säger att träpanelskortet gav henne intryck av ett hobbyrum på en mindre ort - jag är inte intresserad av tjejer som är ute efter pengar.

Ciao, liksom.

• Opcode
    yimby skrev 2012-07-13 15:40:11 följande:
    Tror det är humorn som är vattendelaren i skrift. Träpanelen var ju komiskt, tycker jag, då. Men då svarade du i hyfsat tung stil, lite defensivt. Och med en omöjligt slutsats: Någon säger att träpanelskortet gav henne intryck av ett hobbyrum på en mindre ort - jag är inte intresserad av tjejer som är ute efter pengar.

Ciao, liksom.
    Jo jag kan erkänna att såvida det inte är några smilies med i inlägget så tolkar jag oftast det mesta som allvarligt och svarar då allvarligt. 
    Men jag har absolut humor, sen om den är i närheten av någon annans vet jag inte

Mitt inlägg ovan var avsett att vara ett skämt, det är inte den mest dansvänliga låt man kan hitta.

• Opcode

Jag får väl bygga ut min skämtsamling lite, det var längesedan jag gjorde egna skämt :P 
    Det senaste jag kommer ihåg är nog typ 5 år gammalt nu, men fortfarande effektivt.

"Hur skrattar en bonde?" "Hö hö hö".

Sen har jag iofs ganska många i kategorin "gotlandsskämt" (som alla ska antyda på att det är mycket får på gotland) som uppfunnits för att reta gotlänningarna på jobbet, typ den gotländska drömbilen är "lammborghini" eller "fård", "Och du fåååår inte glömma bääääältet" osv. 
    Blir dom sura så får man upplysa dom om att inte gå "bäääärsärk" eller att dom bör "bäääähärska" sig. 

• Opcode

Inte för det har med dejting att göra... Men skrev den här låten till en vän som kände sig lite nere.

http://www.sendspace.com/file/0t5xj4 

Nu är jag ju inte Peter Jöback men jag blev hyfsat nöjd ändå för att vara amatör inspelat- dessutom är synth/keyboard/piano vad jag egentligen gör :)

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!