Hade dejt i lördags igen med en kvinna som för omväxlings skull är några år äldre. Jag berättade ju att jag gillar att ha lite mer tid på mig att lära känna någon under en dejt, så hon kom hem till mig för middag. Hon kom något tidigare än vad hon först sagt att hon skulle, men det var ok. förutom att jag blev lite stressad när jag fick mess om att hon var på ingång och jag precis kommit ur duschen... Nåja.
Sammanfattningsvis så var det en helt ok dejt, hon såg bra ut - sett till att fixa till sig och var finklädd nog för restaurangbesök om det hade varit så. Trevlig och pratsam - tyvärr pratade vi lite väl mycket om sådant vi redan pratat om telefon - så lite väl mycket upprepning där kan jag tycka. Kvällen rullade på och vi pratade och pratade tills hon tyckte det var dags att bege sig hemåt - hade bara barnvakt för kvällen, inte hela natten. Följde henne till bilen - en kram, tack för ikväll och vi hörs, typ.
Jag är dock tveksam till att det blir någon fortsättning här - dels vet jag inte om det direkt klickade till på "det sättet" för någon av oss, även om det var avslappnat och trevligt. Men också för att jag inte hört av henne sedan dess heller. Lite dålig stil kan jag tycka faktiskt, hör väl till att man hör av sig och tackar för kvällen när man varit hemma hos någon och blivit bjuden på middag? Om så bara med ett enkelt mess? Oavsett om man vill ha en fortsättning eller inte så är det allmänt hyfs tycker jag. Nåja - jag skickade iaf ett kort mess igårkväll där jag frågade om hon kommit hem som hon skulle och om hon hade haft en bra dag (söndagen altlså). Inget svar där än...
Var inte helt säker på vad jag ville efter själva dejten, men nu lutar det av naturliga skäl till att det inte blir mer än den enda dejten, om inget oväntat händer som får mig att ändra åsikt. När (om?) hon hör av sig blir det högst sannolikt så att jag önskar henne lycka till i sitt fortsatta dejtande - and that's it I suppose. Om hon inte hinner förekomma mig dvs, hon verkar ju inte jättepå heller som sagt. =)