• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Tany
    minasera skrev 2012-04-29 17:11:39 följande:
    Första behandlig (medicin) jag har betalt Ca. 1800 kr. sen man behöver inte betala mer... Jag fick min alla sprutarna förra vecka och kostade inget..

jag ska betala 2200 kr och efter som det är gratis... varför du betalar 1800 kr och för mig är det 2200 kr?
  • Tany
    Moniica skrev 2012-04-29 17:50:16 följande:
    Aha.. Då påbörjas processen redan när jag kommer till läkaren nästa gång då Va kul! Då börjar det ju röra på sig Hoppas det går bättre denna gången för dig minasera. Vad är skillnad mellan IVF och ICSI? Lycka till på Onsdag minasera och uppdatera gärna hur det går/känns Har du börjat med sprutor Tany ? Kram Har du börjar med dina sprutor Tany

Jag börjar med sprutor i v24. Sedan jag är gravid i v26 ;) kram
  • Tany

Moniica , när du kan börja efter ditt besök den 20 juni?

• fridalilla

oj vad ni har skrivit idag ;) kommer glömma svara på hälften av alla frågor :P Den 8 maj är det testdag för min del :) så jag är ruvare nu :) Minasera: du sa att du fick mens idag, men ska börja spruta på onsdag!? Jag började spruta dagen efter mens. Är det inte så för dig?   Monica: Välkommen :) När du kommer till läkaren får du göra ett ska VUL (vaginalt ultraljud). På så sätt kan dem avgöra om du ska ha kort /lång behandling. Jag gjorde kort och tiden gick himla snabbt :) Jag har fått ta 3 olika sprutor , och dem vänjer man sig vid (även om det gör ont ibland). Smärtan för alla moment är från person till person, men jag hade extremt ont vid äggplock (de flesta känner ingenting). En vecka sen jag gjorde plock och är fortfarande lite öm i magen :/  På läkar besöket när ni ska bestämma tid, är det inte säkert ni får börja direkt, om de nu inte varit så snälla att boka infomöte när de har lite att göra :P Jag var på infomöte i februari och började denna månaden eftersom de inte hade några tider lediga. Håller tummarna på att ni får böeja direkt och att vi alla här lyckas bli gravida :D

• Moniica

Va kul Tany Va menar du med att börja ? Ta sprutor? Har vi tur så får jag tid i början av Juni så jag hinner få sprutor. Dag 21 efter första mens dag är ca den 22 juni så har vi tur så hinner vi börja med sprutor och 12-16 dagar efter så är det dax för äggplock om jag har förstått rätt. Sen ytterligare ett par dagar och sen sätts äggen in igen.
    Och då jäklar

Vad är det för pengar ni pratar om?
    Vad allt kostar elr ?
    Det går nog på högkostnadskort. 1800 kr och efter det är gratis. Har för mig att högkostnadskorter ligger på 1800 kr. Det har det gjort innan isf.
    Kram

• Tany
    Moniica skrev 2012-04-29 21:46:31 följande:
    Va kul Tany Va menar du med att börja ? Ta sprutor? Har vi tur så får jag tid i början av Juni så jag hinner få sprutor. Dag 21 efter första mens dag är ca den 22 juni så har vi tur så hinner vi börja med sprutor och 12-16 dagar efter så är det dax för äggplock om jag har förstått rätt. Sen ytterligare ett par dagar och sen sätts äggen in igen.
    Och då jäklar

Vad är det för pengar ni pratar om?
    Vad allt kostar elr ?
    Det går nog på högkostnadskort. 1800 kr och efter det är gratis. Har för mig att högkostnadskorter ligger på 1800 kr. Det har det gjort innan isf.
    Kram
    på apotek, de säger att jag ska betala 2200 kr sedan efter att den är gratis., men frågar jag igen ... Så, med datum, hoppas jag att vi kan börja på samma tid tillsammans .... kram{#emotions_dlg.flower}
  • Moniica

Ja det hade varit riktigt kul
    1800 elr 2200 är inte så mycket skillnad om man får ett + i slutändan
    Men dom pengarna kan man göra annat med.
    Har ni fått betala IVF själva ? Elr det e kanske bara jag som är gammal
    Kram

• Tany
    Moniica skrev 2012-04-29 22:55:05 följande:
    Ja det hade varit riktigt kul
    1800 elr 2200 är inte så mycket skillnad om man får ett + i slutändan
    Men dom pengarna kan man göra annat med.
    Har ni fått betala IVF själva ? Elr det e kanske bara jag som är gammal
    Kram
    nej i RMC malmö, det är gratis för tre gånger. hoppas det avsluta med första försöket Flört
    sov gottGlad kram Nalle
  • Moniica

Ja under 39 år är det gratis sen får man själv betala. Det är därför vi har bråttom. Jag fyller 39 i Juni. Sweet dream.. Kram

• minasera
    Tany skrev 2012-04-29 20:46:37 följande:
    jag ska betala 2200 kr och efter som det är gratis... varför du betalar 1800 kr och för mig är det 2200 kr?
    Kankse olika medicine?
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö