• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-03-24 23:59:36 följande:
    Ja det vanligaste tipset är väl (till dig anonym som inte "kan nätdejta" ) att inte ta det så seriöst inte göra det större än att gå och fika med vem som helst, uppstår det något så är det kul, funkar det inte så har man ju ändå kanske haft en ok stund. Varför kan du inte träffa "någon du inte känner". ? Det gör man ju i massa olika sammanhang via jobb, middagar, fester, både killar och tjejer

Bra inställning, outa dig så inboxar jag & finns kemi har vi en prestige och kravlös dejt på lördag. Klappat & klart!
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (Man) skrev 2012-06-06 21:39:31 följande:
    Bra inställning, outa dig så inboxar jag & finns kemi har vi en prestige och kravlös dejt på lördag. Klappat & klart!

Ha ha ... har inget att göra med det jag skrev om KK härom dagen eller? ... Stockholm?
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Man) skrev 2012-06-06 20:46:47 följande:
    Det är därför jag inte vill lägga upp kort på mig själv, känns som att hela världen ska bedöma mig & känna igen mig. Som man känns man extra utsatt eftersom vi redan konstaterat att vi ofta måste Maila många fler innan vi får napp. Man får liksom fläka ut sig så mycket. Jag har inga problem med att skicka kort relativt snart men vill ändå ta mig förbi första två mailen så att det ändå finns lite möjlighet att tro det kan bli dejt innan man outar sig. Snälla Madamer, kan ni inte tänka på det innan ni ratar oss utan kort?
    Jag ratar killar utan kort för uppemot 90% av de med kort ser ursäkta mig, inte kloka ut. Och jag vill inte svara på två mail för att sedan dissa killen ifall han inte lever upp till mina utseendemässiga krav, känns mindre elakt att inte svara alls då.

Förstår för övrigt inte hur en del tänker när de väljer kort.
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-06-06 21:49:11 följande:
    Jag ratar killar utan kort för uppemot 90% av de med kort ser ursäkta mig, inte kloka ut. Och jag vill inte svara på två mail för att sedan dissa killen ifall han inte lever upp till mina utseendemässiga krav, känns mindre elakt att inte svara alls då. Förstår för övrigt inte hur en del tänker när de väljer kort.

Men du kanske dissar de 10 snygga procenten... de som inte vill lägga upp kort. Var på en dejtsajt där en stackars kille tydligen föll väldigt många i smaken. Till sist skrev han i versaler i sin presentation att han inte ville ha fler mail
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-06 21:55:06 följande:
    Men du kanske dissar de 10 snygga procenten... de som inte vill lägga upp kort. Var på en dejtsajt där en stackars kille tydligen föll väldigt många i smaken. Till sist skrev han i versaler i sin presentation att han inte ville ha fler mail
    Tar den risken i så fall! Brukar inte ha problem att få kontakt med de killar jag vill snacka med, har fler som skriver till mig än vad jag hinner med ändå.

Fråga: Om en person skrivit exempelvis "Hej vackra" fem gånger, utan att få svar, tror han att jag spelar svårflörtad eller behöver jag vara övertydlig och säga att jag inte är intresserad? Man kan tycka att han, eller rättare sagt, de, borde förstått vinken.
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-06-06 22:26:52 följande:
    Tar den risken i så fall! Brukar inte ha problem att få kontakt med de killar jag vill snacka med, har fler som skriver till mig än vad jag hinner med ändå. Fråga: Om en person skrivit exempelvis "Hej vackra" fem gånger, utan att få svar, tror han att jag spelar svårflörtad eller behöver jag vara övertydlig och säga att jag inte är intresserad? Man kan tycka att han, eller rättare sagt, de, borde förstått vinken.

Tänk ut ett trevligt standrad "nej tack" som du copy pastar in till de du inte vill ha kontakt med?
  • Anonym (Ny...)

Hej! Joinar den här tråden då jag har hängt på HP i några månader och jag har fått en hel del mejl.... Men efter ett par eller tre mejl ska alla killar lämna ut sitt nummer eller ska träffas, då drar jag öronen åt mig. Det är inte förrän nu som jag har fått kontakt med en kille som verkar seriös. Han är väldigt verbal och vi mejlar om allt i livet.... Han har inte frågat efter något nummer eller tjatar om en dejt.... Det vi har gjort är att vi mejlar och chattar... Det känns riktigt bra men nu är det jag som har en önskan om att träffas... Shit det här är inte lätt alltså... =)

• Anonym (Unikum)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-06-06 12:47:40 följande:
    Ja, fast är du så pass kategorisk att du bara säker vänner av motsatt kön så synar jag ändå avsikten. Tror att ytterst få söker sig till just dejtingsajter om det är vänskap (och inget mer ) de är ute efter.
    Men, vad har det för betydelse. Att bara söka vänner av ett kön innebär ändå att man inte 'lovar' mer än vänner..vilket ju är det viktiga. OM någon av dessa sen skulle visa sig vara något mer, ser jag det som en bonus.. De som vill ha mer 'pang på rödbetan' kanske då hade slösat sin tid på mig... Det hade ju inte varit schysst mot dem isf.
  • Anonym
    Anonym (Ny...) skrev 2012-06-06 22:36:48 följande:
    Hej! Joinar den här tråden då jag har hängt på HP i några månader och jag har fått en hel del mejl.... Men efter ett par eller tre mejl ska alla killar lämna ut sitt nummer eller ska träffas, då drar jag öronen åt mig. Det är inte förrän nu som jag har fått kontakt med en kille som verkar seriös. Han är väldigt verbal och vi mejlar om allt i livet.... Han har inte frågat efter något nummer eller tjatar om en dejt.... Det vi har gjort är att vi mejlar och chattar... Det känns riktigt bra men nu är det jag som har en önskan om att träffas... Shit det här är inte lätt alltså... =)
    Det är inte ett tecken på att man är oseriös! En del vill vänta med att träffas, andra vill göra det fort. Inget är rätt eller fel och man KAN inte säga att man är oseriös för att man vill träffas tidigt.
  • Anonym (Ny...)
    Anonym skrev 2012-06-07 03:42:48 följande:
    Det är inte ett tecken på att man är oseriös! En del vill vänta med att träffas, andra vill göra det fort. Inget är rätt eller fel och man KAN inte säga att man är oseriös för att man vill träffas tidigt.
    Nej man kan vara seriös och vilja träffas fort men jag har ingen lust att ge ut mitt nummer efter tre mejl. Eller att träffa en kille som börjar konversationen med "att vill du ses"....  Jag vill gärna känna av läget först...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!