Ärliga nätdejtingstråden!
Jag är inne på Ernst Hugos linje. Fast ännu mer extrem kanske. Så fort jag känner mig trygg med snubben, vilket brukar vara ganska snabbt, älskar jag att höra om exen (brukar vara plural i min ålder) och det ger en bra ingång till vad personen vill förbättra med mig. Och så kan jag vara lika frikostig. Brukar dra öronen åt mig om personen antingen helt brutit all kontakt med exet eller har ett ansträngt förhållande till henne. Det är jobbigt om det blir en stor sak av "exet". Har varit med om det också. Men då har det berott på att vi gick in i ett förhållande alldeles för tätt inpå efter att de gjort slut. Den gången det hände senast accepterade jag att han fortfarande inte "kommit över" sitt ex. Vad var våra tre veckor ihop jämfört med deras sex år? På det temat höll jag århundradets mognaste tal, som fick exet att blekna, helt utan smutskastning eller fula knep. Eller mognaste. Nä. Men retoriskt, lite Almedalsveckan fast i sängkammaren. "Hur ska vår korta tid ihop kunna mäta sig mot..." och "det ska du inte känna skuld för, klart att du älskar henne fortfarande" "men du och jag har framtiden för oss...blablabla".
Jag kan verkligen smöra, om jag vill. Men i det fallet hade jag bestämt mig för att det var "vi". Och tönka sig, därefter bleknade exet kvickt, haha.