• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Finast

Härlig tråd Glad Har nu läst heeela tråden och både skrattat och suckat.

Iaf...
    Jag var på dejt förra veckan. Vi tog en promenad i Hagaparken och han var Jäättemysig! Blev både pussar och lite mys på en bänk Glad 
    Just nu är han i Spanien och spelar golf, kommer hem om två veckor. Känns som en eeeevighet! 

• Papito
    Finast skrev 2012-08-06 23:51:05 följande:

Iaf...
    Jag var på dejt förra veckan. Vi tog en promenad i Hagaparken och han var Jäättemysig! Blev både pussar och lite mys på en bänk Glad 
    Just nu är han i Spanien och spelar golf, kommer hem om två veckor. Känns som en eeeevighet! 
    Härligt!
    Hoppas det fortsätter i den andan.
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (Singelpappan) skrev 2012-08-06 18:26:51 följande:
    Att vi inte känner varandra alls skulle jag inte påstå att det varit. Vi har ändå haft kontakt ett tag innan träff, blivit vänner på Fb osv, så känns som vi båda haft rätt bra koll på att det är en någorlunda vettig människa vi ska träffa! =) 

En stor anledning till att det blivt sådana dejter som lett till övernattning beror mycket på att de rest en bit för att träffa mig och då har det bara blivit så. Inget förutbestämt som sagt och hade det inte alls klickat så hade vi varit överens om att tacka för sig så ärligt och bra som möjligt. Jag framstår som väldigt snäll och harmlös, precis som jag faktiskt är, så de har inte varit oroliga att träffa mig på min "hemmaplan".

Hade det varit en träff med någon som bor i samma stad så hade jag nog också kunnat tänka mig kortare typ av träff första gången, men även då skulle jag vara öppen för middagsdejt om det är en tjej jag tror det skulle kunna klicka med. Tycker det känns som ett betydligt trevligare alternativ än att bara ev. skriva av någon direkt utan att egentligen fått tid att lära känna varandra åtminstone aningen mer än vad man gör på en halvtimmes fika! =) Men det beror som sagt på situationen och hur säker jag skulle känna mig på att den jag träffar faktiskt skulle kunna vara en potentiell framtida partner.         

Intressant, själv orkar jag inte med så långa dejter men det kan ju bero på att jag inte har träffat en enda människa som verkligen  har intresserat mig och det har jag känt på mig redan innan vi har dejtat. Knäppt att man ens slösar tid på en träff då kan man ju tycka. Har aldrig varit det minsta nyfiken eller peppad inför en dejt kom jag på nu, fel attityd man har då kanske... ;)

Men, det har inte klaffat med någon för dig ändå? Med tanke på att det har blivit några stycken och fler to come menar jag.
    Finast skrev 2012-08-06 23:51:05 följande:

Iaf...
    Lyllos dig, jag vill också längta ;)
  • cajsasmamma

Vilka sköna stjärnor det finns på HP den ena smartare än den andra!! ¨

Just nu vill jag börja dejta, känna den där pirr-känslan i magen när man ska träffas och känna sig lite speciell som man känner sig på en dejt  

• Finast

Hoppas jag med Glad

Är också lite "krockskadad" sen tidigare relationer, men gör mitt bästa för att inte låt det hindra. Det är ju inte hans fel att mitt ex var en gris Solig

Hur går det annars med dejtandet? Har alla lagt ner för sommaren? Obestämd

• Papito
    Anonym (Singelpappan) skrev 2012-08-06 15:27:38 följande:
    Intressant tråd, får jag nog hålla lite koll på nu när jag själv gett mig in denna djungel! =)

Reggade mig för första gången någonsin på en dejtsida sent i våras och har haft rätt bra flyt tycker jag själv. Dejtat 3 olika tjejer, 1 av dem halvseriöst i en månad och ser nu fram emot den 4:e nu till helgen. Har däremellan haft kontakt med ett gäng olika som i vissa fall runnit ut i sanden av olika skäl (typ inte kunnat synka tider för ev träff, eller att jag känt att de inte är något för mig och därför avslutat så snyggt jag kunnat).

Något jag uppfattat som verkar vanligt är att många träffar väldigt många under korta dejter, typ fikor osv? Så har jag inte alls lagt upp det och jag är kanske lite annorlunda med det då, eller? Mina dejter har varit långa redan första dejten, alla tre har t o m slutat med övernattning och fortsättning dagen efter... Brukar hellre bjuda på middag och om tjejen vill och har möjlighet (vilket de haft allihop hittills) så har vi träffats under eftermiddagen, promenerat och pratat, fikat, varit hemma hos mig och druckit vin och pratat än mer, och senare gått ut och käkat middag på kvällen (jag har bjudit i alla fallen hittills, de kommer ju faktiskt till mig som gäster känner jag). Har bara i ett fall varit uttalat att stanna kvar även över natt, men de har alla kommit förbereda för det (tagit med tanborste, avbokningsbar biljett etc) =)

Den jag ska träffa till helgen tror jag inte stannar över natt denna gången, men vem vet? De andra har kommit hit med tåg och denna dejten kommer med bil och har vad jag vet "bara" barnvakt för kväll och inte hela natten. Så får se om "turen" håller i sig helt utan vin denna gången! Säga och tycka  vad man vill, men god mat och lite lagom med alkohol tycker jag gjort susen på alla dejterna, även om det varit trevligt att umgås innan vinet under dagen också!

Men som sagt, är kortare, snabba dejter mer kutym än t ex middagsdejt på första dejten för de flesta av er andra eller? Till saken hör dock att innan ev dejt så har jag haft kontakt med tjejerna under någon vecka iaf, med först mail, sen även sms och telefon, så jag träffar ingen jag inte känner att det finns bra potential att klicka med.
    Min känsla när jag läser dina inlägg är att du egentligen mest är ute efter sex...och du verkar ha hittat ett effektivt koncept för det så det är bara att gratulera
    Jag tror inte att det är fel att ha lite längre dejter, tror bara att många drar sig för det eftersom det relativt ofta kan stämma bra när man skriver men när man väl träffas stämmer inte kemin och det märker man ganska snabbt, då vill man inte ha lovat en helkväll (åtminstone inte om man vill annat än bara sex).

Blir det en andra dejt kan man hellre lägga lite mer tid på den.
  • cajsasmamma
    Finast skrev 2012-08-07 00:03:42 följande:
    Hoppas jag med Glad

Är också lite "krockskadad" sen tidigare relationer, men gör mitt bästa för att inte låt det hindra. Det är ju inte hans fel att mitt ex var en gris Solig

Hur går det annars med dejtandet? Har alla lagt ner för sommaren? Obestämd
    Jag har inte ens börjat dejta ännu, blev singel för ganska exakt en månad sen. 

• Papito
    Anonym (L) skrev 2012-08-06 22:01:16 följande:
    Määä ta inte ifrån mig det här Tungan ute, en MAN tittade på mig och visade intresse *blinkar med stora, fuktiga rådjursögon*  .

Tror inte att Pugh är mannen i mitt liv... det mesta på honom verkar hänga och det känns inte alltför lockande, kan inte påstå att han har åldrats så vackert. Min mamma såg honom på Liseberg när hon var 15 år och hon tyckte inte att han var snygg ens då haha.

Hmm vad vet jag... 30 år är ju ingen ålder på en häst men för oss vanliga dödliga är det nog värre Cool. Jag får mysa lite extra vid tanken på att jag fick visa leg på systemet i lördags Tungan ute.

Haha vilken komplimang till Pugh... han kanske var het i sina yngre dar men det var helt klart en liten stund sedan Tyst.
    30 är en gångbar ålder, strax innan hästen blir hamburgare....där drar jag gränsen på dejtingsidan, 30+ får det allt vara 

Men Pugh?
    Nääääääää!
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-08-06 23:59:00 följande:

Intressant, själv orkar jag inte med så långa dejter men det kan ju bero på att jag inte har träffat en enda människa som verkligen  har intresserat mig och det har jag känt på mig redan innan vi har dejtat. Knäppt att man ens slösar tid på en träff då kan man ju tycka. Har aldrig varit det minsta nyfiken eller peppad inför en dejt kom jag på nu, fel attityd man har då kanske... ;)

Men, det har inte klaffat med någon för dig ändå? Med tanke på att det har blivit några stycken och fler to come menar jag.

Lyllos dig, jag vill också längta ;)

Hade aldrig gått på en dejt jag inte haft förhoppningar om att det ska kunna bli något mer av det hela. Så känner du så inför en dejt, så hade iaf jag avbokat den om jag vore du! =)

Har klaffat väldigt bra på många sätt, uppenbarligen! =) Men det har av olika skäl det inte blivt mer seriöst, tyvärr(?). Olika livssituationer har varit en stor grej, som att två av kvinnorna inte har barn och jag har två, att de där riktiga känslorna ändå inte infunnit sig är en annan anledning. Inget direkt fel alls, men ändå ingen pang på fullträff. Träffade en av dem två hela helger och ytterligare en övernattning hos henne, men det sprack när hon ville mer och snabbare än vad jag kände jag var beredd att ge henne så tidigt. 3 dejter och sen ändra fb-status och träffa barnen etc är åt h-e för snabbt för mig iaf.
  • Anonym (Singelpappan)
    Papito skrev 2012-08-07 00:06:43 följande:
    Min känsla när jag läser dina inlägg är att du egentligen mest är ute efter sex...och du verkar ha hittat ett effektivt koncept för det så det är bara att gratulera
    Jag tror inte att det är fel att ha lite längre dejter, tror bara att många drar sig för det eftersom det relativt ofta kan stämma bra när man skriver men när man väl träffas stämmer inte kemin och det märker man ganska snabbt, då vill man inte ha lovat en helkväll (åtminstone inte om man vill annat än bara sex).

Blir det en andra dejt kan man hellre lägga lite mer tid på den.
    Låter det så alltså? Det har iaf inte varit grundtanken med dejterna, även om det slutligen blivit så. Men det har faktiskt alltid skett på deras initiativ, jag har bara uppfört mig gentlemannamässigt genom varje dejt, jag lovar! =) Kanske just därför jag varit lyckosam (?), har uppfört mig korrekt och på ett sätt som uppskattats uppenbarligen. Så jäkla många dejter har jag ju inte hunnit med ännu, men kan inte tänka mig att det slutar på samma sätt varje gång heller. Jag har helt enkelt föreslagit ett upplägg som dejterna gillat, att de sen stannat kvar över natt och även resten av helgen har varit ett val de tagit under dagen/kvällen som vi träffats. Och det är inte så att jag flådar till det överdrivet på något sätt, jag är ingen rik knös med lyxvåning och massor av pengar. Men jag gör mitt bästa för att de ska trivas och må bra när de besöker mig, det gör jag, inte minst för att jag själv uppskattat deras sällskap och att de tagit mod och tid till sig att hälsa på mig.

Möjligen hade det varit annorlunda om de kommit från staden där jag bor, då kanske även jag övervägt att börja med en kortare snabbträff för att avgöra om det kan finnas intresser för vidare dejter, men nu har de råkat komma från städer och orter en bit ifrån där jag bor på västkusten så tycker jag ändå det känns rätt att åtminstone erbjuda en middagsdejt om de tar sig hit, hade stått dem helt fritt att tacka nej! =) Har säkert bara haft nybörjartur att kemin stämt, eller så är jag helt enkelt en hygglig människokännare, hoppas på det sista naturligtvis!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!