• evins

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hej allesammans!

Upptäckte precis denna tråden om RMC i Malmö och tänkte höra med er lite om det (väldigt många sidor i denna tråd så orkar inte gå igenom alla). Vi skickade in egenremisser förra veckan efter ett års försök utan något resultat. Nu undrar man ju såklart hur lång tid det tar tills de hör av sig, hur lång väntetiden är osv. Vad har ni för erfarenheter ni som haft kontakt med dem?

Tacksam för svar!

• evins
    olssonJenny skrev 2016-04-24 20:12:58 följande:
    Hej! För mej tog de ca 3 -4 veckor innan ja fick svar tror de beror mkt på hur köerna är. De tog sedan ca 5månader innan ja fick ta prover o verkligen börja sj behandlingen
    Ok! Tack för svaret Då vet vi vad vi kan vänta oss ungefär iallafall
  • evins
    Cina84 skrev 2016-04-25 16:05:49 följande:
    För oss fick vi tidstillägg första möte efter ca 1 1/2 månad och sen kunde vi köra igång mensen efter så för oss det fort.
    Oj då, låter ju väldigt lovande! Med "köra igång" menar du då med utredningen eller med en behandling?
  • evins
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-26 18:15:50 följande:
    Måste bara säga till dig att det är så jävla olika hur köerna ser ut. Ibland är det ingen kö alls, medan den ibland är längre. Det där beror helt på hur många som är uppe i behandling just när ni söker. Så att fråga här spelar egentligen ingen roll, då det där kan ändra sig från månad till månad.
    Jo, det förstår jag! Verkar lovande när det bara tagit några månader för vissa dock, trodde att det var mer regel än undantag att det tog 3-6 månader! Får hoppas på det bästa
  • evins
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-26 19:35:34 följande:
    Men väntar ni på att starta behandling eller utredning? För det kan ju också vara skillnad
    Utredning!
  • evins

Hej allesammans,

nu måste jag fråga... vi har fått en tid nu i september för vårt första besök till RMC då vi försökt snart 1,5 år utan resultat. Vet att ett av mina hormonprover som gjordes inför besöket var avvikande för jag fick göra om det. Nu har vi PRECIS fått veta att jag är gravid!!! Helt sjukt, vi är fortfarande i chock! Men nu till våra funderingar... vi kommer ju (om allt gå bra) inte behöva göra någon behandling på RMC denna gång, men vi vill ju ändå veta resultaten på våra prover! Om man ringer till dem, vet ni om man får gå på tiden ändå? Eller hur funkar det? Är så orolig att vi avbokar tiden och sen får vi missfall och så är vi tillbaka på ruta ett igen :-/

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö