Anonym (rainbow) skrev 2012-08-25 22:40:50 följande:
Jag vill hitta en kille för det långa loppet eller vad man ska säga, och jag vill att det ska kännas rätt. Har ingen vidare erfarenhet av nätdejting och gillar egentligen inte alls spel oavsett om det är jag eller någon annan som spelar...men vill heller inte sitta och vänta två veckor på att ett kille kanske ska höra av sig medan jag går miste om någon annan. Men går jag på två dejter med samma person och fortfarande vill träffa honom så kommer jag att avveckla allt annat, det vore inte schysst annars.
Det jag helst hade velat är att fortsätta med exet. Det går inte
Så därför får jag gå på näst bästa och det är att försöka hitta någon så att jag kan släppa honom en gång för alla och gå vidare. Vill ha någon okomplicerad som skulle passa in i mitt liv och som skulle ge mig kärlek. Typ
Hej, kan inte låta bli att lägga mig i lite hoppas det är ok....
Jag har suttit i din sits. Under långtid strulade jag och mitt ex. Vi kom fram till att det inte funkade mellan oss. Men vi kunde inte riktigt slita oss. Men vi bestämde oss iallafall för att dejta andra. I många år jag var med på dejtningsiter och dejtade och avveklade dejt efter dejt. Men ingen passade mig och ingen var lika "bra" just då som exet.
Det var inte förrän jag verkligen sagt stopp och lagt ner alla tankar på exet som jag började känna mig lockad av andra killar och började känna mig "kär"
Nu vet jag inte hur er relation är och allt det där. Men det är svårt att hitta nån annan som ska ta ett ex roll om man fortfarande är "kär" i exet!
Tycker bara att du verkligen ska ta en funderare. Du kanske behöver lite mer tid för dig själv? För att försöka hitta näst bäst är inte ärligt mot killen.
Förlåt att jag säger. Men då kanske det vore bättre med en kk relation under en period?