• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-05-13 09:33:57 följande:

Wow! Stort grattis!

Vila nu och ta hand om dig själv!

Kram

Tack fina!! De skall ja göra har bett sambon att köpa chips o dipp , sen skall jag zappa runt på netflix???? hur mår du?? Kram
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-05-13 09:59:45 följande:

Tack fina!! De skall ja göra har bett sambon att köpa chips o dipp , sen skall jag zappa runt på netflix???? hur mår du?? Kram

Gör du verkligen rätt i

Fortsätter hålla tummarna för bra befruktning och överlevnad!

Jag mår jättebra, tack för att du frågar

Kram!
  • halfmoon

Har ni varit med om att de i Malmö gjort blastocystodling på era befruktade ägg?

Vi fick ett dåligt resultat med endast två befruktade och de ville långtidsodla dem med återföring dag 5. Jag fick inget svar på varför men de ska ringa åter imorgon. Känns som att två ägg knappast klarar en långtidsodling och jag har läst att miljön i livmodern är bättre.

• Cina84
    Kajo skrev 2016-05-13 08:27:36 följande:

Cina hur mår du? :) Har du börjat känna något? Och vad blir det för bf? Tänker på dig!

Nu har det börjat vända men jag fick tappas än en gång innan det började gå åt rätt håll.

Jag tycker jag känner av rätt mycket växtvärk ( eller så är det äggstockarna som känns då de ska återgå till normal size) och tuttarna ömmar en hel del. Annars är det ganska lugnt än. Jag har bara kollat på graviditetskalendern på nätet och då får jag det till att bebisen bör anlända i mitten av januari.

Hur går det för dig? Börjat må bättre?

Kram
    olssonJenny skrev 2016-05-13 09:32:55 följande:

Ja fick 15 ägg!!! Av 16äggblåsor????

Grattis!!! :D. Nu ska det flyta på för dig med :).

Kram
  • Kajo

Grymt bra! Grattis :D
  • Kajo
    Cina84 skrev 2016-05-13 15:08:33 följande:
    Nu har det börjat vända men jag fick tappas än en gång innan det började gå åt rätt håll.

Jag tycker jag känner av rätt mycket växtvärk ( eller så är det äggstockarna som känns då de ska återgå till normal size) och tuttarna ömmar en hel del. Annars är det ganska lugnt än. Jag har bara kollat på graviditetskalendern på nätet och då får jag det till att bebisen bör anlända i mitten av januari.

Hur går det för dig? Börjat må bättre?

Kram

Grattis!!! :D. Nu ska det flyta på för dig med :).

Kram
    Jag hade också mycket mensvärk i vecka 5 och 6 sen kom illamåendet i vecka 7 och då kunde jag inte dricka kaffe mer. När ska du dit på ul? Spännande! Tänk så är där två! Idag har jag väldigt mycket värk, känns som en blandning av mensvärk och en jävligt öm muskel. Nu i veckan fick vi vår tid för rul i vecka 20. Längtar redan!
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-05-13 17:50:09 följande:

Jag hade också mycket mensvärk i vecka 5 och 6 sen kom illamåendet i vecka 7 och då kunde jag inte dricka kaffe mer. När ska du dit på ul? Spännande! Tänk så är där två! Idag har jag väldigt mycket värk, känns som en blandning av mensvärk och en jävligt öm muskel. Nu i veckan fick vi vår tid för rul i vecka 20. Längtar redan!

När blev du av med illamåendet? Hade du mycket värk i ryggen med? Den 30 är det dags för vul, nervöst och spännande! Sambon tror på två men jag på en, så vi får se vem som har rätt ;). (Är dock bara så rädd att det inte vill stanna men jag måste fokusera på att det vill det.)

Har du kunnat jobba på som vanligt under graviditeten ön så länge? Åh spännande för er med :). Vad är det nu man gör på rul?

Kram
  • Cina84
    halfmoon skrev 2016-05-13 10:43:22 följande:

Har ni varit med om att de i Malmö gjort blastocystodling på era befruktade ägg?

Vi fick ett dåligt resultat med endast två befruktade och de ville långtidsodla dem med återföring dag 5. Jag fick inget svar på varför men de ska ringa åter imorgon. Känns som att två ägg knappast klarar en långtidsodling och jag har läst att miljön i livmodern är bättre.

Jag har gjort blastocyster på alla utom dessa två sista i och med att jag skulle få tillbaka två ( de sätter aldrig tillbaka två blastisar).

Jag skulle tro att de tycker att de ser såpass bra ut så de vill odla de så länge, hade de sett sådär ut så tror jag att de utan tvekan hade satt tillbaka de tidigare.

Hoppas mitt svar är till någon hjälp.
  • halfmoon
    Cina84 skrev 2016-05-13 18:40:08 följande:

Jag har gjort blastocyster på alla utom dessa två sista i och med att jag skulle få tillbaka två ( de sätter aldrig tillbaka två blastisar).

Jag skulle tro att de tycker att de ser såpass bra ut så de vill odla de så länge, hade de sett sådär ut så tror jag att de utan tvekan hade satt tillbaka de tidigare.

Hoppas mitt svar är till någon hjälp.

Tack snälla för svar! :) Vid dina vidareodlingar, hur många embryon har du haft då?

Alla ställen jag läst på så ska det vara minst fem befruktade för att de ska långtidsodla. Blev så paff eftersom de vid alla våra besök pratat om dag 2 eller 3. Likadant på äggplocket igår så sa de att vi skulle tillbaka under lördagen eller söndagen. Vi får se imorgon vad som händer om nu embryonala ens överlever natten.
  • olssonJenny

Tack alla! Hur 17 fick ni bukt på den känslan att ja behöver göra nr 2.. Har försökt halva dagen o kvällen.. benen högt osv.. går inte bara!! Gör skit ont i magen

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö