olssonJenny skrev 2016-09-01 21:46:16 följande:
ush!!! idag fick jag hem mina journaler från rmc inför Nordic besöket på måndag.. läste dessa och blev vansinnig! ringer till rmc och ifrågasätter VARFÖR de inte har gått igenom med mig hur många ägg som befruktades och hur många ägg som var mogna och framförallt VARFÖR de har skrivit att jag lider av fetma ( ja väger 83)och att de kan vara en bidragande orsak till att jag inte kan bli gravid.. de har inte ens berättat för mig eller sambon vad som skrivits ner.. de har sagt typ attt jag får vänta med frågotna tills de skrivit klart. de har inte ens gått igenom saker vid ultraljuden innan äggpunktion, de misstänkte vid försök 2 att jag hade en inflamation i min chokladcysta.. den stackar sjuksystern jag fick pratat med hade de inte lätt.. ush o fy!! jag hoppas att de på Nordic är bättre vid patient bemötande än Rmc...
Tyvärr är jag inte förvånad. Det är beklagligt!!
Enligt RMC hade jag både endometrios och pco. Något som Nordic inte tyckte att jag levde upp till alls. Jag har heller aldrig hört tidigare i mitt liv vid besök hos gyn att jag skulle ha varken pco eller endometrios.
Jag blev oerhört ledsen och hade svårt att ta in allt efter besöken hos RMC med sådana "nyheter" efter varje besök. Inte nog med att jag knappt fick fram några äggblåsor, och nu i efterhand var det ju pga att de doserade hormonerna lågt eftersom jag "hade pco". Ja ja.. I vilket fall så var det lättare sen på Nordic eftersom det redan fanns ett facit så jag hoppas att det blir detsamma för dig!!
Har bara positivt att säga om Nordic, inte alls samma "löpande band"-känsla.