• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (L)
    Papito skrev 2012-08-12 22:20:58 följande:
    Beror ju på vad det är fför issues...svårt att ge råd utan att veta

Svårt det där med ålder, vissa kan vara tio år yngre men skitmogna, andra märker man att de kan vara hyfsat mogna men har "luckor". Jag brukar tänka att ju äldre man är desto mindre spelar åldersskillnaden roll. 20 & 15 är i mina ögon en enorm skillnad, 30 & 35 inte alls så stor. Samma med tio år. 20 & 30 är ganska stor skillnad 30 & 40 inte lika stor. Generaliserar givetvis.
    Jag tror att min stora nöt att knäcka är att jag är livrädd för att göra fel. Alla kan ju fela men kombinationen ställa hårda krav på sig själv och ett ex som inte var den snällaste på den här planeten har lett till att jag är väldigt osäker på hur jag som person uppfattas, hur folk uppfattar saker som jag gör... Är väldigt van vid att bli bedömd och dömd för så gott som allt, inget som jag gör duger, jag duger inte... Har en underbar familj och fina vänner så jag får ju ut en del skit men sen ska man helst resa sig och växa som person... Hur gör man det? Sen har jag ett jäkla pokerface och visar inte så mycket utåt utan ett skrik i kudden ibland och ett pass i gymmet släpper de värsta spänningarna Cool.

Det har bara gått ett halvår sedan jag och exet gick isär och det är ingen lång tid så jag försöker skynda långsamt. Jag har så smått börja dejta igen men det får ta den tid det tar. Ska jag ge mig in i nåt måste jag känna att jag har nåt att ge, inte bara ta hela tiden. Det kommer sakta men säkert men jag är inte intresserad av att göra om en dejt till en biktstund, det ska bara vara ett mysigt och trevligt tillfälle för att lära känna varandra. Så resonerar jag men sen ska man ju gärna leva upp till det också Tyst.
  • Anonym (vg)

Jag är vegetarian och skulle gärna se att den jag dejtar också är det (eller vegan). Tyvärr så går det ju bort väldigt många om man har det kravet. Nån annan som känner igen sig i det problemet? Kanske har ni nåt annat önskemål som inte så många matchar?

• Papito
    Anonym (vg) skrev 2012-08-13 21:23:41 följande:
    Jag är vegetarian och skulle gärna se att den jag dejtar också är det (eller vegan). Tyvärr så går det ju bort väldigt många om man har det kravet. Nån annan som känner igen sig i det problemet? Kanske har ni nåt annat önskemål som inte så många matchar?
    Kan förstå dig till viss del, samtidigt är det väl en del av livet och en relation, att acceptera att man är olika. Visst, känner du väldigt starkt för det så måste det bli så annars skiter det sig kanske ändå i längden men samtidigt får man också inse att det kan bli tufft om man ska ner på detaljnivå, alla har vi några minus som partnern måste lära sig att leva med,
  • Anonym (vg)
    Papito skrev 2012-08-13 21:37:28 följande:
    Kan förstå dig till viss del, samtidigt är det väl en del av livet och en relation, att acceptera att man är olika. Visst, känner du väldigt starkt för det så måste det bli så annars skiter det sig kanske ändå i längden men samtidigt får man också inse att det kan bli tufft om man ska ner på detaljnivå, alla har vi några minus som partnern måste lära sig att leva med,
    Jag tänkte i första hand praktiskt då om var och en ska laga sin egen mat så känns det ju rätt omständigt men det skulle man ju kunna göra så klart. Frågan är väl vad hon skulle tycka om det. Ur ett rent etiskt perspektiv så att säga så är jag okej med att hon äter kött. Kanske hon kan äta vegetariskt ibland också i så fall. Tror ni många skulle acceptera en sån lösning?
  • Papito
    Anonym (vg) skrev 2012-08-13 22:12:09 följande:
    Jag tänkte i första hand praktiskt då om var och en ska laga sin egen mat så känns det ju rätt omständigt men det skulle man ju kunna göra så klart. Frågan är väl vad hon skulle tycka om det. Ur ett rent etiskt perspektiv så att säga så är jag okej med att hon äter kött. Kanske hon kan äta vegetariskt ibland också i så fall. Tror ni många skulle acceptera en sån lösning?
    Är problemet inte större än så tycker jag du kan lägga tankarna åt sidan! Måste vara en extrem bagatell om man verkligen hittar någon bra.
    Man kan laga samma mat och köttet vid sidan av eller anpassa rätten lite så att man slipper göra två helt skilda måltider.
    Man kan äta vegetariskt ett par dagar i veckan...

Ja, finns miljoner lösningar och har du inte större problem med kött än så tycker jag inte att det ska begränsa dig, det är svårt nog ändå att hitta någon man känner är skitbra!
  • Lestat

Jag hade nyligen kontakt med en kvinna på Happypancake som verkade trevlig på alla sätt och vis. Jag var intresserad till hon började skryta om sina KK; "...det var precis vad jag behövde", berättade hon, och fortsatte vidare att hon tyckte det var ett bra sätt att lära känna någon (?) 

Jag sa till henne att jag inte tyckte det var lämpligt att berätta sådana saker för en främling, men då blev hon arg och tyckte att jag inte var en "livsnjutare" som hon. Jag avslutade det hela med ett snällt brev, men fick bara massa bittra rader tillbaka. Suck... 

• Anonym (Tabula)

Underbart att läsa om era erfarenheter! Lestats kontakt tar kanske priset, eller inte, vimlar av tokstollar. Men HÄR inne minsann, är det nästan bara vettiga människor ;). Kanske ska ordna en egen singelkryssning (skojar).

Jag träffade en kompis som träffade sin kärlek på, hör och häpna, HP så nu ska jag nog, kanske, ge mig på det igen. Håll tummarna och fortsätt uppdatera, underbart att höra allas perspektiv, män som kvinnors och ta till sig av allt ni skriver. Galet vad mycket man känner igen sig i, det här med den onaturliga känslan av att man ses enbart för att bedöma om man har kemi, väldigt naturligt och avslappnat, not. Då är det roligt att höra hur människor, t. ex Singelpappan har ändrat uppfattning. Då kanske man själv kan göra det också menar jag.

• Anonym (Unikum)
    Anonym (Amatör) skrev 2012-08-13 10:45:48 följande:
    Samma här. Merparten av dejten pratar han om hur dum hans ex var som svek honom, och även hur dumma i huvudet de senaste tjejerna han dejtade var. Och hur dum hans familj är. Och hur få vänner han har.

Nu hör han av sig stup i ett - sms på sms, mail efter mail. Jag hinner inte svara innan det kommer ett nytt. Måste formulera ihop nåt slags nej tack, så jag blir nästa dumma tjej på hans dejtinglista.
    Haha, du borde nog definitivt skriva lite längre till killarna... Skriv över msn istället för via sidans mailfunktion, då får man en mkt bättre uppfattning om hur de tänker
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-08-14 10:49:03 följande:
    Underbart att läsa om era erfarenheter! Lestats kontakt tar kanske priset, eller inte, vimlar av tokstollar. Men HÄR inne minsann, är det nästan bara vettiga människor ;). Kanske ska ordna en egen singelkryssning (skojar).

Jag träffade en kompis som träffade sin kärlek på, hör och häpna, HP så nu ska jag nog, kanske, ge mig på det igen. Håll tummarna och fortsätt uppdatera, underbart att höra allas perspektiv, män som kvinnors och ta till sig av allt ni skriver. Galet vad mycket man känner igen sig i, det här med den onaturliga känslan av att man ses enbart för att bedöma om man har kemi, väldigt naturligt och avslappnat, not. Då är det roligt att höra hur människor, t. ex Singelpappan har ändrat uppfattning. Då kanske man själv kan göra det också menar jag.
    Jag skulle messa tills jag är säker på att man iaf skulle ha en trevlig kväll om man träffades (även om det inte skulle klicka). Sen bara träffas man och kör på, tänkter inte på om det blir något mer efter detta...ser till att ha roligt i stället. Lyckas man så är man ju ändå 'halvvägs inne' (bildligt talat alltså). Flört
  • gin

Jag håller med att denna sida beskriver den nuvarande situationen på ett förkortad samt omfattande sätt. Internet är tyvärr inget bra möteställe numera och det har blivit mycket besvärligt att träffa kvinnor på krogen. Det handlar inte bara om raggning eller sex utan även och den nuvarande kvinnomaktsordningen som har gått lite för långt i Skandinavien samt i engelskspråkiga länder.
    http://gettinglaidisimpossible.blogspot.se/2012/03/dating-websites-and-sex-dating-websites.html

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!