Moniica skrev 2012-04-29 10:22:12 följande:
Hej alla..
Jag är ny här och och går oxå på RMC i malmö.
Vi va hos läkaren nu i Fredags och fick besked att vi var båda fullt friska.
Vi blev beviljade IVF så nu väntar vi på tid att komma igång.
Eftersom jag fyller 39 år i Mitten av Juni så skulle dom skynda på så vi fick komma till i början på Juni med hormonsprutor.
Känns lite overkligt fortfarande att det snart är dax.
Har man tur så är man ju gravid innan sommaren är slut. Och turen hoppas jag att vi alla får med oss här i denna tråden
Vad är skillnad på lång och kort behandling ? Hur länge ska man ta hormonsprutor innan man gör äggplock?
Ha det gott alla
Kram
Hej Minlica och välkommen, korta metoden börjar man med sprutorna direkt, man tar även en spruta till sista dagarna som motverkar spontan ägglossning (tar Ca. 30 dagar från mens till gravidet test) , men långa metoden tar man nässpray innan sprutorna, man nedregleras hormonellt. Med långa metoden slipper man ta två sprutor sista dagarna, man fortsätter med sprayen men i mindre dos som förhindrar äl. Med bägge metoderna tar man en ägglossningsspruta 2 dagar innan äggplocket. ( det tar Ca 60 dagar från mens till gravidet test)
Ålders påverkar vilken man ska ha! om du har varit gravid innan eller om man har inga problem med äggstockarna man gör ofta korta metod, men om man har problem med hormoner och kan inte ha mycket ägg då man gör lång behandling. ( för att få mycket mer ägg)