Inlägg från: Anonym (vg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vg)

Ärliga nätdejtingstråden!

Jag är vegetarian och skulle gärna se att den jag dejtar också är det (eller vegan). Tyvärr så går det ju bort väldigt många om man har det kravet. Nån annan som känner igen sig i det problemet? Kanske har ni nåt annat önskemål som inte så många matchar?

• Anonym (vg)
    Papito skrev 2012-08-13 21:37:28 följande:
    Kan förstå dig till viss del, samtidigt är det väl en del av livet och en relation, att acceptera att man är olika. Visst, känner du väldigt starkt för det så måste det bli så annars skiter det sig kanske ändå i längden men samtidigt får man också inse att det kan bli tufft om man ska ner på detaljnivå, alla har vi några minus som partnern måste lära sig att leva med,
    Jag tänkte i första hand praktiskt då om var och en ska laga sin egen mat så känns det ju rätt omständigt men det skulle man ju kunna göra så klart. Frågan är väl vad hon skulle tycka om det. Ur ett rent etiskt perspektiv så att säga så är jag okej med att hon äter kött. Kanske hon kan äta vegetariskt ibland också i så fall. Tror ni många skulle acceptera en sån lösning?
  • Anonym (vg)
    gin skrev 2012-08-15 06:17:35 följande:

Jag håller med att denna sida beskriver den nuvarande situationen på ett förkortad samt omfattande sätt. Internet är tyvärr inget bra möteställe numera och det har blivit mycket besvärligt att träffa kvinnor på krogen. Det handlar inte bara om raggning eller sex utan även och den nuvarande kvinnomaktsordningen som har gått lite för långt i Skandinavien samt i engelskspråkiga länder.
    gettinglaidisimpossible.blogspot.se/2012/03/d...

Det stämmer nog ganska bra att det är många fler män registrerade på datingsidorna men det vore intressant att se några siffror på det.
  • Anonym (vg)
    Spirou skrev 2012-08-17 10:51:57 följande:
    Gällande nätdejting kan jag rekommendera Mötesplatsen. Det finns säkert massor med knasiga människor där med, men jag träffade en tjej där. Vi fattade tycke för varandra och har nu även gift oss. Så jag har svårt att inte rekommendera siten

Lycka till, och svara inte på meddelanden ni tycker känns stötande eller kränkande. Som kille hade jag blivit glad om jag fått ett meddelande i stil med det som Anonym (??) skrev.

På't igen bara. Var kräsna, välj noga.

Det som jag aldrig förstod var hur många orkar flänga till Alperna, Trysil, parta varje helg osv. Men som tur var fanns det en söt tjej till en vanlig pulkaåkande kille som jag

Jag håller tummarna för er! Lycka till! Jag hoppas att det finns någon till er där ute!
    Angående Mötesplatsen, finns det inte risk att man får sin bild publicerad på Blocket och liknande då som visar singlar från Mötesplatsen eller kan man välja bort det. Jag skulle helst se att min bild inte användes utanför själva datingsidan.
  • Anonym (vg)
    Anonym (S) skrev 2012-08-19 07:12:12 följande:

Uppdatering för den som är nyfiken =)

Jag har dejtat en kille som jag träffade på HP för 4 veckor sedan, allt gick ju rekordsnabbt och det fortsätter i samma takt även nu.
    Vi har varit tillsammans mer eller mindre varje dag sedan han kom hem från sin semester, det känns bra.
    Han har gett mig nyckel till sin lägenhet och vi pratar om att han ska få träffa mina barn, som vän då ska tilläggas.

Jag är nog lite kär, han också har han sagt.

Vem vet vad som händer men just nu njuter jag av ruset och hans sällskap =)

Att man kan ge någon man bara känt i 4 veckor nyckeln till sin lägenhet kan jag inte förstå. Du måste verkligen ha gjort intryck på honom
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!