Inlägg från: Anonym (Singelpappan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Singelpappan)

Ärliga nätdejtingstråden!

Intressant tråd, får jag nog hålla lite koll på nu när jag själv gett mig in denna djungel! =)

Reggade mig för första gången någonsin på en dejtsida sent i våras och har haft rätt bra flyt tycker jag själv. Dejtat 3 olika tjejer, 1 av dem halvseriöst i en månad och ser nu fram emot den 4:e nu till helgen. Har däremellan haft kontakt med ett gäng olika som i vissa fall runnit ut i sanden av olika skäl (typ inte kunnat synka tider för ev träff, eller att jag känt att de inte är något för mig och därför avslutat så snyggt jag kunnat).

Något jag uppfattat som verkar vanligt är att många träffar väldigt många under korta dejter, typ fikor osv? Så har jag inte alls lagt upp det och jag är kanske lite annorlunda med det då, eller? Mina dejter har varit långa redan första dejten, alla tre har t o m slutat med övernattning och fortsättning dagen efter... Brukar hellre bjuda på middag och om tjejen vill och har möjlighet (vilket de haft allihop hittills) så har vi träffats under eftermiddagen, promenerat och pratat, fikat, varit hemma hos mig och druckit vin och pratat än mer, och senare gått ut och käkat middag på kvällen (jag har bjudit i alla fallen hittills, de kommer ju faktiskt till mig som gäster känner jag). Har bara i ett fall varit uttalat att stanna kvar även över natt, men de har alla kommit förbereda för det (tagit med tanborste, avbokningsbar biljett etc) =)

Den jag ska träffa till helgen tror jag inte stannar över natt denna gången, men vem vet? De andra har kommit hit med tåg och denna dejten kommer med bil och har vad jag vet "bara" barnvakt för kväll och inte hela natten. Så får se om "turen" håller i sig helt utan vin denna gången! Säga och tycka  vad man vill, men god mat och lite lagom med alkohol tycker jag gjort susen på alla dejterna, även om det varit trevligt att umgås innan vinet under dagen också!

Men som sagt, är kortare, snabba dejter mer kutym än t ex middagsdejt på första dejten för de flesta av er andra eller? Till saken hör dock att innan ev dejt så har jag haft kontakt med tjejerna under någon vecka iaf, med först mail, sen även sms och telefon, så jag träffar ingen jag inte känner att det finns bra potential att klicka med.

• Anonym (Singelpappan)

Att vi inte känner varandra alls skulle jag inte påstå att det varit. Vi har ändå haft kontakt ett tag innan träff, blivit vänner på Fb osv, så känns som vi båda haft rätt bra koll på att det är en någorlunda vettig människa vi ska träffa! =) 

En stor anledning till att det blivt sådana dejter som lett till övernattning beror mycket på att de rest en bit för att träffa mig och då har det bara blivit så. Inget förutbestämt som sagt och hade det inte alls klickat så hade vi varit överens om att tacka för sig så ärligt och bra som möjligt. Jag framstår som väldigt snäll och harmlös, precis som jag faktiskt är, så de har inte varit oroliga att träffa mig på min "hemmaplan".

Hade det varit en träff med någon som bor i samma stad så hade jag nog också kunnat tänka mig kortare typ av träff första gången, men även då skulle jag vara öppen för middagsdejt om det är en tjej jag tror det skulle kunna klicka med. Tycker det känns som ett betydligt trevligare alternativ än att bara ev. skriva av någon direkt utan att egentligen fått tid att lära känna varandra åtminstone aningen mer än vad man gör på en halvtimmes fika! =) Men det beror som sagt på situationen och hur säker jag skulle känna mig på att den jag träffar faktiskt skulle kunna vara en potentiell framtida partner.         

• Anonym (Singelpappan)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-08-06 23:59:00 följande:

Intressant, själv orkar jag inte med så långa dejter men det kan ju bero på att jag inte har träffat en enda människa som verkligen  har intresserat mig och det har jag känt på mig redan innan vi har dejtat. Knäppt att man ens slösar tid på en träff då kan man ju tycka. Har aldrig varit det minsta nyfiken eller peppad inför en dejt kom jag på nu, fel attityd man har då kanske... ;)

Men, det har inte klaffat med någon för dig ändå? Med tanke på att det har blivit några stycken och fler to come menar jag.

Lyllos dig, jag vill också längta ;)

Hade aldrig gått på en dejt jag inte haft förhoppningar om att det ska kunna bli något mer av det hela. Så känner du så inför en dejt, så hade iaf jag avbokat den om jag vore du! =)

Har klaffat väldigt bra på många sätt, uppenbarligen! =) Men det har av olika skäl det inte blivt mer seriöst, tyvärr(?). Olika livssituationer har varit en stor grej, som att två av kvinnorna inte har barn och jag har två, att de där riktiga känslorna ändå inte infunnit sig är en annan anledning. Inget direkt fel alls, men ändå ingen pang på fullträff. Träffade en av dem två hela helger och ytterligare en övernattning hos henne, men det sprack när hon ville mer och snabbare än vad jag kände jag var beredd att ge henne så tidigt. 3 dejter och sen ändra fb-status och träffa barnen etc är åt h-e för snabbt för mig iaf.
  • Anonym (Singelpappan)
    Papito skrev 2012-08-07 00:06:43 följande:
    Min känsla när jag läser dina inlägg är att du egentligen mest är ute efter sex...och du verkar ha hittat ett effektivt koncept för det så det är bara att gratulera
    Jag tror inte att det är fel att ha lite längre dejter, tror bara att många drar sig för det eftersom det relativt ofta kan stämma bra när man skriver men när man väl träffas stämmer inte kemin och det märker man ganska snabbt, då vill man inte ha lovat en helkväll (åtminstone inte om man vill annat än bara sex).

Blir det en andra dejt kan man hellre lägga lite mer tid på den.
    Låter det så alltså? Det har iaf inte varit grundtanken med dejterna, även om det slutligen blivit så. Men det har faktiskt alltid skett på deras initiativ, jag har bara uppfört mig gentlemannamässigt genom varje dejt, jag lovar! =) Kanske just därför jag varit lyckosam (?), har uppfört mig korrekt och på ett sätt som uppskattats uppenbarligen. Så jäkla många dejter har jag ju inte hunnit med ännu, men kan inte tänka mig att det slutar på samma sätt varje gång heller. Jag har helt enkelt föreslagit ett upplägg som dejterna gillat, att de sen stannat kvar över natt och även resten av helgen har varit ett val de tagit under dagen/kvällen som vi träffats. Och det är inte så att jag flådar till det överdrivet på något sätt, jag är ingen rik knös med lyxvåning och massor av pengar. Men jag gör mitt bästa för att de ska trivas och må bra när de besöker mig, det gör jag, inte minst för att jag själv uppskattat deras sällskap och att de tagit mod och tid till sig att hälsa på mig.

Möjligen hade det varit annorlunda om de kommit från staden där jag bor, då kanske även jag övervägt att börja med en kortare snabbträff för att avgöra om det kan finnas intresser för vidare dejter, men nu har de råkat komma från städer och orter en bit ifrån där jag bor på västkusten så tycker jag ändå det känns rätt att åtminstone erbjuda en middagsdejt om de tar sig hit, hade stått dem helt fritt att tacka nej! =) Har säkert bara haft nybörjartur att kemin stämt, eller så är jag helt enkelt en hygglig människokännare, hoppas på det sista naturligtvis!
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (ny på området) skrev 2012-08-07 01:26:05 följande:
    Har bara läst de senaste inläggen... Har nyligen blivit medlem på en dejtingsida. Känns onekligen väldigt krystat. Har inte varit singel sedan jag var 16, nu är jag 38. Ny tid:) Det är inte det att jag är präktig eller har moraliska åsikter om det hela. Det ligger mer hos mig själv. Tycker det känns konstigt att marknadsföra sig själv, att aktivt leta. Har ju bara haft två långa förhållanden och de har uppstått spontant efter att ;tycke; uppstått. Har svårt att uttrycka vad jag menar i ord men känslan av att träffas i ett uppenbart syfte känns desperat och òäkta`på nåt sätt. Någon som förstår vad jag menar och har någon tanke, synvinkel el åsikt?

Så där tänkte jag också! Trodde aldrig att nätdejting skulle vara något för mig, särskilt inte efter att ha hört så många konstiga historier om folk som träffat på riktiga nötter via nätet. När jag var yngre tyckte jag ärligt talat att nätdejting måste vara för losers som inte klarar av att träffa folk irl... =/ Men jag är positivt överraskad och ångrar inte alls att jag reggade mig. Vi kom kanske precis i skarven åldersmässigt till att det började bli ett vanligt sätt att träffas på om vi ser på, var faktiskt mer ovanligt än vanligt när man var tonåring, yngre 20-årsåldern att träffa någon via nätet, åtminstone bland de människor jag umgicks med.

Men nu när man är över 30, singel, 2-barnsfar, har få eller nästintill inga singelvänner och inte är någon flitig krogbesökare precis, hur fan ska man hinna träffa någon på annat sätt än ev via jobb eller fritidsaktivitet? Nä, utmanade mina fördomar och testade nätet istället - med mestadels positiva erfarenheter hittills! =) Så lycka till du med!
  • Anonym (Singelpappan)
    wela1 skrev 2012-08-07 03:54:44 följande:
    Hej! Ny i denna tråd och vet inte om detta redan avhandlats men skriver ändå. Jag dejtar och har mött ett ex på HP. Det som gör mig så less är de män/killar som tror att mitt liv går under om de inte vill ses på en andra dejt eller de som bara försvinner och som inte ens kan skriva tack men nej tack. Hyfs är det jag saknar. Sen så verkar det vara så att man här i Sthlm letar efter den "perfekta människan" precis som man söker lägenheten på rätt adress osv. Alla människor har ju fel och brister och för mig klickar det aldrig direkt utan har man roligt, kan prata om allt möjligt så träffar jag gärna den personen igen. Sen allas skryt....suck! En annan rolig sak är att många män beskriver sig som vältränade men är inte det och normala när de är runda... Jag skriver inget istället. Man får titta på bilderna och är det så viktigt så delar vi inte samma människosyn. Nä ytlighet går bort! Snart ger jag upp... Kanske behöver lämna Sthlm för att hitta kärleken?
    Håller med dig, och det är likadant bland kvinnor kan jag säga - normal betyder mer ofta än inte något rund egentligen. =) Ingen fara med det så, men lite kul ändå. "Inget" tycker jag oftast varierar mellan just normal eller något rund i regel, iaf utifrån de kort man fått se. Vältränad eller smal brukar dock se ut att stämma någorlunda bra bland de kvinnor jag sett mer av.
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (men) skrev 2012-08-07 08:30:11 följande:

Åh,shit ja..så snabbt :) Men om du bjuder in till så låånga dejter..tror de mer ;) Nä,jag vet inte. De man klickar rejält med..vill man ju ha längre dejter med. Men man behöver ju inte planera in det från början? :)

Det med att dejta de som inte har barn..jag tror det blir svårt? Jag vet inte. För mig iaf. För jag vill inte ha fler. Och att hindra någon från att få egna barn, det skulle jag aldrig ta ifrån de:) Och att stå där 3-4år senare och ha någon som tjatar om barn,går inte. För mig då:) Samtidigt är det skitlätt..massor av tid..inget jobbigt ex etc etcTungan ute  

Ja, naturligtvis har det klickat bra när vi först mailat, och sen även sms:at och pratat på telefon ett tag innan vi setts. Sen ingår det i mitt jobb att "känna av folk" så att säga, så jag tror också att jag är en hyfsat bra på att bedöma människor. Har inte känslan varit rätt, så bryter jag av, så enkelt är det. Har avbrytit kontakten med ett flertal av den anledningen. Tror på min magkänsla och sunda förnuft! =)

Jag är inte helt stängd för att ev. skaffa fler barn, så även de utan barn går bra att träffa för min del, men då ökar också kraven tror jag, för att ens överväga fler barn med någon så måste det verkligen vara en total fullträff, vilket innebär än mindre tålamod att se hur förhållandet ev. kan utvecklas.
  • Anonym (Singelpappan)

Hade dejt i lördags igen med en kvinna som för omväxlings skull är några år äldre. Jag berättade ju att jag gillar att ha lite mer tid på mig att lära känna någon under en dejt, så hon kom hem till mig för middag. Hon kom något tidigare än vad hon först sagt att hon skulle, men det var ok. förutom att jag blev lite stressad när jag fick mess om att hon var på ingång och jag precis kommit ur duschen... Nåja.

Sammanfattningsvis så var det en helt ok dejt, hon såg bra ut - sett till att fixa till sig och var finklädd nog för restaurangbesök om det hade varit så. Trevlig och pratsam - tyvärr pratade vi lite väl mycket om sådant vi redan pratat om telefon - så lite väl mycket upprepning där kan jag tycka. Kvällen rullade på och vi pratade och pratade tills hon tyckte det var dags att bege sig hemåt - hade bara barnvakt för kvällen, inte hela natten. Följde henne till bilen - en kram, tack för ikväll och vi hörs, typ.

Jag är dock tveksam till att det blir någon fortsättning här - dels vet jag inte om det direkt klickade till på "det sättet" för någon av oss, även om det var avslappnat och trevligt. Men också för att jag inte hört av henne sedan dess heller. Lite dålig stil kan jag tycka faktiskt, hör väl till att man hör av sig och tackar för kvällen när man varit hemma hos någon och blivit bjuden på middag? Om så bara med ett enkelt mess? Oavsett om man vill ha en fortsättning eller inte så är det allmänt hyfs tycker jag. Nåja - jag skickade iaf ett kort mess igårkväll där jag frågade om hon kommit hem som hon skulle och om hon hade haft en bra dag (söndagen altlså). Inget svar där än...

Var inte helt säker på vad jag ville efter själva dejten, men nu lutar det av naturliga skäl till att det inte blir mer än den enda dejten, om inget oväntat händer som får mig att ändra åsikt. När (om?) hon hör av sig blir det högst sannolikt så att jag önskar henne lycka till i sitt fortsatta dejtande - and that's it I suppose. Om hon inte hinner förekomma mig dvs, hon verkar ju inte jättepå heller som sagt. =)

• Anonym (Singelpappan)

En liten update efter att det hänt lite...

Fick under veckan kontakt med en tjej som för ovanlighetens skulle bor i samma stad och dessutom typ bara några hundra meter bort kom vi fram till... addade varandra på facebook och chattade där igårkväll. Höll på att sluta med spontanträff framåt 22.30! Men i slutändan bangade hon även om jag till slut sa att hon gärna fick komma och hälsa på för en öl eller två. Först var det nästan hon som låg på, men kanske mer för att testa mig eller nåt, vad vet jag? Förklaringen jag fick sen när hon bangade var att hon i princip somnade i chatten... haha! Vet inte vad jag tror om det egentligen, men sade redan från början att det var ok att säga nej då det var plötsligt påkommet. Ev. ska vi ses under nästa vecka, har barnen i helgen och känns inte så lämpligt att ses första gången med dem hemma, även om de skulle sova eller så.

Dejten jag hade i helgen som det inte blev någon fortsättning med? Hon hörde också plötsligt av sig via sms igår. Gissningsvis något påverkad... haha =) Nu verkade det som hon trots allt ändå var intresserad av en fortsättning, men att hon blivit skrämd av att höra om mina tidigare dejter - ja, kanske dumt att vara så ärlig om dem för en ny dejt, men va fan - vill köra ärligt från början, och frågar någon så är jag en rätt öppen person av mig. I vilket fall så tyckte hon att jag var väldigt "trevlig och go" och ville fortsätta kontakten, typ som vänner som kan leda vidare, eller något sådant uttryckte hon det.

Vet inte riktigt vad jag tycker om det hela... har inget emot att vara vänner egentligen, hon var som sagt trevlig. Men vill inte heller hållas på halster i väntan på att hon ska få mod till sig och våga gå vidare. Att vi råkar ha barnen fel veckor och att hon bor en timme bort underlättar inte heller. Så jag känner mig ärligt tveksam, men får väl se hur det artar sig.

• Anonym (Singelpappan)
    gin skrev 2012-08-17 09:46:17 följande:
    Kolla punkter 3, 4 & 5.
    gettinglaidisimpossible.blogspot.se/2012/03/d...

De punkterna är det ingen risk att jag berörs av haha! =) Det den där bloggen berör gäller nog främst halvoseriösa betalsajter och utomlands skulle jag tro. Lär vara en kraftigt bitter man som skrivit detta dessuotm! Hehe
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!