Papito skrev 2012-08-25 00:52:16 följande:
Rainbow - Jag håller nog inte med. Jag har kort där jag själv tycker att jag ser skitbra ut men det är sällan de tas och ofta kan jag se att det visst är så jag ser ut...när jag är som bäst men att mitt vardagliga jag oftast inte ser så ut. Obs, menar inte att jag piffat till mig på korten utan de är också alldagliga men råkat bli riktigt bra..haha. Då tar jag hellre ett som visar mig precis så som jag tror att jag ser ut i vardagen, oftast.
Första gången jag var inne på nätdejting dejtade jag en tjej som var tio år äldre men skitsnygg...sen visade det sig att kortet var gud vet hur gammalt och hon såg i själva verket jäkligt sliten ut t.o.m för sin ålder..fattade aldrig varför hon gjorde så.
Trodde hon att jag inte skulle märka det?
Om jag nu bara gick på utseendet hade hon ju varit körd men slösat bådas tid.
Nu går jag inte bara på utseende och vi klickade inte heller men även om vi gjort det och jag kunnat bortse frå n bluffen hade jag ju ändå undrat över beteendet.
Ja fast när jag menar representativt så menar jag just ett kort som motsvarar mer eller mindre hur man ser ut till vardags. Möjligen en "tillfixad" bild och en vardags om man är typen som klär upp sig rejält till fest.
Jag har i och för sig inte gjort det då det finns gott om nytagna bilder, men om jag inte visste så skulle jag helt ärligt inte kunna se skillnaden på bilder tagna för 2 år sedan. Och på fyra år gamla bilder ser jag märkligt nog äldre ut än jag gör idag...