• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (L)

God kväll allihopa!

Ser att det har varit väldigt blandat med framgångar och bakslag den här veckan med dejtandet. Här kommer en liten uppdatering från mitt håll. Tyckte och trodde att det gick ganska bra här men ack vad fel jag hade. Träffade en lite yngre kille, 6 år yngre, och var lite tveksam först men det släppte jag efter ett tag och började tycka mer och mer om honom vart efter vi träffades. Nu har han helt gått under jorden och jag har inte hört nåt från honom på ett så pass bra tag att det bara är att inse fakta, han är inte lika intresserad av mig som jag är av honom. Tycker bara att det är så jäkla lågt att inte bara säga det, har känt mig rejält nedstämd den här helgen men jag får vara knäckt ett litet tag och sen ta nya tag.

Träffar ytterligare en från HP men jag ska runda av med honom för han är bara en riktigt fin vän men inget mer. Vi har träffats en del för jag ville verkligen ge det en chans men det klickar inte alls.

Om det är nån som har nån solskenshistoria eller bara nåt i största allmänhet uppmuntrande mottages det tacksamt Glad.

• Anonym (b)

Aahhh jag vet inte hur jag ska göra!! har pratat med en kille nu i knappt en vecka, och nu vill han redan träffas. Han verkar snäll och ser ok ut. Nu frågade han igen och jag vet verkligen inte vad jag vill!! tror jag kan gå miste om något om vi inte träffas men jag känner inte riktigt för det. Vet inte vad jag ska svara, han ville träffas nu i helgen och båda är online och jag vet inte. Känner taskig men jag är så osäker. Vad kan man svara då? hjälp!

• Anonym (L)
    Anonym (b) skrev 2012-08-20 20:21:32 följande:
    Aahhh jag vet inte hur jag ska göra!! har pratat med en kille nu i knappt en vecka, och nu vill han redan träffas. Han verkar snäll och ser ok ut. Nu frågade han igen och jag vet verkligen inte vad jag vill!! tror jag kan gå miste om något om vi inte träffas men jag känner inte riktigt för det. Vet inte vad jag ska svara, han ville träffas nu i helgen och båda är online och jag vet inte. Känner taskig men jag är så osäker. Vad kan man svara då? hjälp!
    Säg som det är... att du gärna träffas men att du behöver lite mer tid. Om han faktiskt är nåt att ha kommer han att förstå det och lyssna. Annars har du ju veckan på dig att läsa av läget och om det inte verkar fortsatt bra är det bara att tacka för sig och dra sig ur... Alternativ träffa honom och ta en fika så får du se om han verkligen är nåt.

Gud vilken grym hjälp jag var nu, mängder med alternativ som antagligen bara gjort dig mer förvirrad haha.

• Anonym (b)
    Anonym (L) skrev 2012-08-20 20:41:30 följande:
    Säg som det är... att du gärna träffas men att du behöver lite mer tid. Om han faktiskt är nåt att ha kommer han att förstå det och lyssna. Annars har du ju veckan på dig att läsa av läget och om det inte verkar fortsatt bra är det bara att tacka för sig och dra sig ur... Alternativ träffa honom och ta en fika så får du se om han verkligen är nåt.

Gud vilken grym hjälp jag var nu, mängder med alternativ som antagligen bara gjort dig mer förvirrad haha.

Hmm ja jag blev inte så mycket klokare jag drar mig nog också för att jag hatar att dejta och jag känner inte så"wow" inför honom...men det är kanske just en sådan man ska ge en chans.. eller inte
  • Anonym (Singelpappan)

Igår var en riktigt märklig dag - blev plötsligt kontaktad av mängder av kvinnor på samma kväll? Så intensivt och frekvent har det inte varit tidigare. Smickrande absolut, men samtidigt lite jobbigt också... de flesta av dem verkade faktiskt ha en del att erbjuda och var trevliga, utav vad man fick reda på i de första mailen fram och tillbaka. Samtidigt med detta mailande satt jag och chattade med en blivande dejt, nu till helgen, samt en gammal dejt som lite oväntat hörde av sig. Till råga på det så började jag även sent sms:a med en kvinna som var väldigt kvick med att ge mig sitt nr. Låter kanske jättekul med all den uppmärksamheten, men jag kände mig faktiskt lite pressad igår... vad är det för uppfattning och bild de kvinnorna har av mig egentligen? Antar att jag lyckats rätt bra med både presentationen och presbilden, men kanske att de tror mer om mig än jag kan leva upp till? Har ju klart märkt att frekvensen av besök och kontakter ökat sedan jag bytte presentationsbilden, att det kunde göra så mycket? Samtidigt som det då känns lite ytligt också... ? =/

Mailade, chattade och sms:ade med 8-9 olika kvinnor igår - o det känns verkligen inte som jag, föredrar definitivt att koncentrera mig på en åt gången. Ikväll ska jag försöka vara lite mer återhållssam och avvakta och se vad dejten till helgen kan ge. Lustigt nog så är majoriteten av kvinnorna som kontaktar mig några år äldre än mig nuförtiden, jag som ser så barnslig ut? Haha, ute efter lammkött kanske?

Mer seriöst - hur gör ni när ni sållar bland vilka ni väljer att ha kontakt med? Har ni kontakt med flera samtidigt  - tycker ni inte det är svårt/segt att bolla fram och tillbaka med olika? Dejtar någon av er t ex flera samtidigt kanske? Där går dock min gräns tror jag, skulle ha alldeles för dåligt samvete av att dejta flera samtidigt, kännas lite oärligt faktiskt.

En av de mer udda kontakterna var från en kvinna som bor rätt långt bort från mig, som angivit "behöver inte arbeta" i sin profil på Hp. =) Tydligen hade det något med hästar att göra, men vi har inte gått in närmare på det, men tolkar det som att pengar inte är något hon oroar sig för precis... jag är dock en vanlig kille med svensson-inkomst - men det kanske finns ekonomiskt oberoende kvinnor som är intresserade av sådana också? =) Hon skrev i sista mailet att hon tänkte återkomma med nr imorgon (läs idag), så vi får se. Vet inte vad jag tycker, eller om jag bara är smickrad och nyfiken på vad som kan komma? Haha =)

• Anonym (??)

Att skriva med flera samtidigt är ju en sak, att _dejta_ flera samtidigt är en annan. Tycker jag. I så fall anser jag att alla ska vara införstådda med att man dubbel-/trippeldejtar. Är också typen som föredrar att "lägga alla ägg i en korg" och fokusera helt på den person som intresserar mig. Å andra sidan är jag ju ingen luttrad nätdejtare och jag är inte heller den som springer iväg på dejt efter två-tre meddelanden. Det är kanske annorlunda då - dejterna blir inte lika "seriösa".

Ang kvinnan som inte behövde arbeta..om det har med hästar att göra så är det ju mer en livsstil än en hobby. Kanske uppfattar hon det inte som att hon jobbar när hon är med dem..och att hon därför anser att hon inte behöver arbeta.. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att hon är ekonomiska oberoende menar jag :)

Lycka till med allt och alla! 

• Anonym (Singelpappan)
    Anonym (??) skrev 2012-08-21 10:26:03 följande:

Att skriva med flera samtidigt är ju en sak, att _dejta_ flera samtidigt är en annan. Tycker jag. I så fall anser jag att alla ska vara införstådda med att man dubbel-/trippeldejtar. Är också typen som föredrar att "lägga alla ägg i en korg" och fokusera helt på den person som intresserar mig. Å andra sidan är jag ju ingen luttrad nätdejtare och jag är inte heller den som springer iväg på dejt efter två-tre meddelanden. Det är kanske annorlunda då - dejterna blir inte lika "seriösa".

Ang kvinnan som inte behövde arbeta..om det har med hästar att göra så är det ju mer en livsstil än en hobby. Kanske uppfattar hon det inte som att hon jobbar när hon är med dem..och att hon därför anser att hon inte behöver arbeta.. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att hon är ekonomiska oberoende menar jag :)

Lycka till med allt och alla! 

Speciellt luttrad är jag väl inte direkt, lite därför jag frågar hur ni andra gör. Har dejtat 4 kvinnor så här långt, vilket väl inte är så mycket eller?

Nä, inte säkert att hon är helt ekonomiskt oberoende, men fick känslan av att pengar liksom inte var av bekymmer så att säga. =) Gick inte in på det så när, känns lite b, ocharmigt att fråga mer om om hon inte själv för det på tal så här tidigt.

Nä, dejta flera samtidigt är inte min grej, har inte riktigt tid för det heller känner jag, kan ju bara i princip dejta varannan helg på sin höjd och då får kvalitet gå för kvantitet. Men jag lär snart få avbryta kontakten med några av de jag hör av mig till just nu, känns lite trist innan man ens träffats, men ärligast och bäst så för båda. Finns ju ingen som vill känna sig som stand-by direkt.
  • Anonym

Som luttrad nätdejtare föredrar jag att träffas fort och se om det finns intresse in real life. Annars är det meningslöst att hålla på och mejla ett längre tag, för att sedan upptäcka att det totalt saknas kemi offline eller att personen fuskat lite med åldern eller utseende. Inte jätteovanligt.

• Johnny Mnemonic

Papito, hjääääälp!

Spreading and transporting information is my duty.
  • Papito
    Johnny Mnemonic skrev 2012-08-21 21:07:01 följande:
    Papito, hjääääälp!

Haha, vad kan jag stå till tjänst med?

Har haft det lite tufft, bl.a. med nytt jobb och har inte haft kraft eller tid att vara så aktiv här på FL. Smygläser ibland..får hoppas att jag kan skärpa till mig!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!