• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Cina84
    halfmoon skrev 2016-05-13 20:06:48 följande:

Tack snälla för svar! :) Vid dina vidareodlingar, hur många embryon har du haft då?

Alla ställen jag läst på så ska det vara minst fem befruktade för att de ska långtidsodla. Blev så paff eftersom de vid alla våra besök pratat om dag 2 eller 3. Likadant på äggplocket igår så sa de att vi skulle tillbaka under lördagen eller söndagen. Vi får se imorgon vad som händer om nu embryonala ens överlever natten.

Jag har haft ca 7-8 st. Jag tror att skulle de se förändringar hos äggen så sätter de tillbaka de tidigare. Hoppas du fått bra besked!
  • olssonJenny

Av mina 15 ägg var 5 mogna men två var toppen och hade befruktats och så bra ut så de skall odlas vidare! Blodprov kl 8 på onsdag och insättning kl 13. Ja är nöjd men hade hoppats på fler! Nu skall jag be till bebis gudarna att de håller sig till onsdag o i 9månader i mig!

• Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-14 13:10:52 följande:

Av mina 15 ägg var 5 mogna men två var toppen och hade befruktats och så bra ut så de skall odlas vidare! Blodprov kl 8 på onsdag och insättning kl 13. Ja är nöjd men hade hoppats på fler! Nu skall jag be till bebis gudarna att de håller sig till onsdag o i 9månader i mig!

:) Ännu en sak du kan bocka av! Jag kommer hålla tummarna så att de blir blå för att allt ska gå bra med återföringen och den lill* ska se till och stanna sen :).

Kram
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-15 16:05:23 följande:

:) Ännu en sak du kan bocka av! Jag kommer hålla tummarna så att de blir blå för att allt ska gå bra med återföringen och den lill* ska se till och stanna sen :).

Kram

Snälla du gör det! Har sådan ångest över de och är skit rädd att de skall bli skit! Ja vill så att de skall gå vägen!
  • Kajo
    Cina84 skrev 2016-05-13 18:37:01 följande:
    När blev du av med illamåendet? Hade du mycket värk i ryggen med? Den 30 är det dags för vul, nervöst och spännande! Sambon tror på två men jag på en, så vi får se vem som har rätt ;). (Är dock bara så rädd att det inte vill stanna men jag måste fokusera på att det vill det.)

Har du kunnat jobba på som vanligt under graviditeten ön så länge? Åh spännande för er med :). Vad är det nu man gör på rul?

Kram
    Jag blev av med deg konstanta illamåendet efter vecka 12 precis. Men ibland smyger det sig på. Det är ju inte långt kvar då, två veckor bara! Det där med oro kommer vara något som hänger med en nu, den nya följeslagaren tyvärr. Det bästa tipset är att inte läsa så mkt. Och att det är nästan lika vanligt att få en blödning (med ett levande välmående foster) som det är att inte ha en blödning. Kan vara bra att veta om man tyvärr utsättas för det. Rul är då man går igenom alla organen och så jan man även få veta vilket kön det är om man får en bra bild på könsorganen!
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-15 21:03:35 följande:

Snälla du gör det! Har sådan ångest över de och är skit rädd att de skall bli skit! Ja vill så att de skall gå vägen!

Jag lovar! Håller vad jag kan! Denna ständiga oro..

Kram <3
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-05-15 22:20:45 följande:

Jag blev av med deg konstanta illamåendet efter vecka 12 precis. Men ibland smyger det sig på. Det är ju inte långt kvar då, två veckor bara! Det där med oro kommer vara något som hänger med en nu, den nya följeslagaren tyvärr. Det bästa tipset är att inte läsa så mkt. Och att det är nästan lika vanligt att få en blödning (med ett levande välmående foster) som det är att inte ha en blödning. Kan vara bra att veta om man tyvärr utsättas för det. Rul är då man går igenom alla organen och så jan man även få veta vilket kön det är om man får en bra bild på könsorganen!

Jo jag ska försöka hålla mig borta från att läsa för mycket. Det känns som att det bara gör mig mer orolig.

Tack för infon, om det kommer en liten sådan så behöver jag inte få panik (direkt i alla fall ;) ).

Ah okej, men då har jag koll på vad det är för något. Måste vara helt fantastiskt att se det lilla livet när det har blivit så stort att man kan se allt!

Kram
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-16 06:53:40 följande:

Jag lovar! Håller vad jag kan! Denna ständiga oro..

Kram <3

Ja den gör en galen! Hur mådde du under ruvningen? Ja vet att de kändes som ständig mensvärk, sen kände jag inget och fick plus , veckan innan vul så fick jag mitt missfall. Hur har du de nu? Min ständiga oro kommer göra mig knäpp! Kram
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-16 14:52:29 följande:

Ja den gör en galen! Hur mådde du under ruvningen? Ja vet att de kändes som ständig mensvärk, sen kände jag inget och fick plus , veckan innan vul så fick jag mitt missfall. Hur har du de nu? Min ständiga oro kommer göra mig knäpp! Kram

Tidigare ruvningar har jag mått bra. Det var bara denna som jag mådde dåligt men det var unoch med överstimuleringen. Nu har jag återhämtat mig bra, fortfarande lite svullen om magen men slipper att det trycker på allt. Annars är jag trött, hungrig och har växtvärk som det känns.

Ja oron sätter en verkligen på prov!

Kram
  • olssonJenny

Ni som har fått insatt blastocyster hur har man räknat med ruvningen o veckor? Får min blastocyst imorgon o då är befruktade ägget 5dagar gammalt

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö