• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Cina84

Tack fina ni allihop :D.

Ja nu har det vänt förhoppningsvis <3 :).

Åkte till kk idag igen pga magen. Fick veta att min ena äggstock är kraftigt förstorad därav smärtan. Jag har ingen vätska i buken men i vävnaden det är därför det spänner så. Så det blev ingen tappning men utskrivet smärtstillande så jag ska nog överleva detta.

Kram!

• Cina84
    Pusheen skrev 2016-05-05 21:25:37 följande:

Jag vet, det där dåliga samvetet förföljer en! Jag är likadan.

Jag mår jättebra förutom att jag inte har sluppit migränen

Kan inte ta mina vanliga mediciner så det är mest att härda ut fast det går knappt. Har en läkartid på onsdag så jag får se om hon kan ge mig någon hjälp.

Jag har mest varit orolig för typ allt men lovade mig själv att börja njuta lite mer efter kub-testet om det visade bra.

Vi var där i fredags och gjorde det och vi fick de bästa siffrorna med minst risk för att barnet har någon av de kromosomavvikelserna som de testar för. Dessutom så var det ju ultraljud så vi fick se den lilla krabaten. Den var helvild och sprattlade runt som bara den

Så efter detta nu så har jag kunnat slappna av lite mer och börjat njuta lite mer! Har passerat de mest riskfyllda veckorna och är inne i trimeter två nu så det känns toppen nu!

Stort lycka till imorgon!!! Hoppas verkligen att det är din tur nu <3

Stor kram!

Det måste vara riktigt hemskt med migrän utan bra medicin :(.

Så skönt att få det bekräftat ju :). Sakta men säkert kommer du våga låta dig njuta mer och mer, det är jag säker på.

Kram
  • Lou89

Hej,

Jag har följt er väldigt länge samtidigt som jag själv är ofrivilligt barnlös med nästan fyra år av försök och två misslyckade inseminationen, ett lyckat ivf som slutade i MA v. 10 och nu gjorde vi återföring av fryst ägg i måndags. Igår började jag få bruna flytningar men testdagen är 14/5 och jag hade äl 25/4. Tror ni det är missfall på gång?

• olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-06 16:34:53 följande:

Tack fina ni allihop :D.

Ja nu har det vänt förhoppningsvis <3 :).

Åkte till kk idag igen pga magen. Fick veta att min ena äggstock är kraftigt förstorad därav smärtan. Jag har ingen vätska i buken men i vävnaden det är därför det spänner så. Så det blev ingen tappning men utskrivet smärtstillande så jag ska nog överleva detta.

Kram!

Klart du överlever detta! Du har fått ett positivt test o är gravid;) åå så spännande!! Då bör du få tid för ett ultraljud i veckan;) ja frågade doktor S om de fanns möjlighet för mig att få insatt två ägg om de fanns så pass många befruktade och hon sa absolut klart! Whooop whoop förhoppningsvis så är de SISTA ultraljud imorgon innan äp onsdag torsdag;)
  • Cina84
    Lou89 skrev 2016-05-07 08:04:15 följande:

Hej,

Jag har följt er väldigt länge samtidigt som jag själv är ofrivilligt barnlös med nästan fyra år av försök och två misslyckade inseminationen, ett lyckat ivf som slutade i MA v. 10 och nu gjorde vi återföring av fryst ägg i måndags. Igår började jag få bruna flytningar men testdagen är 14/5 och jag hade äl 25/4. Tror ni det är missfall på gång?

Hej!

Vilken resa du haft/har :(, kram!

Jag har nog inget svar på det. Det kan inte vara att ägget fäst?

Kram!
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-08 08:09:42 följande:

Klart du överlever detta! Du har fått ett positivt test o är gravid;) åå så spännande!! Då bör du få tid för ett ultraljud i veckan;) ja frågade doktor S om de fanns möjlighet för mig att få insatt två ägg om de fanns så pass många befruktade och hon sa absolut klart! Whooop whoop förhoppningsvis så är de SISTA ultraljud imorgon innan äp onsdag torsdag;)

Det har inte riktgt sjunkit in än men sakta men säkert börjar det göra det :). Tror det verkligen går upp när vi får papperet för vul i veckan :). Hopps bara att jag kan hålla mig lugn och att livet stannar kvar.

Åh vad glad jag blir för din skull. Nu är du riktigt nära :).

Kram!
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-08 09:01:39 följande:

Det har inte riktgt sjunkit in än men sakta men säkert börjar det göra det :). Tror det verkligen går upp när vi får papperet för vul i veckan :). Hopps bara att jag kan hålla mig lugn och att livet stannar kvar.

Åh vad glad jag blir för din skull. Nu är du riktigt nära :).

Kram!

Klart den gör det! Ber fortfarande en liten bön för oss alla att de skall gå super! Min sambo vaknade inatt av att ja satte mig upp och vrålade ut att vi hade fått trillingar sen hade jag bara lag mej ner o skrattat innan ja snarkade vidare????????denna omgång har gjort drömmarna helt galna????
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-08 17:55:23 följande:

Klart den gör det! Ber fortfarande en liten bön för oss alla att de skall gå super! Min sambo vaknade inatt av att ja satte mig upp och vrålade ut att vi hade fått trillingar sen hade jag bara lag mej ner o skrattat innan ja snarkade vidare????????denna omgång har gjort drömmarna helt galna????

Du har ett stort hjärta :). Håller tummar och tår!

Hi hi..stakars sambo ;). Trillingar är kanske å ta i eller ;).

Kram
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-08 21:36:21 följande:

Du har ett stort hjärta :). Håller tummar och tår!

Hi hi..stakars sambo ;). Trillingar är kanske å ta i eller ;).

Kram

Haha ja något kommer va stor som ett hus ju:) sa alltid som liten(räknar mej fortfarande som ungdomlig 32 snart) att ja gärna hade fått tvillingar direkt så hade allt varit klappat o klart. Men trillingar ja varför inte, de kommer vara älskade oavsett om de blir en lr 2;) sista stickningarna innan vul imorgon. Hoppas inte de blir mer hormoner. Börjar känna mej smått konstig. Känner smaken av både nässpray och vätskan i munnen.. o känns som ja gått upp på denna omgång. Spänd överallt.. Hur har ditt knytt de??
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-08 21:53:51 följande:

Haha ja något kommer va stor som ett hus ju:) sa alltid som liten(räknar mej fortfarande som ungdomlig 32 snart) att ja gärna hade fått tvillingar direkt så hade allt varit klappat o klart. Men trillingar ja varför inte, de kommer vara älskade oavsett om de blir en lr 2;) sista stickningarna innan vul imorgon. Hoppas inte de blir mer hormoner. Börjar känna mej smått konstig. Känner smaken av både nässpray och vätskan i munnen.. o känns som ja gått upp på denna omgång. Spänd överallt.. Hur har ditt knytt de??

Hi hi jovisst allt är mer än välkommet, två el tre blir bara en lite större utmaning ;).

Lycka till idag, du är så nära nu :).

Kram!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö