• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Unikum)
    cajsasmamma skrev 2012-08-05 23:37:44 följande:
    Jag försöker svara till alla. Men dom som börja antyda om sex i början svara jag inte på något mer. Det är inte det jag är ute efter.

Haha, det har jag inte råkat ut för...  Men en tjej började orera om hur hon ville vara hemmafru och ta hand om barn, hus och hem åt sin man....det var snabbt tack och hej..
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2012-08-05 23:28:59 följande:
    Haha...tack för att du delar med dig och stärker våra självförtroenden...sicken pärla!

I klass med ganska många andra...
  • cajsasmamma
    Anonym (Unikum) skrev 2012-08-06 00:25:25 följande:
    Haha, det har jag inte råkat ut för...  Men en tjej började orera om hur hon ville vara hemmafru och ta hand om barn, hus och hem åt sin man....det var snabbt tack och hej..
    Kan tänka mig att killar får lika korkade mail ifrån tjejer som vi tjejer får ifrån killar  
  • Anonym (Singelpappan)

Intressant tråd, får jag nog hålla lite koll på nu när jag själv gett mig in denna djungel! =)

Reggade mig för första gången någonsin på en dejtsida sent i våras och har haft rätt bra flyt tycker jag själv. Dejtat 3 olika tjejer, 1 av dem halvseriöst i en månad och ser nu fram emot den 4:e nu till helgen. Har däremellan haft kontakt med ett gäng olika som i vissa fall runnit ut i sanden av olika skäl (typ inte kunnat synka tider för ev träff, eller att jag känt att de inte är något för mig och därför avslutat så snyggt jag kunnat).

Något jag uppfattat som verkar vanligt är att många träffar väldigt många under korta dejter, typ fikor osv? Så har jag inte alls lagt upp det och jag är kanske lite annorlunda med det då, eller? Mina dejter har varit långa redan första dejten, alla tre har t o m slutat med övernattning och fortsättning dagen efter... Brukar hellre bjuda på middag och om tjejen vill och har möjlighet (vilket de haft allihop hittills) så har vi träffats under eftermiddagen, promenerat och pratat, fikat, varit hemma hos mig och druckit vin och pratat än mer, och senare gått ut och käkat middag på kvällen (jag har bjudit i alla fallen hittills, de kommer ju faktiskt till mig som gäster känner jag). Har bara i ett fall varit uttalat att stanna kvar även över natt, men de har alla kommit förbereda för det (tagit med tanborste, avbokningsbar biljett etc) =)

Den jag ska träffa till helgen tror jag inte stannar över natt denna gången, men vem vet? De andra har kommit hit med tåg och denna dejten kommer med bil och har vad jag vet "bara" barnvakt för kväll och inte hela natten. Så får se om "turen" håller i sig helt utan vin denna gången! Säga och tycka  vad man vill, men god mat och lite lagom med alkohol tycker jag gjort susen på alla dejterna, även om det varit trevligt att umgås innan vinet under dagen också!

Men som sagt, är kortare, snabba dejter mer kutym än t ex middagsdejt på första dejten för de flesta av er andra eller? Till saken hör dock att innan ev dejt så har jag haft kontakt med tjejerna under någon vecka iaf, med först mail, sen även sms och telefon, så jag träffar ingen jag inte känner att det finns bra potential att klicka med.

• Anonym (33-åring)
    Anonym (Singelpappan) skrev 2012-08-06 15:27:38 följande:
    Intressant tråd, får jag nog hålla lite koll på nu när jag själv gett mig in denna djungel! =)

Reggade mig för första gången någonsin på en dejtsida sent i våras och har haft rätt bra flyt tycker jag själv. Dejtat 3 olika tjejer, 1 av dem halvseriöst i en månad och ser nu fram emot den 4:e nu till helgen. Har däremellan haft kontakt med ett gäng olika som i vissa fall runnit ut i sanden av olika skäl (typ inte kunnat synka tider för ev träff, eller att jag känt att de inte är något för mig och därför avslutat så snyggt jag kunnat).

Något jag uppfattat som verkar vanligt är att många träffar väldigt många under korta dejter, typ fikor osv? Så har jag inte alls lagt upp det och jag är kanske lite annorlunda med det då, eller? Mina dejter har varit långa redan första dejten, alla tre har t o m slutat med övernattning och fortsättning dagen efter... Brukar hellre bjuda på middag och om tjejen vill och har möjlighet (vilket de haft allihop hittills) så har vi träffats under eftermiddagen, promenerat och pratat, fikat, varit hemma hos mig och druckit vin och pratat än mer, och senare gått ut och käkat middag på kvällen (jag har bjudit i alla fallen hittills, de kommer ju faktiskt till mig som gäster känner jag). Har bara i ett fall varit uttalat att stanna kvar även över natt, men de har alla kommit förbereda för det (tagit med tanborste, avbokningsbar biljett etc) =)

Den jag ska träffa till helgen tror jag inte stannar över natt denna gången, men vem vet? De andra har kommit hit med tåg och denna dejten kommer med bil och har vad jag vet "bara" barnvakt för kväll och inte hela natten. Så får se om "turen" håller i sig helt utan vin denna gången! Säga och tycka  vad man vill, men god mat och lite lagom med alkohol tycker jag gjort susen på alla dejterna, även om det varit trevligt att umgås innan vinet under dagen också!

Men som sagt, är kortare, snabba dejter mer kutym än t ex middagsdejt på första dejten för de flesta av er andra eller? Till saken hör dock att innan ev dejt så har jag haft kontakt med tjejerna under någon vecka iaf, med först mail, sen även sms och telefon, så jag träffar ingen jag inte känner att det finns bra potential att klicka med.
    Tycker det är rätt sällan något sådant föreslås, vilket jag är glad över eftersom jag inte vill gå hem till någon som jag inte känner alls.
  • Anonym (b)

Nej jag skulle heller aldrig sova över hos någon första gången man träffas. Bor man långt ifrån så får han ju ta in på hotell eller något Föredrar nog också kortare dejter, ifall det inte skulle klicka.

• Anonym (Singelpappan)

Att vi inte känner varandra alls skulle jag inte påstå att det varit. Vi har ändå haft kontakt ett tag innan träff, blivit vänner på Fb osv, så känns som vi båda haft rätt bra koll på att det är en någorlunda vettig människa vi ska träffa! =) 

En stor anledning till att det blivt sådana dejter som lett till övernattning beror mycket på att de rest en bit för att träffa mig och då har det bara blivit så. Inget förutbestämt som sagt och hade det inte alls klickat så hade vi varit överens om att tacka för sig så ärligt och bra som möjligt. Jag framstår som väldigt snäll och harmlös, precis som jag faktiskt är, så de har inte varit oroliga att träffa mig på min "hemmaplan".

Hade det varit en träff med någon som bor i samma stad så hade jag nog också kunnat tänka mig kortare typ av träff första gången, men även då skulle jag vara öppen för middagsdejt om det är en tjej jag tror det skulle kunna klicka med. Tycker det känns som ett betydligt trevligare alternativ än att bara ev. skriva av någon direkt utan att egentligen fått tid att lära känna varandra åtminstone aningen mer än vad man gör på en halvtimmes fika! =) Men det beror som sagt på situationen och hur säker jag skulle känna mig på att den jag träffar faktiskt skulle kunna vara en potentiell framtida partner.         

• Anonym (L)
    Anonym (men) skrev 2012-08-05 23:05:21 följande:
    Åh,känner mig alldeles för ung för att gå på han..Cool Han är nästan som pappa :P
    Men kollar han inte in alla?Solig
    Määä ta inte ifrån mig det här Tungan ute, en MAN tittade på mig och visade intresse *blinkar med stora, fuktiga rådjursögon*  .

Tror inte att Pugh är mannen i mitt liv... det mesta på honom verkar hänga och det känns inte alltför lockande, kan inte påstå att han har åldrats så vackert. Min mamma såg honom på Liseberg när hon var 15 år och hon tyckte inte att han var snygg ens då haha.
    Papito skrev 2012-08-05 23:12:47 följande:
    Haha, (men) har du precis gammelförklarat (L)?

Personligen tycker jag Pugh ser rätt ofräsch ut...men jag gillar väl inte konkurrensen
    Hmm vad vet jag... 30 år är ju ingen ålder på en häst men för oss vanliga dödliga är det nog värre Cool. Jag får mysa lite extra vid tanken på att jag fick visa leg på systemet i lördags Tungan ute.

Haha vilken komplimang till Pugh... han kanske var het i sina yngre dar men det var helt klart en liten stund sedan Tyst.
  • Anonym (Unikum)
    cajsasmamma skrev 2012-08-06 11:49:56 följande:
    Kan tänka mig att killar får lika korkade mail ifrån tjejer som vi tjejer får ifrån killar  

Med god direktinsyn i några tjejers 'inbox' på dejtingsidor så måste jag säga att svaret är Nej! Den avgrundsdjupa patetiskhet som man lätt hittar killar som kravlar sig ned i finner man väldigt sällan hos tjejer...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!