• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (vg)
    gin skrev 2012-08-15 06:17:35 följande:

Jag håller med att denna sida beskriver den nuvarande situationen på ett förkortad samt omfattande sätt. Internet är tyvärr inget bra möteställe numera och det har blivit mycket besvärligt att träffa kvinnor på krogen. Det handlar inte bara om raggning eller sex utan även och den nuvarande kvinnomaktsordningen som har gått lite för långt i Skandinavien samt i engelskspråkiga länder.
    gettinglaidisimpossible.blogspot.se/2012/03/d...

Det stämmer nog ganska bra att det är många fler män registrerade på datingsidorna men det vore intressant att se några siffror på det.
  • Anonym (Tabula)

Jag håller med att denna sida beskriver den nuvarande situationen på ett förkortad samt omfattande sätt. Internet är tyvärr inget bra möteställe numera och det har blivit mycket besvärligt att träffa kvinnor på krogen. Det handlar inte bara om raggning eller sex utan även och den nuvarande kvinnomaktsordningen som har gått lite för långt i Skandinavien samt i engelskspråkiga länder.

Känner inte igen mig för fem öre på någon av punkterna faktiskt. VIlket jag är glad för. Och, kvinnomaktsordningen?
  • Anonym (mike)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-08-15 09:56:34 följande:

Känner inte igen mig för fem öre på någon av punkterna faktiskt. VIlket jag är glad för. Och, kvinnomaktsordningen?

Det är kanske dags för dig att vakna upp och försöka fatta verkligheten.
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (mike) skrev 2012-08-15 12:01:32 följande:
    Det är kanske dags för dig att vakna upp och försöka fatta verkligheten.
    Eh, håller med Tabula, möjligtvis kan jag sträcka mig till att jag ställer en hel del "ytliga" krav när jag nätdejtar. Men de killar jag gallrar bort är killar jag inte skulle se åt i andra sammanhang heller, varför slösa min eller hans tid? 

Däremot finns det drivor med bittra män som inte fattar varför en tjej 20-30 år inte nappar på 47-åringen som skriver att hon är fin!! 
  • Anonym (mike)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-08-15 12:49:27 följande:
    Eh, håller med Tabula, möjligtvis kan jag sträcka mig till att jag ställer en hel del "ytliga" krav när jag nätdejtar. Men de killar jag gallrar bort är killar jag inte skulle se åt i andra sammanhang heller, varför slösa min eller hans tid? 

Däremot finns det drivor med bittra män som inte fattar varför en tjej 20-30 år inte nappar på 47-åringen som skriver att hon är fin!! 

tabula, rainbow, ni är samma sak. Problemet är inte med tjejer som är 20-30 utan med bittra överviktiga kvinnor som tror att de är Hollywoodstjärnor.
    Nej! De flesta 47 åriga män är inte intresserade av mindre mogna tjejer utan de intresserar sig för trevliga kvinnor 40-50.  
    Det är absolut inte män som har för höga förväntningar, det är kvinnor som alltid förväntar sig män från kärleksromaner.
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (mike) skrev 2012-08-15 17:13:38 följande:
    tabula, rainbow, ni är samma sak. Problemet är inte med tjejer som är 20-30 utan med bittra överviktiga kvinnor som tror att de är Hollywoodstjärnor.
    Nej! De flesta 47 åriga män är inte intresserade av mindre mogna tjejer utan de intresserar sig för trevliga kvinnor 40-50.  
    Det är absolut inte män som har för höga förväntningar, det är kvinnor som alltid förväntar sig män från kärleksromaner.
    Samma sak, vad menar du? 

Jaså? Varför får jag en massa mail från män i den ålderskategorin då? 

Jag har höga förväntningar, det tänker jag inte ens försöka mörka. Ska jag hitta en person att spendera mitt liv med så är det mycket som ska stämma, sedan betyder det inte att han behöver vara som tagen ur en kärleksroman men känns det inte rätt så letar jag vidare. Det betyder inte att de killarna jag ratar inte är rätt för någon annan, precis som det finns killar som letar något helt annat än mig.  
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (mike) skrev 2012-08-15 17:13:38 följande:

Oj vad du generaliserar, men hur som helst, tråkigt att du har de erfarenheterna.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (vg) skrev 2012-08-13 22:12:09 följande:
    Jag tänkte i första hand praktiskt då om var och en ska laga sin egen mat så känns det ju rätt omständigt men det skulle man ju kunna göra så klart. Frågan är väl vad hon skulle tycka om det. Ur ett rent etiskt perspektiv så att säga så är jag okej med att hon äter kött. Kanske hon kan äta vegetariskt ibland också i så fall. Tror ni många skulle acceptera en sån lösning?

Jag hade inte haft några problem alls att ha det så, förutsatt att partnern kan tänka sig att laga kött/fisk till mig ibland (menar förstsås inte att partnern ska laga all mat, men jag vill inte heller laga all mat) och inte tvingar på mig en massa produkter-som-efterlikar-kött. Men tänk vad trevligt med någon som kan visa mig en massa goda vegetariska rätter, mums!
  • Anonym (33-åring)

Jag känner igen den sista punkten, fast om män... har pratat med tre killar som erkänt att de är äldre än de först skrivit. Iofs inte tio år äldre, men 1-3 år. Notera att det var killar...

Kan du förklara vad du menar med "den nuvarnade kvinnomaktsordningen"? 
  • Anonym (??)

Helt ärligt, nätdejting. Blev precis medlem på en sida i förmiddags och har därför varken hunnit få bild eller presentationstext godkända men tänkte ändå spana in utbudet lite. Hittade en profil som var intressant, killen var fin och hans presentation bra. Skickade iväg följande meddelande..:

"Precis precis så där ska det se ut! Ingen bild inget svar jag vet, detta meddelande ligger väl till och med i riskzonen för att inte ens bli läst - med tanke på att jag inte ens har en presentationstext menar jag. (Till mitt försvar blev jag först aktiv användare för sisådär någon timme sedan). Hursomhaver, var inte ute efter att ragga - ville bara ge en komplimang. Ha en fin kväll i sommarsolen!"

Hans respons? Han skrev "Psychooo" och blockerade mig! Haha. Allvarligt, är det så det går till?

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!