• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • fridalilla

Hade ingen aning att man får betala själv efter 39 års ålder. Har du frågat efter priser? Ligger det på 30 tusen, som man brukar få höra? Jag sprutade bara i 8 dagar och är med spruträdd :p som tur är vänjer man sig , det är dem första som är jobbiga. Det gör inte så ont , men kroppen vill inte skada sig själv, så det är psykiskt jobbig att sticka sig.

• Tany

Hej vänner
    Varför i RMC malmö de sätter tillbaka bara 1 embryo? Det minskar chansen... Vad tycker du?

• fridalilla

Eftersom det är stor risk för tvillingar , vill de inte sätta in 2 . Det är stor risk för cp skador och andra komplikationer som kan följa flerbarnsfödslar. De sätter endast in fler när det finns minimal chans för graviditet och man har testat ivf med 1 innan. Jag tycker man ska få välja , men vara medveten om riskerna.

• Moniica

Frilalilla.. Jag visste inte heller att det kosta pengar efter 39 års ålder. Det fick vi reda på när vi va där för 2 månader sedan. Hade vi vetat det så hade vi bett om hjälp tidigare. Nu går allt så snabbt eftersom vi har knappt 1 1/2 månad på oss att påbörja behandlingen.
    Så all hjälp och svar härifrån är till stor hjälp.
    Man har liksom inte hunnit på att fundera på vad det finns för alternativ att få hjälp med.
    Vi blev så glada att det inte va nåt fel på några av våra prover. Och efter det så sa läkaren att vi skulle påbörja IVF och det måste göras snarast med tanke på min ålder. Så här går jag nu och väntar på posten dagarna igenom för att se vilken dag det blir. Dom sa att vi skulle få en tid SENAST i mitten av Juni. Så senast Juni påbörjar vi behandling
    Har inte hunnit att ta redan på exakt vad det kostar om man ska betala själv på jag har hört lite löst om 35-50.000

Bara tanken att spruta sig själv får mig att spy. Jag är såååå spruträdd
    Som du säger så sitter det i huvudet. Tänk att man vet om att man ska göra illa sig själv fy attans.

Hur känns det ? Du har väl " testdag" snart ??? Håller tummarna

• minasera
    Tany skrev 2012-05-01 22:05:16 följande:
    Hej vänner
    Varför i RMC malmö de sätter tillbaka bara 1 embryo? Det minskar chansen... Vad tycker du?
    Hej Tany !  I Sverige finns regler, de kan inte sätte två ägg första försök.  ålders och behandling ( som läkare bestämmer vilka ) kan påverkar ibland de kan sätte två ägg, andra , tredje  eller mer försökt.

• Maybe

Man får ju hjälp av RMC tills man fått ett barn.
    Om man då vill ha fler barn sen, kostar det om jag inte har fel för mig?
    Menar de då att man kan fortsätta gå till RMC för syskonförsök senare eller måste man vända sig till privat klinik?
    Vad kostar det då?

• Moniica

Lycka till minasera Berätta gärna hur det går
    Marbe.. När man blir gravid så försvinner alla poäng från RMC och då får man nog bekosta allt nästa gång man vill bli gravid.
    Kanske billigare om man har ägg som är nerfrusna. Har ingen aning om priser tyvärr.

• Tany
    minasera skrev 2012-05-02 10:55:42 följande:
    Hej Tany !  I Sverige finns regler, de kan inte sätte två ägg första försök.  ålders och behandling ( som läkare bestämmer vilka ) kan påverkar ibland de kan sätte två ägg, andra , tredje  eller mer försökt.
    okej. jag vet. det är rätt. tack för ditt svar and lycka till Glad
  • fridalilla

Lycka till med sprutandet idag! Jag fick brev från rmc idag. Stod att inga ägg hamnade i frysen :( Så nu hoppas jag verkligen att den jag har i magen vill stanna kvar! 

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö