• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Tany
    Moniica skrev 2012-05-07 13:04:26 följande:
    Tråkigt att sånt händer
    Det förstör ju hela "försöket"
    Fortsätter du nu med sprutor och börjar om igen elr ?
    Förlåt om jag är nyfiken. Jag har inte kommit så långt som du än.
    Har du fler ÄP innan ??
    Håller tummarna för dig

Är alla här på tråden "friska" och ändå inte får det att fungera elr ??
    Jag och min Sambo är båda friska. Det är frustrerande. Hade varit lättare om man visste va felet va och ev kunde rätta till/ få hjälp med problemet.

Jag har fresten precis hämtat in posten. Vi har äntligen fått tid att börja behandlingen !!!
    4 Juni sätter vi igång.
    Helt plötsligt blev jag sjukt nervös...
    Vad Kul Moniica Glad ska du börja hormonspruta i 4 juni? krammmmm
  • Moniica

Vet inte riktigt Tany. Hoppas det Jag ska undersökas och sen prata med sköterskan hur man tar sprutorna.

• fridalilla

Vi tänkte ta nästa försök efter sommaren. Orkar inte mer just nu, behöver lite paus. Roligt att du snart ska börja :) hoppas att allt går felfritt för dig :) dem har inte hittat nåt fel på oss heller. Känner som dig. Skönt att det inte är nåt fel, men om där hade varit nåt fel kunde man kanske fixa till det.

• Tany
    Moniica skrev 2012-05-07 13:24:15 följande:
    Vet inte riktigt Tany. Hoppas det Jag ska undersökas och sen prata med sköterskan hur man tar sprutorna.
    hoppas att vi kan börjar tillsammans Flört 
  • Tany
    fridalilla skrev 2012-05-07 13:24:22 följande:
    Vi tänkte ta nästa försök efter sommaren. Orkar inte mer just nu, behöver lite paus. Roligt att du snart ska börja :) hoppas att allt går felfritt för dig :) dem har inte hittat nåt fel på oss heller. Känner som dig. Skönt att det inte är nåt fel, men om där hade varit nåt fel kunde man kanske fixa till det.
    vet läkare som vi kan förhindra överstimulerad?
  • Moniica

Jag kan inte ens föreställa mig hur du mår
    kära du.. Lider med dig
    Men en paus från allt behöver man lite då och då. Försök att njut av sommaren med massa sol och låt kroppen bara slappa. Kan va skönt att slippa all stress från sprutor, äggplock och massa annat.
    Har du gjort den långa elr korta behandlingen ? Vet du vad skillnaden är? Förstår om du tycker det e jobbigt att prata om det med tanke på allt som hänt med dig. BAMSEKRAM från mig

• minasera
    fridalilla skrev 2012-05-06 12:29:17 följande:
    Du fick inga i frysen?
    Nej, därför vi kör helt igen...
  • minasera
    Tany skrev 2012-05-07 10:08:32 följande:
    Minasera, hur är det för dig med VUL idag ? 
    jag har varit Halmstad sjukhuset idag ( VUL) det gick bra det ser ut 4 äggblåser större 10mm och många mindre än 10mm ,men jag inte börjat Orgalutran än nu. Malmö ringde  och de ökade dosen för puregon jag ska fa 150 och börja Orgalutran idag. Torsdag jag ska åka till Malmö för 3:e VUL sen vi få se...  Hållertummarna...:)
  • Tany
    minasera skrev 2012-05-07 14:15:27 följande:
    jag har varit Halmstad sjukhuset idag ( VUL) det gick bra det ser ut 4 äggblåser större 10mm och många mindre än 10mm ,men jag inte börjat Orgalutran än nu. Malmö ringde  och de ökade dosen för puregon jag ska fa 150 och börja Orgalutran idag. Torsdag jag ska åka till Malmö för 3:e VUL sen vi få se...  Hållertummarna...:)
    hoppas du har större ägg på torsdag.... Håller tummarna Hjärta
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö