• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Foreverlove

Pepito, ang bilder..
    Saken är den tror jag att en del ser sig som oattraktiva i sina egna ögon men som verkligen inte är det.
    Dålig självkänsla är vanligare än man tror.

För några år sedan var jag övertygad om att jag inte dög..jämförde mig alltid med de vackraste med de perfektaste kropparna. Helt sjukt egentligen! Att jämföra mig med de, i mitt tycke oattraktiva, föll mig inte in.
    Men varför jämföra sig med någon alls?

OK, varje kille tycker inte jag är deras drömkvinna..so what?
    Vill jag ha varje kille? Nej jag vill ha den som tycker att jag är attraktiv på alla plan, som gillar mig som jag är.
    Och som jag tycker likadant om förstås.

Numera tycker jag att jag duger, att jag är fin och jag kan stå för mitt utseende.
    Tror t o m på de som säger att jag är vacker. Förut trodde jag folk drev med mig!
    Men grejen är väl att man ska känna att man duger inte vara beroende av andras åsikter för att må bra.

Tappade bort bildämnet här lite men..killar som är fotomodellsnygga är inte min grej..det finns på något sätt inte något som attraherar mig med Barbiedock/Kenutseende.

MEN..finns det inga bilder alls på profilen så blir man ju misstänksam och undrar varför han inte lägger upp en bild. Förde ett samtal med en man på ekontakt, tror jag det var.
    Jag hade bild men inte han. Han skrev att det inre var viktigare än utseendet och att vi kunde skriva till varandra först för att lära känna varandra, sen kunde han visa bild..
    Det roliga var att han ville att JAG skulle skicka fler bilder till honom att se..ha ha..( vilket jag inte gjorde)

Något jag verkligen stör mig på är när män i 40-50 årsåldern skriver: jag är ungdomlig och alla säger att jag ser minst 10 år yngre ut...ja där har vi självkänsla så det stänker om det :)
    De går såklart fetbort.
    Sen är "jag ser bra ut enligt andra" lite rolig.. Vem skulle säga till karlstackarn att han inte ser bra ut?

Jamen det ÄR svårt att beskriva sig, faktiskt värre än att skriva jobbansökan. Alla kan dessutom inte uttrycka sig bra i skrift. Men kaka söker maka så det ordnar väl sig där också.

Sara, angående att visa att man inte är intresserad.
    I början av mitt nätdejtande var jag väldigt artig och besvarade alla mail. Men då blev det massa långa konversationer som jag hade svårt att dra mig ur..för jag var ju egentligen inte intresserad.
    Nu svarar jag helt enkelt inte även om någon blir sur.
    Jag har skrivit till killar som inte svarat och jag förstår vinken.
    Det är bara att vandra på..

• Papito

Rainbow - Jag håller nog inte med. Jag har kort där jag själv tycker att jag ser skitbra ut men det är sällan de tas och ofta kan jag se att det visst är så jag ser ut...när jag är som bäst men att mitt vardagliga jag oftast inte ser så ut. Obs, menar inte att jag piffat till mig på korten utan de är också alldagliga men råkat bli riktigt bra..haha. Då tar jag hellre ett som visar mig precis så som jag tror att jag ser ut i vardagen, oftast.

Första gången jag var inne på nätdejting dejtade jag en tjej som var tio år äldre men skitsnygg...sen visade det sig att kortet var gud vet hur gammalt och hon såg i själva verket jäkligt sliten ut t.o.m för sin ålder..fattade aldrig varför hon gjorde så.
    Trodde hon att jag inte skulle märka det?
    Om jag nu bara gick på utseendet hade hon ju varit körd men slösat bådas tid.
    Nu går jag inte bara på utseende och vi klickade inte heller men även om vi gjort det och jag kunnat bortse frå n bluffen hade jag ju ändå undrat över beteendet.

• Papito

Foreverlove - Jag tillhör nog mellanskiktet i den frågan. Är fullt medveten om att jag inte är skitsnygg samtidigt som jag inte tycker att jag är ful.
    Tror jag har rätt ok självkänsla så det är inte där det sitter för min del.

• Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2012-08-25 00:27:45 följande:
    Men mössa och solglasögon...då kan det kvitta, då hade jag nog bliivt irriterad istället och undrat var seriositeten tagit vägen. Hellre en blinddejt än det läget faktiskt.
    Haha exakt så jag kände! Tyckte att det kändes oseriöst som bara den.

Fråga apropå gårdagens dejt. Borde jag höra av mig till honom eller invänta att han gör det? Tidigare har det gått uppemot en vecka mellan gångerna när vi hörts. Å ena sidan vill jag inte spela honom, å andra sidan kommer jag ju vid någon tidpunkt att vilja lägga krutet någon annanstans om han väntar för länge. Och tänk om han väntar på att jag tar kontakt?? 
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2012-08-25 00:52:16 följande:
    Rainbow - Jag håller nog inte med. Jag har kort där jag själv tycker att jag ser skitbra ut men det är sällan de tas och ofta kan jag se att det visst är så jag ser ut...när jag är som bäst men att mitt vardagliga jag oftast inte ser så ut. Obs, menar inte att jag piffat till mig på korten utan de är också alldagliga men råkat bli riktigt bra..haha. Då tar jag hellre ett som visar mig precis så som jag tror att jag ser ut i vardagen, oftast.

Första gången jag var inne på nätdejting dejtade jag en tjej som var tio år äldre men skitsnygg...sen visade det sig att kortet var gud vet hur gammalt och hon såg i själva verket jäkligt sliten ut t.o.m för sin ålder..fattade aldrig varför hon gjorde så.
    Trodde hon att jag inte skulle märka det?
    Om jag nu bara gick på utseendet hade hon ju varit körd men slösat bådas tid.
    Nu går jag inte bara på utseende och vi klickade inte heller men även om vi gjort det och jag kunnat bortse frå n bluffen hade jag ju ändå undrat över beteendet.
    Ja fast när jag menar representativt så menar jag just ett kort som motsvarar mer eller mindre hur man ser ut till vardags. Möjligen en "tillfixad" bild och en vardags om man är typen som klär upp sig rejält till fest. 

Jag har i och för sig inte gjort det då det finns gott om nytagna bilder, men om jag inte visste så skulle jag helt ärligt inte kunna se skillnaden på bilder tagna för 2 år sedan. Och på fyra år gamla bilder ser jag märkligt nog äldre ut än jag gör idag... 
  • Anonym (rainbow)
    Foreverlove skrev 2012-08-25 00:31:45 följande:
    Något jag verkligen stör mig på är när män i 40-50 årsåldern skriver: jag är ungdomlig och alla säger att jag ser minst 10 år yngre ut...ja där har vi självkänsla så det stänker om det :)
    De går såklart fetbort.
    Sen är "jag ser bra ut enligt andra" lite rolig.. Vem skulle säga till karlstackarn att han inte ser bra ut?
    Haha, det där är ju jättevanligt också Kan bara skriva under på det du säger!
  • Anonym (b)

Hmm han är väldigt på att vi ska gå på date... man kanske skulle chansa, hans charm kommer kanske fram IRL? inte alla som har lätt för det skrivna orden ikväll redan, att vi kunde titta på film och snacka. Men jag skrev att jag inte träffar någon hemma första gången. Han får komma på ett bättre alternativ annars får det vara

• Anonym (Ute igen)

Fast där med bilder tror jag att det är en skillnad mellan kvinna/man. Om jag kollar på bilderna en kille har, så tänker jag nog mer vilken typ av bilder han har valt. T.ex bar överkropp på segelbåt, eller påpälsad på alp semester, bortklippta ex, sådant går bort. Sen tänker jag töntigt nog på killens klädstil, för mig säger det mycket om personen, inte hur man är såklart, men vad man är. I övrigt behöver killen inte vara så värst snygg. För tjejer tror jag att grundfördomarna säger att en kvinna inte skulle lägga ut annat än sin "bästa" bild dvs är man inte ens snygg på sin presentations bild så måste man se riktigt skatig ut i verkligheten. Självklart ska bilden inte totalljuga eller vara tio år gammal för någon. Killarna i den här tråden får väl avslöja vilken typ av bilder som får dom att börja maila, så kanske vi blir av med fördomar!

• Foreverlove

Ute igen,
    Stämmer nog bra det du skriver.
    Helhetsintrycket av bilderna är viktiga.
    Sen beror det såklart på vilken "stil" man har själv. Det är nog så ändå att en kostymkille aldrig skulle kontakta en piercad tatuerad gothtjej. Oavsett hur snygg vettig och trevlig hon verkar.
    Läste en bok just om dejting och förälskele.
    Man dras mest till personer av samma bakgrund och samhällklass. Omedvetet?
    Nja både och. Men kanske mest för att man kan relatera till den andra personen mer.
    Finns nog många undantag, Kronprinsessan tex.

• Anonym (b)

Det här med facebook håller jag med om att man får en inblick i den andras liv, man kanske kan få en uppfattning om han verkar normal iaf men jag tycker nog det är allt för utelämnande och då får han ju reda på för och efternamn på en gång och det känns inte så tryggt tycker jag.

Shit han håller på att lyckas att övertala mig att vi ska träffas idag, men jag vet fortfarande inte om jag vill!!! men man har ju klart inget att förlora men ändå...

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!