• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Regnbågsdröm
    olssonJenny skrev 2016-09-01 21:46:16 följande:

ush!!! idag fick jag hem mina journaler från rmc inför Nordic besöket på måndag.. läste dessa och blev vansinnig! ringer till rmc och ifrågasätter VARFÖR de inte har gått igenom med mig hur många ägg som befruktades och hur många ägg som var mogna och framförallt VARFÖR de har skrivit att jag lider av fetma ( ja väger 83)och att de kan vara en bidragande orsak till att jag inte kan bli gravid.. de har inte ens berättat för mig eller sambon vad som skrivits ner.. de har sagt typ attt jag får vänta med frågotna tills de skrivit klart. de har inte ens gått igenom saker vid ultraljuden innan äggpunktion, de misstänkte vid försök 2 att jag hade en inflamation i min chokladcysta.. den stackar sjuksystern jag fick pratat med hade de inte lätt.. ush o fy!! jag hoppas att de på Nordic är bättre vid patient bemötande än Rmc...  

Men herregud, det låter ju helt sjukt. Det är ju knappt så man vill läsa de där journalerna alltså.
    Vad gäller antalet befruktade så har de alltid ringt till oss och berättat det (eller så har vi ringt själva beroende på vilken dag det varit) Första gången berättade de antalet mogna, därför har jag ställt den frågan alla de andra gångerna. Det känns ändå relevant att veta. I det sammanhanget har jag haft rätt bra statistik på befruktningen. Alltid tre av fyra. Hade jag inte vetat att jag bara hade fyra mogna av åtta ägg (nu senast) så hade det ju känts värre, tänker jag. Är det ungefär så det varit för dig?

Det där om fetman tänker jag inte ens kommentera. Det var det sjukaste jag läst.
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-09-01 21:46:16 följande:

ush!!! idag fick jag hem mina journaler från rmc inför Nordic besöket på måndag.. läste dessa och blev vansinnig! ringer till rmc och ifrågasätter VARFÖR de inte har gått igenom med mig hur många ägg som befruktades och hur många ägg som var mogna och framförallt VARFÖR de har skrivit att jag lider av fetma ( ja väger 83)och att de kan vara en bidragande orsak till att jag inte kan bli gravid.. de har inte ens berättat för mig eller sambon vad som skrivits ner.. de har sagt typ attt jag får vänta med frågotna tills de skrivit klart. de har inte ens gått igenom saker vid ultraljuden innan äggpunktion, de misstänkte vid försök 2 att jag hade en inflamation i min chokladcysta.. den stackar sjuksystern jag fick pratat med hade de inte lätt.. ush o fy!! jag hoppas att de på Nordic är bättre vid patient bemötande än Rmc...  

Tyvärr är jag inte förvånad. Det är beklagligt!!

Enligt RMC hade jag både endometrios och pco. Något som Nordic inte tyckte att jag levde upp till alls. Jag har heller aldrig hört tidigare i mitt liv vid besök hos gyn att jag skulle ha varken pco eller endometrios.

Jag blev oerhört ledsen och hade svårt att ta in allt efter besöken hos RMC med sådana "nyheter" efter varje besök. Inte nog med att jag knappt fick fram några äggblåsor, och nu i efterhand var det ju pga att de doserade hormonerna lågt eftersom jag "hade pco". Ja ja.. I vilket fall så var det lättare sen på Nordic eftersom det redan fanns ett facit så jag hoppas att det blir detsamma för dig!!

Har bara positivt att säga om Nordic, inte alls samma "löpande band"-känsla.
  • olssonJenny

Varit på Nordic idag och såpositivt överraskad jag blev! Så underbart allt var! Här kommer jag att trivas! Så genuint underbar personalen var! Fick se de mesta utom själva operationssalen! Och behandlingsplan är upplagd;)

• Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-09-05 21:18:26 följande:

Varit på Nordic idag och såpositivt överraskad jag blev! Så underbart allt var! Här kommer jag att trivas! Så genuint underbar personalen var! Fick se de mesta utom själva operationssalen! Och behandlingsplan är upplagd;)

Se där! Trodde inget annat

Samma känsla som vi fick.

Tycka till nu!
  • Life02

Vi väntar på en tid till RMC Malmö för första besöket. Hur långt innan fick ni tiden?
    Tack!!!

• evins

Hej allesammans,

nu måste jag fråga... vi har fått en tid nu i september för vårt första besök till RMC då vi försökt snart 1,5 år utan resultat. Vet att ett av mina hormonprover som gjordes inför besöket var avvikande för jag fick göra om det. Nu har vi PRECIS fått veta att jag är gravid!!! Helt sjukt, vi är fortfarande i chock! Men nu till våra funderingar... vi kommer ju (om allt gå bra) inte behöva göra någon behandling på RMC denna gång, men vi vill ju ändå veta resultaten på våra prover! Om man ringer till dem, vet ni om man får gå på tiden ändå? Eller hur funkar det? Är så orolig att vi avbokar tiden och sen får vi missfall och så är vi tillbaka på ruta ett igen :-/

• halfmoon
    Life02 skrev 2016-09-06 16:21:06 följande:

Vi väntar på en tid till RMC Malmö för första besöket. Hur långt innan fick ni tiden?

Tack!!!

Vår remiss skickades 7/1 och vi fick komma på första mötet 13/4 och hade tur och fick starta på första mensen i maj. Man kan bli nekad start två gånger men på tredje mensen ska man få starta. Lycka till!
  • Emmis84

Någon mer än jag som ska göra äggplock i veckan? ???? Mitt första äggplock och är nervös som bara den. På tisdag gäller det. Har precis tagit Ovitrelle engångsdos 250 mikrogram... Bara den var läskig nog då man läste om biverkningarna .. hur kände Ni efter den dosen?

• Life02

Tusen Tack halfmoon!!
    Vad hände när ni kom dit? Hade ni redan gjort en lång utredning då eller bara lämnat blodprov och spermaproverna?

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö