• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-05-30 13:17:19 följande:

Åh vad härligt! Stort grattis! Jag var också sjukt nervös innan sen la sig allt när man fick se det flimrande hjärtat. Helt otroligt!

Hoppas att vi kan hålla kontakten.

Stor kram

Kajo skrev 2016-05-30 15:36:35 följande:

Åh så skönt att höra och ett stort grattis! Jag va också jättenervös. Stort grattis igen!!

Tack :).

Ja det hade varit kul att göra :).

Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-30 18:13:36 följande:

De gick tyvärr inte denna gången heller. Började blöda rikligt på fredagskvällen och vi båda bröt ihop. Hur vi går vidare nu vet vi inte än. Men att bli en familj är något vi inte ger upp!

Skickar en massa styrkekramar <3
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-06-02 09:11:38 följande:

Någon som gjort ivf på nordic i malmö?? Va kostar en sådan behandling?? Ja vill på de igen ?

Yes, vi gjorde ett försök där.

Tre på RMC och ett på nordic då det tog sig!

Ett försök kostar 32000 och ett trepack kostar 59000.

Vi köpte ett trepack för att slippa stressen ifall det inte skulle funka vid första försöket men det gjorde det ju och nu brinner de andra två försöken inne vid levande fött barn.

Sen finns det andra kostnader som tillkommer och/eller skiljer sig lite om man vill frysa ner osv. Allt står på deras hemsida.

Jag kan verkligen rekommendera kliniken.
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-06-02 12:07:10 följande:

Yes, vi gjorde ett försök där.

Tre på RMC och ett på nordic då det tog sig!

Ett försök kostar 32000 och ett trepack kostar 59000.

Vi köpte ett trepack för att slippa stressen ifall det inte skulle funka vid första försöket men det gjorde det ju och nu brinner de andra två försöken inne vid levande fött barn.

Sen finns det andra kostnader som tillkommer och/eller skiljer sig lite om man vill frysa ner osv. Allt står på deras hemsida.

Jag kan verkligen rekommendera kliniken.

Va bra!

Men om man köper ett tre pack o de tar sig får man inte tillbaka pengarna då? Eller man kan använda de pengarna till typ frysning osv?
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-06-02 13:23:43 följande:

Va bra!

Men om man köper ett tre pack o de tar sig får man inte tillbaka pengarna då? Eller man kan använda de pengarna till typ frysning osv?

Nope! De brinner inne!
  • Pusheen

Vi såg det som så att om det inte skulle lyckas på första försöket så hade vi redan tjänat in pengarna och skulle det ta så får man ta den smällen. Vilket vi fick.

Det var skönt att inte känna någon press att det "tvunget" skulle ta sig på första. Plus att de bara brinner inne vid levande fött barn så skulle man få missfall så har man båda försöken kvar.

• olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-06-02 14:03:32 följande:

Vi såg det som så att om det inte skulle lyckas på första försöket så hade vi redan tjänat in pengarna och skulle det ta så får man ta den smällen. Vilket vi fick.

Det var skönt att inte känna någon press att det "tvunget" skulle ta sig på första. Plus att de bara brinner inne vid levande fött barn så skulle man få missfall så har man båda försöken kvar.

De är ju ganska skönt! Men hur är väntetiden köerna där? O får man bättre kontakt med sköterskor o typ samma mediciner som på Rmc? O är de lika hårda på nordic med bmi som rmc? Gud så många frågor! Förlåt;)
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-06-02 22:14:57 följande:

De är ju ganska skönt! Men hur är väntetiden köerna där? O får man bättre kontakt med sköterskor o typ samma mediciner som på Rmc? O är de lika hårda på nordic med bmi som rmc? Gud så många frågor! Förlåt;)

Inga köer alls när vi var där! Allt är typ hundra gånger bättre där än på RMC.

Du behöver inte vara orolig. Sköterskorna är underbara och läkarna med. Det finns bara två läkare och man får bra kontakt med alla. Inte en massa olika folk hela tiden.

Bättre mediciner eller, snarare bättre anpassat. Man fick vara med själv och bestämma och tycka och tänka om upplägget på behandlingen. Sen har de ju "facit" från RMC vad som funkat och inte funkat.

Som sagt, jag har bara positivt att säga.

BMI vet jag inte hur de ställer sig till. Säkert inte lika hårda då de ju är ett vinstdrivande företag men sen har de säkert riktlinjer.
  • Pusheen

Hur går det för alla här inne?

Hur går det för dig Cina84? Hoppas allt flyter på som det ska!

Jag var på rutinultraljud förra veckan och fick se lilla kotten. Allt såg bra ut, så skönt.

Redan halvvägs! Vill bara att tiden ska gå.. Några veckor till så finns det chans för liten att överleva utanför magen.

Kramar

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö