• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (sara)

Ja usch, så svårt det där. Jag vill ju inte heller ha hur många bilder som helst (för om man fortsätter att bara ta med "bra " bilder så förstärks ju bilden av att det är "så" man ser ut) och att släppa in någon på facebook känns som ett för stort steg om man bara har mailat i någon/några vecka/veckor.
    Jag antar att det bästa man kan göra är att 1. vara självsäker och "stå för sitt utseende" och vara glad och allt det där och 2. inte vara för på och ge personen en chans att på ett snyggt sätt säga "tack, men nej tack". 

Annars så känner jag lite avsmak inför HP och det mest för att det finns så många otrevliga typer där som inte förstår när man på ett vänligt sätt skriver att man inte är intresserad. Antingen så skäller de ut en, frågar varför eller fortsätter att komma med sina förslag. Nu senast var det en som först inte fattade att jag inte var intresserad, sedan hörde han av sig och frågade om han gjort nåt fel, när jag skrev att nä det är lugnt. hoppas att allt är bra och lycka till med allt, så skrev han ett otrevligt svar för att sedan blockera mig. Jag blir så trött, så trött.

• Anonym (bruden)

Det är verkligen en djungel. Jag är medlem på ett par olika sidor, men det leder ju endast till att jag träffar på samma puckon flera gånger. Haha. Ibland så undrar jag om det inte vara var bättre att man giftes bort ;)

Jag kanske får se det som när jag söker jobb. Leta intressanta uppslag, ta kontakt,  sålla och träffa, sålla... 

• Anonym (sara)

Å, ser nu att ni redan har skrivit lite om folk som inte riktigt kan bete sig på nätet. Vad brukar ni göra när ni får ett mail av en person som ni vet att ni inte har något gemensamt med och som ni inte vill träffa? Låter bli att svara, svarar snällt, blockerar?

Och rainbow, hur gick det? :)

• Anonym (sara)
    Anonym (bruden) skrev 2012-08-24 23:11:56 följande:
    Det är verkligen en djungel. Jag är medlem på ett par olika sidor, men det leder ju endast till att jag träffar på samma puckon flera gånger. Haha. Ibland så undrar jag om det inte vara var bättre att man giftes bort ;)

Jag kanske får se det som när jag söker jobb. Leta intressanta uppslag, ta kontakt,  sålla och träffa, sålla... 

Därför är det lite läskigt att träffa den jag ska träffa för han verkar ju vara helt okej - och just därför så måste det ju funka för jag vet inte om jag orkar med att återgå till att leta, ta kontakt, sålla, träffa...
  • Papito

Ladies (Sara & Rainbow, Foreverlove & b)...ni har helt enkelt missat pärlan...

Rainbow - Varför pirrig om du ändå inte är intresserad? Eller, varför ens dejta honom om du redan innan tror att du inte vill mer men att han kommer att vilja? Du skapar problem för dig själv

(b) - Klart han säger att han är bättre i verkligheten men du får källgranska..något jävig kanske...

I övrigt tänker jag faktiskt tvärtom när det gäller kort.
    Jag tar kanske inte det sämsta jag har men försöker att ta något som är pyttelite sämre än vad jag själv tycker att jag är irl. Vill inte att det blir en stor besvikelse på den fronten. Tar man ett skitbra kort kan första intrycket bara bli sämre, jag kör omvänt.
    Man får ju inte säga sånt men jag vet att jag är en bra man, att jag har många bra egenskaper, är godhjärtad, har humor och charm (+ en hel del brister men det pratar vi tyst om ) ...jag har inga problem med att prata om känslor eller liknande och kan uttrycka mig relativt bra i både tal & skrift (även om vissa har åsikter om min poesitalang) och det gör att jag tror att även om jag har ett något sämre kort kan jag ändå få till en dejt då och då. Särskilt om kvinnan är den typen jag faktiskt söker, då bryr hon sig om utseendet och vill bli attraherad men vill också ha andra djupare egenskaper. Eftersom jag inte tror att jag är skitful kostar jag på mig att ha ett något sämre kort, då kan jag växa lite när hon ser andra egenskaper och få till en dejt. Väl där blir hon förhoppningsvis inte besviken på utseendet och då har man alla möjligheter att få till en bra dejt.

Har aldrig förstått såna som har gamla eller uppiffade kort...eller kort på någon annan. Haha, hur tänker de? Att man inte kommer att märka något?

• Anonym (bruden)
    Anonym (sara) skrev 2012-08-24 23:18:35 följande:
    Å, ser nu att ni redan har skrivit lite om folk som inte riktigt kan bete sig på nätet. Vad brukar ni göra när ni får ett mail av en person som ni vet att ni inte har något gemensamt med och som ni inte vill träffa? Låter bli att svara, svarar snällt, blockerar?

Om jag ser att de ansträngt sig lite brukar jag skriva ett nej tack mejl, annars inte. Fortsätter de trots att jag tackar nej brukar jag blocka. Respekterar de en inte på nätet så lär de inte göra det i verkligheten heller.
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2012-08-24 23:31:36 följande:

Ladies (Sara & Rainbow, Foreverlove & b)...ni har helt enkelt missat pärlan...

Rainbow - Varför pirrig om du ändå inte är intresserad? Eller, varför ens dejta honom om du redan innan tror att du inte vill mer men att han kommer att vilja? Du skapar problem för dig själv

(b) - Klart han säger att han är bättre i verkligheten men du får källgranska..något jävig kanske...

I övrigt tänker jag faktiskt tvärtom när det gäller kort.
    Jag tar kanske inte det sämsta jag har men försöker att ta något som är pyttelite sämre än vad jag själv tycker att jag är irl. Vill inte att det blir en stor besvikelse på den fronten. Tar man ett skitbra kort kan första intrycket bara bli sämre, jag kör omvänt.
    Man får ju inte säga sånt men jag vet att jag är en bra man, att jag har många bra egenskaper, är godhjärtad, har humor och charm (+ en hel del brister men det pratar vi tyst om ) ...jag har inga problem med att prata om känslor eller liknande och kan uttrycka mig relativt bra i både tal & skrift (även om vissa har åsikter om min poesitalang) och det gör att jag tror att även om jag har ett något sämre kort kan jag ändå få till en dejt då och då. Särskilt om kvinnan är den typen jag faktiskt söker, då bryr hon sig om utseendet och vill bli attraherad men vill också ha andra djupare egenskaper. Eftersom jag inte tror att jag är skitful kostar jag på mig att ha ett något sämre kort, då kan jag växa lite när hon ser andra egenskaper och få till en dejt. Väl där blir hon förhoppningsvis inte besviken på utseendet och då har man alla möjligheter att få till en bra dejt.

Har aldrig förstått såna som har gamla eller uppiffade kort...eller kort på någon annan. Haha, hur tänker de? Att man inte kommer att märka något?

En rätt vettig (?) kille kontaktade mig. Han hade först ingen bild och då bad jag om en. Han lägger då upp en bild på sig själv (antar jag) i mössa och solglasögon, man såg knappt hur han såg ut. Kanske resonerade han som du men min reaktion: vad döljer killen? Resultatet blev att jag inte skrev till honom mer. 

De bästa bilderna är representativa för hur man faktiskt ser ut. Och personen ler och är fullt påklädd utan att gömma sig bakom en massa accessoarer ;)
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (sara) skrev 2012-08-24 23:18:35 följande:

Jag svarar inte överhuvudtaget i 99% av fallen då jag inte vill träffa personen. Om personen verkar riktigt fin men ändå inte är det jag letar efter brukar jag svara snällt att de inte är det jag söker men att jag önskar dem lycka till. 

Och jag vet faktiskt inte hur jag tycker att det gick. Det var ingen katastrofdejt men känner att jag har svårt att komma nära inpå den här killen. Tror att vi kommer att ses igen, får se om det blir lättare då? Fick dessutom känslan att vi är väldigt lika i många avseenden, även vad gäller negativa egenskaper haha. Får se vad som händer men han är i alla fall trevlig och någon jag lätt skulle kunna vara vän med. Tiden får utvisa om det blir mer än så
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2012-08-24 23:31:36 följande:

Han som jag kände lite pirr inför är inte samma som han som vill mer än mig. Två helt olika killar! Men handen på hjärtat vill jag helst av allt ha mitt ex, problemet är bara att han varit osäker på sina känslor och tycker inte att jag är värd besväret. Typ :/

Och han som jag inte vill mer med är ju införstådd med att det inte kändes helt rätt, men ville ändå ses. Och tja, jag tänkte att om inte annat blir vi kanske vänner. Vi har inte träffats ännu... 
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2012-08-25 00:00:18 följande:
    En rätt vettig (?) kille kontaktade mig. Han hade först ingen bild och då bad jag om en. Han lägger då upp en bild på sig själv (antar jag) i mössa och solglasögon, man såg knappt hur han såg ut. Kanske resonerade han som du men min reaktion: vad döljer killen? Resultatet blev att jag inte skrev till honom mer. 

De bästa bilderna är representativa för hur man faktiskt ser ut. Och personen ler och är fullt påklädd utan att gömma sig bakom en massa accessoarer ;)
    Men det är väl en enorm skillnad på att inte ta sitt allra bästa kort mot att ha solglasögon och mössa! Haha

Jag menar ju inte att jag döljer något eller tar ett skitfult. Jag tar ett som är ganska representativt för mig men som kanske inte är det där bästa..det man är så stolt över..haha.

Men mössa och solglasögon...då kan det kvitta, då hade jag nog bliivt irriterad istället och undrat var seriositeten tagit vägen. Hellre en blinddejt än det läget faktiskt.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!