Cina84 skrev 2016-12-30 04:39:55 följande:
Grattis och vad kul för er att få se lilla livet :D. Nu kan du pusta ut lite mer väl :). Du se att tiden kommer gå så fort och snart får du känna de första sparkarna med on du inte redan gjort det.
KramHej!
Jodå det går bra, har dock en konstant hård mage vilket är en aning påfrestande så jag vill inte göra för mycket.. vill ej heller aktivera mig för mycket och riskera att den kommer innan tolvslaget ;). Korkad tanke kanske men men :p.
Fina du <3 Jag längtar också men tror att jag stoppar mig lite från att pusta ut tills den lill* tittat ut, vilket jag tror är en pers av Ivfhjärna igen... den tillåter mig inte riktigt att glädjas än..
Vad jag hört är man i vanliga fall skyddad så länge man ammar men jag vet inte om det påverkar en ivf. Du får återkomma när du kollat upp det :). Vet inte om jag frågat dig men hur gick förlossning? Kom ni snabbt in i bebisvardagen?
Vi är nog rätt så överens om att vi också skulle vilja försöka få till ett syskon, så vi får köra privat då för det blev inga eskimåer till frysen. Men tanken är lite skrämmande, kommer vi behöva genomgå lika många försök igen?!?!? Fick ni några till frysen på ert försök?
Kram och gott nytt år om vi inte hörs innan :)
Förstår dig fullt ut! Knip igen två dagar till!
När har du bf? Glömt det.
Du är som jag, vågar inte ropa hej förrän man har lilla knytet på bröstet. Den känslan var ett av de minnena jag minns mest. "NU, NU ÄR DET PÅ RIKTIGT!"
Kommer gå jättebra ska du se
Min förlossning gick i efterhand hur bra som helst!
Fick värkar vid 02, krystvärkar vid 07.15 sen var hon ute 09.00! Ingen bedövning men det gick ändå! Med tanke på att jag redan vill ha fler så antar jag att min förlossning räknas till de bättre
Bebisvardagen infann sig direkt
Var dock livrädd (och är fortfarande) att man liksom ska glömma att man har bebis nu och åka ifrån eller glömma henne någonstans. Blir nog svårt dock för hon är i ens fokus hela tiden men det är väl bara en sån där naturlig rädsla man har!
Tror man måste helamma för att räkna det som skydd.. jag gör inte det. Ska på efterkontroll den 12:e så då ska jag fråga min bm. Tror de säger att man ska vänta ett år iallafall.
Man vet ju hur lång tid allt kan ta så med det i bagaget så vill man ju köra på så snabbt det går igen!
Vi har inget i frysen så det blir till att starta om på ny kula.
Vi kommer gå till nordic ivf igen. Blev så nöjda med dem! Men vad segt det känns att behöva gå igenom allt igen!
Kommer försöka på egen hand och hoppas på att kroppen kanske har fattat vad det är vi vill nu
Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig med! Stor kram! <3