• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • fridalilla

Ja var glad att du har hoppet kvar! Till slut kan det vara det enda vi har kvar! Hur svarar du på pergo?

• fridalilla

Graviditeten inte så mycket. Tror det är ägglossnings sprutan som spökar. Har ömma bröst! Sen har jag fortfarande lite ont sen plocket i magen. Magen är lite svullen med. Längtar till testdagen , är så nervös!

• Moniica

Hej alla..
    Jag är ny här och och går oxå på RMC i malmö.
    Vi va hos läkaren nu i Fredags och fick besked att vi var båda fullt friska.
    Vi blev beviljade IVF så nu väntar vi på tid att komma igång.
    Eftersom jag fyller 39 år i Mitten av Juni så skulle dom skynda på så vi fick komma till i början på Juni med hormonsprutor.
    Känns lite overkligt fortfarande att det snart är dax.
    Har man tur så är man ju gravid innan sommaren är slut. Och turen hoppas jag att vi alla får med oss här i denna tråden
    Vad är skillnad på lång och kort behandling ? Hur länge ska man ta hormonsprutor innan man gör äggplock?
    Ha det gott alla
    Kram

• Tany

Hej och välkommen Moniica
    Jag börjar också i juni, vecka 24. Jag har korta protokollet som tar 2 veckor till äggplock.... vilket protokoll du börjar? Det är trevligt att vi börjar på samma tid och vi får gravida samtidigt också
    Kram

• Moniica

Va kul Tany
    Vad är kort ? Och hur vet man vilket man ska göra/ha?
    Allt blev så intensivt nu när vi va där i Fredags. Vi måste bli inskrivna som sagt innan 20e juni så det ända vi fick reda på va att det va bråttom med att hitta tid till oss och att det fanns inte en enda tid att få i hela Maj. Vem och hur bestäms det vilket protokoll man ska ha ?
    Alla våra prover va jättebra och vi fick lämna dom sista proverna i fredags. HIV/röda hund och nåt mer tror jag det va.
    Så nu är vi fit for fight och bara väntar på en tid ska dimpa ner i brevlådan
    Nu vill man ju bara att det ska vara dagen D så dom kan plocka ägg och fixa och sen in med dom igen
    Har försökt att läsa mig till hur allt går till och så. Har sett videosnutten på hemsidan så msn har lite koll. Har du börjar med sprutor elr nåt ? Hur långt har du kommit?
    Kul att hitta nån som är så nära med samma problem
    Skönt att kunna prata av sig här.
    Kram

• Moniica

När är det dax för ditt test fridalilla. Då har du kommit långt i hela processen elr ?
    Man är ju lite nervös med tanke på att man vet ju inte vad som väntas. Gör det ont ??
    Kram

• Tany
    Moniica skrev 2012-04-29 12:18:48 följande:
    Va kul Tany
    Vad är kort ? Och hur vet man vilket man ska göra/ha?
    Allt blev så intensivt nu när vi va där i Fredags. Vi måste bli inskrivna som sagt innan 20e juni så det ända vi fick reda på va att det va bråttom med att hitta tid till oss och att det fanns inte en enda tid att få i hela Maj. Vem och hur bestäms det vilket protokoll man ska ha ?
    Alla våra prover va jättebra och vi fick lämna dom sista proverna i fredags. HIV/röda hund och nåt mer tror jag det va.
    Så nu är vi fit for fight och bara väntar på en tid ska dimpa ner i brevlådan
    Nu vill man ju bara att det ska vara dagen D så dom kan plocka ägg och fixa och sen in med dom igen
    Har försökt att läsa mig till hur allt går till och så. Har sett videosnutten på hemsidan så msn har lite koll. Har du börjar med sprutor elr nåt ? Hur långt har du kommit?
    Kul att hitta nån som är så nära med samma problem
    Skönt att kunna prata av sig här.
    Kram
    Moniica det är också trevligt för mig att hitta någon ha samma gång.Glad
    Läkaren välja vilka protokol du behöver göra .... Jag börjar med sprutor i vecka 24 när jag har min blödning Glad. så väntar du på samtal från dem? ledsen för min dålig svenskaSkäms
    Kram
  • minasera
    Tany skrev 2012-04-23 12:21:42 följande:
    Mina var kommer du ifrån?
    Krammmmmm
    JAg kommer från Turkiet. Jag bor i Sverige nästan 3.5 år

• Tany

Minaresa hur känner du? Vad gör du? Börjar du behandling?

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö