• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • minasera
    fridalilla skrev 2012-04-29 21:25:42 följande:
    oj vad ni har skrivit idag ;) kommer glömma svara på hälften av alla frågor :P Den 8 maj är det testdag för min del :) så jag är ruvare nu :) Minasera: du sa att du fick mens idag, men ska börja spruta på onsdag!? Jag började spruta dagen efter mens. Är det inte så för dig?   Monica: Välkommen :) När du kommer till läkaren får du göra ett ska VUL (vaginalt ultraljud). På så sätt kan dem avgöra om du ska ha kort /lång behandling. Jag gjorde kort och tiden gick himla snabbt :) Jag har fått ta 3 olika sprutor , och dem vänjer man sig vid (även om det gör ont ibland). Smärtan för alla moment är från person till person, men jag hade extremt ont vid äggplock (de flesta känner ingenting). En vecka sen jag gjorde plock och är fortfarande lite öm i magen :/  På läkar besöket när ni ska bestämma tid, är det inte säkert ni får börja direkt, om de nu inte varit så snälla att boka infomöte när de har lite att göra :P Jag var på infomöte i februari och började denna månaden eftersom de inte hade några tider lediga. Håller tummarna på att ni får böeja direkt och att vi alla här lyckas bli gravida :D
    Hej fridalilla!

första gång jag började dag efter, men min läkare bytda dag för andra gånger nu jag ska börja 4 dagar efter 
  • Moniica

Börja ni sprutor dagen efter mens ? Jag är läst 21 dagar efter. Hmm..Då blir det andra startdatum. Usch vad jobbigt att inte fått reda på när var och hur ... Ja ja jag får väl göra som alla andra. Vänta på mitt möte och höra vad dom säger
    Hoppas allt klaffar med sprutdatum och mens så man slipper vänta X länge

Minasera hur länge har du hållt på ?
    Hur många sprutor och hur Ofta tar man dom?
    Förlåt för alls frågor men jag är ju nyfiken och jag vill ju börja nu Jag hatar att vänta. Jag är värre än barn på julafton hahaha...

• Tany
    Moniica skrev 2012-04-30 10:22:35 följande:
    Börja ni sprutor dagen efter mens ? Jag är läst 21 dagar efter. Hmm..Då blir det andra startdatum. Usch vad jobbigt att inte fått reda på när var och hur ... Ja ja jag får väl göra som alla andra. Vänta på mitt möte och höra vad dom säger

Förlåt för alls frågor men jag är ju nyfiken och jag vill ju börja nu Jag hatar att vänta. Jag är värre än barn på julafton hahaha...
    Hej Moniica
    de 21 dagar efter är lång protokollet ... men, är det bättre att vänta tills mötet att veta vilket protokoll du börjar .... Har du ett barn?
  • Moniica

aha, det e det långa protokollet.. ja, då är det bara att vänta och se vilket det blir för oss. hoppas såklart på det korta.  vill ju komma igång att bli gravid så fort så möjligt. har ju försökt att bli gravid i snart 2 år snart.
    Ja, jag har en dotter på snart 11 år. Men inga med min nuvarande Sambo.  

• Tany

AHA. hoppas du får tid snart... har du ditt första barn i naturliga graviditet?

• minasera
    Moniica skrev 2012-04-30 10:22:35 följande:

Hej Monlica!
    Jag förstår dig, jag var samma miljons frågor  min första behandlig var januari.  jag ska skriva min gammal schema till dig kanke hjälpar dina frågor... det är min och det är individuelle alla har olika schema och olika medicine eller dos.

Dag 1: Mens började
    dag2 :100 puregon
    dag3 : 100 puregon
    dag4 : 100 puregon
    dag5 : 100 puregon+ 1 dos orgalutran
    dag6 : 100 puregon+ 1 dos orgalutran
    dag7  : 100 puregon+ 1 dos orgalutran
    dag8   : 100 puregon+ 1 dos orgalutran + VUL
    dag9  : 100 puregon+ 1 dos orgalutran
    dag 10 : 100 puregon+ 1 dos orgalutran
    dag 11 : 100 puregon+ 1 dos orgalutran + VUL
    dag 12 : 100 puregon+ 1 dos orgalutran
    dag 13 1 dos Orgalutran och Ovitrelle (21:30  tiden är jätte viktigt för det spruta som sjuksöterskan ska bestämma tid))
    dag 14: Ingenting
    dag 15: ÄP (äggplock)
    dag 17: ET (embryotransfer)
    Dag 30: blodprov ( gravidet test)
  • Moniica

Tany.. ja, mitt första va vanligt. gick t.o.m på P-piller. 

Minasera....tack snälla.
    shit, ska man ta spruta VARJE dag??? jisses jag är ju sjukt sprut rädd. visste att det va sprutor att ta men inte i 14 dagar ojojojoj....
    Hur många försök har ni gjort?
    Hoppas verkligen att det tar någon av gångerna iaf. Vi är fullt friska både jag och min Sambo så det känns lite underligt att vi inte kan bli gravida på normalt sett.

• minasera
    Moniica skrev 2012-04-30 15:51:57 följande:
    Tany.. ja, mitt första va vanligt. gick t.o.m på P-piller. 

Minasera....tack snälla.
    shit, ska man ta spruta VARJE dag??? jisses jag är ju sjukt sprut rädd. visste att det va sprutor att ta men inte i 14 dagar ojojojoj....
    Hur många försök har ni gjort?
    Hoppas verkligen att det tar någon av gångerna iaf. Vi är fullt friska både jag och min Sambo så det känns lite underligt att vi inte kan bli gravida på normalt sett.

Bli inte oroligt för sprutarna..  nålarna jätte liten och man känner ingenting...  ÄP och ET mycket mer svårare...  jag har gjört bara ett försökt och nu andra och hoppas sista... vara läkare sa att jag och min man helt friska bara min mans spermier lite långsamma. därför de gör ICSI istället IVF. Hoppas hoppas hoppas denna gånger jag blir gravid...
  • Tany
    minasera skrev 2012-04-30 16:04:52 följande:
    Bli inte oroligt för sprutarna..  nålarna jätte liten och man känner ingenting...  ÄP och ET mycket mer svårare...  jag har gjört bara ett försökt och nu andra och hoppas sista... vara läkare sa att jag och min man helt friska bara min mans spermier lite långsamma. därför de gör ICSI istället IVF. Hoppas hoppas hoppas denna gånger jag blir gravid...

Håller tummar ;)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö