• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (vg)
    Spirou skrev 2012-08-17 10:51:57 följande:
    Gällande nätdejting kan jag rekommendera Mötesplatsen. Det finns säkert massor med knasiga människor där med, men jag träffade en tjej där. Vi fattade tycke för varandra och har nu även gift oss. Så jag har svårt att inte rekommendera siten

Lycka till, och svara inte på meddelanden ni tycker känns stötande eller kränkande. Som kille hade jag blivit glad om jag fått ett meddelande i stil med det som Anonym (??) skrev.

På't igen bara. Var kräsna, välj noga.

Det som jag aldrig förstod var hur många orkar flänga till Alperna, Trysil, parta varje helg osv. Men som tur var fanns det en söt tjej till en vanlig pulkaåkande kille som jag

Jag håller tummarna för er! Lycka till! Jag hoppas att det finns någon till er där ute!
    Angående Mötesplatsen, finns det inte risk att man får sin bild publicerad på Blocket och liknande då som visar singlar från Mötesplatsen eller kan man välja bort det. Jag skulle helst se att min bild inte användes utanför själva datingsidan.
  • Anonym (b)
    Anonym (vg) skrev 2012-08-17 18:10:59 följande:
    Angående Mötesplatsen, finns det inte risk att man får sin bild publicerad på Blocket och liknande då som visar singlar från Mötesplatsen eller kan man välja bort det. Jag skulle helst se att min bild inte användes utanför själva datingsidan.

Det kan man välja bort under inställningar på sidan
  • Anonym (b)

Men jisses nu hör stockholmaren av sig efter nästan en månad om ber om förlåtese! han skriver att han inte har någon vettig förklaring så han tänker inte ens försöka. Han förstår också om jag inte svarar men att han tycker jag varit hur fin som helst. Skumma människor! vet inte om han ens är värd ett svar eller om man ska skriva och berätta vad man tycker om ett sådant beteende som han har.

• Anonym (33-åring)
    Anonym (b) skrev 2012-08-17 22:04:00 följande:
    Men jisses nu hör stockholmaren av sig efter nästan en månad om ber om förlåtese! han skriver att han inte har någon vettig förklaring så han tänker inte ens försöka. Han förstår också om jag inte svarar men att han tycker jag varit hur fin som helst. Skumma människor! vet inte om han ens är värd ett svar eller om man ska skriva och berätta vad man tycker om ett sådant beteende som han har.

Orkar inte scrolla tillbaka och försöka hitta vem det var, remind us...
  • Anonym (b)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-08-17 22:22:15 följande:

Orkar inte scrolla tillbaka och försöka hitta vem det var, remind us...

Vi hade en ganska så intensiv mail och chattkontakt i över en månad, varje dag. Vi hade bestämt vi skulle träffas och sist vi pratade så ville så var allt som vanligt. Han kunde knappt vänta tills han skulle träffa mig och var orolig att jag hade ändra mig pga avståndet. Sen dess ingenting... jag skrev efter 3 dagar och frågade om allt var bra och inget svar.
  • Anonym (??)
    Anonym (b) skrev 2012-08-18 07:26:43 följande:

Vi hade en ganska så intensiv mail och chattkontakt i över en månad, varje dag. Vi hade bestämt vi skulle träffas och sist vi pratade så ville så var allt som vanligt. Han kunde knappt vänta tills han skulle träffa mig och var orolig att jag hade ändra mig pga avståndet. Sen dess ingenting... jag skrev efter 3 dagar och frågade om allt var bra och inget svar.

Vilken tönt. Personligen hade jag inte besvarat det mail han skickade nu nyligen, då visar du ju bara att du bryr dig tillräckligt fortfarande. Vad kan han liksom haft för anledning för att bara sluta höra av sig sådär abrupt för en månad sen, blev han förlamad i armar och händer så att han fysiskt inte inte kunde skriva eller? Knappast troligt. Fy nej, han går bort.
  • Anonym (S)

Uppdatering för den som är nyfiken =)

Jag har dejtat en kille som jag träffade på HP för 4 veckor sedan, allt gick ju rekordsnabbt och det fortsätter i samma takt även nu.
    Vi har varit tillsammans mer eller mindre varje dag sedan han kom hem från sin semester, det känns bra.
    Han har gett mig nyckel till sin lägenhet och vi pratar om att han ska få träffa mina barn, som vän då ska tilläggas.

Jag är nog lite kär, han också har han sagt.

Vem vet vad som händer men just nu njuter jag av ruset och hans sällskap =)

• Anonym (vg)
    Anonym (S) skrev 2012-08-19 07:12:12 följande:

Jag har dejtat en kille som jag träffade på HP för 4 veckor sedan, allt gick ju rekordsnabbt och det fortsätter i samma takt även nu.
    Vi har varit tillsammans mer eller mindre varje dag sedan han kom hem från sin semester, det känns bra.
    Han har gett mig nyckel till sin lägenhet och vi pratar om att han ska få träffa mina barn, som vän då ska tilläggas.

Att man kan ge någon man bara känt i 4 veckor nyckeln till sin lägenhet kan jag inte förstå. Du måste verkligen ha gjort intryck på honom
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (b) skrev 2012-08-17 22:04:00 följande:

Han verkar knepig. Om jag vore du hade jag skrivit att Ok, jag förstår, det är lugnt. Ha det bra! Och sen hade jag gått vidare med mitt liv.
    Anonym (S) skrev 2012-08-19 07:12:12 följande:

Mysigt, grattis! Hoppas det går bra nu.
  • Anonym (b)

Jag kunde till sist inte låta bli att skriva tillbaka, skrev att jag tyckte det var trist att det slutat så men att jag bara önskat han kunde varit ärlig och sagt som det var om det inte kändes bra eller om han träffat någon ny, för det hade jag kunnat förstå. Men att bara sluta så efter att ha pratat så mycket känns inte ok.

Trodde inte han skulle svara på det, men han skrev att det kommer nog inte spela någon roll vad jag säger men jag har inte träffat någon annan och jag tyckte det kändes jättebra med dig. Bara det att vi har 60mil emellan.
     Nu ska jag inte skriva mer till honom, det är ju ingen mening för han är ju uppenbarligen ingen person man kan lita på.  

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!