• halfmoon

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hej gänget!

Hoppas på att få hoppa in hos er snart!

Har varit på första besöket för lite drygt en vecka sen och vi har en plan. Kort protokoll och vi får börja vid nästa mens om där finns plats. Medicinerna ligger i kylen! :)

Så jag tänkte kasta ut frågan till om hur det sett ur för er, har ni fått börja första mensen? Om inte, hur många gånger har ni blivit nekade?

• halfmoon
    olssonJenny skrev 2016-04-29 13:01:23 följande:

Nää i princip är de så.. visst hade ja kunnat göra så men ja jobbar som mattant o har lyft osv så ja kände att ja ville vara ärlig och berätta vad som vad på g.

Jobbar du i kommunen då? Jag hade tagit kontakt med HR för att höra vad de har för riktlinjer i kommunen. Hade även tagit kontakt med facket för att få hjälp om det behövdes. Är väl klart man ska få ha sjukfrånvaro när det är medicinska ingrepp man gör! Hemskt bemötande!
  • halfmoon

Hej ni andra som går på RMC i Malmö! :)

Nu är vi igång, hade otrolig tur och fick starta på första mensen.

Vi kör kort protokoll och jag är på sprutdag 4. Känner inte ett smack än så länge. Har första ultraljudet imorgon så ikväll åker vi ner mot Malmö för lite hotellmys innan.

Har fått en ganska låg dos (vad jag förstår efter att ha googlat runt) gonal-f så jag hoppas att kroppen svarar bra ändå. :)

• halfmoon
    Cina84 skrev 2016-05-06 07:26:09 följande:

Allihop...Jag vill bara meddela... Jag har testat mig nu på morgonen.. Och testet är

POSITIVT!!!! Äntligen! :D

Nu jäklar ska bara gå åt rätt håll!

Kram

Stort grattis!!!! :)
  • halfmoon

Har ni varit med om att de i Malmö gjort blastocystodling på era befruktade ägg?

Vi fick ett dåligt resultat med endast två befruktade och de ville långtidsodla dem med återföring dag 5. Jag fick inget svar på varför men de ska ringa åter imorgon. Känns som att två ägg knappast klarar en långtidsodling och jag har läst att miljön i livmodern är bättre.

• halfmoon
    Cina84 skrev 2016-05-13 18:40:08 följande:

Jag har gjort blastocyster på alla utom dessa två sista i och med att jag skulle få tillbaka två ( de sätter aldrig tillbaka två blastisar).

Jag skulle tro att de tycker att de ser såpass bra ut så de vill odla de så länge, hade de sett sådär ut så tror jag att de utan tvekan hade satt tillbaka de tidigare.

Hoppas mitt svar är till någon hjälp.

Tack snälla för svar! :) Vid dina vidareodlingar, hur många embryon har du haft då?

Alla ställen jag läst på så ska det vara minst fem befruktade för att de ska långtidsodla. Blev så paff eftersom de vid alla våra besök pratat om dag 2 eller 3. Likadant på äggplocket igår så sa de att vi skulle tillbaka under lördagen eller söndagen. Vi får se imorgon vad som händer om nu embryonala ens överlever natten.
  • halfmoon
    Life02 skrev 2016-09-06 16:21:06 följande:

Vi väntar på en tid till RMC Malmö för första besöket. Hur långt innan fick ni tiden?

Tack!!!

Vår remiss skickades 7/1 och vi fick komma på första mötet 13/4 och hade tur och fick starta på första mensen i maj. Man kan bli nekad start två gånger men på tredje mensen ska man få starta. Lycka till!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö