• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-05-17 14:21:28 följande:

Ni som har fått insatt blastocyster hur har man räknat med ruvningen o veckor? Får min blastocyst imorgon o då är befruktade ägget 5dagar gammalt

Td blir densamma då man räknar 18 dagar från äggplocket. Jag har för mig att jag fått veta att jag ska räkna dag 1 från återföringsdagen med blastis men egentligen borde det vara dag 5 som du skriver. Du får höra med dem.

Lycka till idag!

Kram
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-18 05:52:17 följande:

Td blir densamma då man räknar 18 dagar från äggplocket. Jag har för mig att jag fått veta att jag ska räkna dag 1 från återföringsdagen med blastis men egentligen borde det vara dag 5 som du skriver. Du får höra med dem.

Lycka till idag!

Kram

Så om man räknar högt o kraft så skulle jag vara i v3(2+2 typ) om ja varit i en "normal" graviditet. Gud va knäppt de lät! Tack fina! Kram
  • olssonJenny

Så mina vänner då har jag oxå lagt mig för ruvning! En fin blasto blev placerad medans syskonblaston hamnar i frysboxen;) känner mej positiv o glad! Kram

• Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-05-18 13:55:01 följande:

Så mina vänner då har jag oxå lagt mig för ruvning! En fin blasto blev placerad medans syskonblaston hamnar i frysboxen;) känner mej positiv o glad! Kram

Heja! Vad roligt att de blev så fina

Lycka till nu och håll benen i kors
  • Kajo

Härligt! Håller tummarna!! :)
  • Cina84

Woho :). Ännu en sak att bocka av! Jag håller med pusheen, håll benen i kors ;)
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-05-18 14:18:37 följande:

Heja! Vad roligt att de blev så fina

Lycka till nu och håll benen i kors

Tack Pusheen! Ja frågade hon som satte in räkan ifall den kunde följa med crinone tube ut eller om man gjorde två o behövde trycka. Hon bara skratta åt mej o sa att den mår gott i dej så de är ingen fara! Antar att man blir knäpp men men;)
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-05-18 21:33:18 följande:

Tack Pusheen! Ja frågade hon som satte in räkan ifall den kunde följa med crinone tube ut eller om man gjorde två o behövde trycka. Hon bara skratta åt mej o sa att den mår gott i dej så de är ingen fara! Antar att man blir knäpp men men;)

Haha! Man inbillar sig alla möjliga konstiga saker

Tanken har även varit hos mig nu om man är lite hård i magen. "Tänk om bebisen tror att den ska ut om jag krystar för hårt"
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-18 21:16:28 följande:

Woho :). Ännu en sak att bocka av! Jag håller med pusheen, håll benen i kors ;)

Hehe ja skall försöka min sambo har stenkoll på vad jag får göra o inte göra o skällde på mej för att ja satt i soffan i skräddarställning. Kunde skada blaston genom trycket! ????
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-05-18 21:36:44 följande:

Hehe ja skall försöka min sambo har stenkoll på vad jag får göra o inte göra o skällde på mej för att ja satt i soffan i skräddarställning. Kunde skada blaston genom trycket! ????

Haha! Jag åkte skidor och vurpade ordentligt i typ v 4-5 rider dagligen på min häst och skumpar runt. Jag är fortfarande gravid så att sitta i skräddarställning är nog inga problem
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö