• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-08-16 12:55:06 följande:

Hej vänner! Så härligt att läsa att era små grynet växer och frodas;) jag och sambon är äntligen på g att välja privat klinik efter de misslyckade försöken på Rmc! Samt min meltdown med magsår och utbrändhet/, jag vill ha hjälp med att veta vilken privatklinik jag skall välja? för nu jäklar skall de bli bra!

Hej!

Härligt att ni är på gång igen!

Vi gick till Nordic IVF Center och är supernöjda. Rekommenderar givetvis dem då jag inte har några erfarenheter av några andra.

Googlade lite om de olika klinikerna innan vi valde och vi hittade mest positivt om Nordic.

Ja -nu jäklar är det er tur!

Kram
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-08-16 14:06:33 följande:

Hej!

Härligt att ni är på gång igen!

Vi gick till Nordic IVF Center och är supernöjda. Rekommenderar givetvis dem då jag inte har några erfarenheter av några andra.

Googlade lite om de olika klinikerna innan vi valde och vi hittade mest positivt om Nordic.

Ja -nu jäklar är det er tur!

Kram

Låter super! Ja forskade själv lite igår o vi kom fram till att de är nordic vi skall gå till! Hur funkar de första besöket där?
  • Kajo

Hej vänner! Så härligt att läsa att era små grynet växer och frodas;) jag och sambon är äntligen på g att välja privat klinik efter de misslyckade försöken på Rmc! Samt min meltdown med magsår och utbrändhet/, jag vill ha hjälp med att veta vilken privatklinik jag skall välja? för nu jäklar skall de bli bra!

Hej! Vad kul att ni vill komma igång igen efter alla motgångar. Det är trots allt hoppet man lever på!

Vi gick också till ivf nordic efter många misslyckade försök på rmc. Jag är ju såklart väldigt nöjd med den kliniken:) varma rekommendationer!!

Nu jäklar ska det bli bebis :)
  • Cina84

Lycka till!! Nu ska det gå vägen! Kommer hålla tummarna för dig :)

Kram
  • olssonJenny

Fick samtal från Nordic igår och de blir besök redan om en v???? så nervös man blev efter de samtalet???? Men nu jäklar!! Skiljer sig medicinerna från de man får på rmc?

• Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-08-24 15:01:41 följande:

Fick samtal från Nordic igår och de blir besök redan om en v???? så nervös man blev efter de samtalet???? Men nu jäklar!! Skiljer sig medicinerna från de man får på rmc?

Vad kul! Vi fick också en tid väldigt snabbt och fick köra igång på första mensen därefter

Härligt att ni är igång!

De har samma mediciner men mer öppna för diskussion och man får vara med och tycka och tänka lite själv.

De hade även några preparat som jag aldrig hade hört talas om och som jag fick testa.

Minns inte vad de hette och vad de gjorde för nytta nu men det kändes så mycket bättre att gå dit iaf.

Hoppas att ni också får en positiv vistelse

Lycka till!
  • Libra1

Pst!

Den 18 september är det en träff för primärt barnlösa i Malmö om någon är intresserad.

Vi funderar på att ha en träff för gravida snart också.

Skicka PM vid intresse eller maila librasivf@outlook.com

:D

• Life02

Hur är det med väntetiden på RMC? Vi väntar på tid till vårt första möte/undersökning efter blodprov och spermaproverna.

• olssonJenny

ush!!! idag fick jag hem mina journaler från rmc inför Nordic besöket på måndag.. läste dessa och blev vansinnig! ringer till rmc och ifrågasätter VARFÖR de inte har gått igenom med mig hur många ägg som befruktades och hur många ägg som var mogna och framförallt VARFÖR de har skrivit att jag lider av fetma ( ja väger 83)och att de kan vara en bidragande orsak till att jag inte kan bli gravid.. de har inte ens berättat för mig eller sambon vad som skrivits ner.. de har sagt typ attt jag får vänta med frågotna tills de skrivit klart. de har inte ens gått igenom saker vid ultraljuden innan äggpunktion, de misstänkte vid försök 2 att jag hade en inflamation i min chokladcysta.. den stackar sjuksystern jag fick pratat med hade de inte lätt.. ush o fy!! jag hoppas att de på Nordic är bättre vid patient bemötande än Rmc...  

• olssonJenny

ush!!! idag fick jag hem mina journaler från rmc inför Nordic besöket på måndag.. läste dessa och blev vansinnig! ringer till rmc och ifrågasätter VARFÖR de inte har gått igenom med mig hur många ägg som befruktades och hur många ägg som var mogna och framförallt VARFÖR de har skrivit att jag lider av fetma ( ja väger 83)och att de kan vara en bidragande orsak till att jag inte kan bli gravid.. de har inte ens berättat för mig eller sambon vad som skrivits ner.. de har sagt typ attt jag får vänta med frågotna tills de skrivit klart. de har inte ens gått igenom saker vid ultraljuden innan äggpunktion, de misstänkte vid försök 2 att jag hade en inflamation i min chokladcysta.. den stackar sjuksystern jag fick pratat med hade de inte lätt.. ush o fy!! jag hoppas att de på Nordic är bättre vid patient bemötande än Rmc...  

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö