• halfmoon

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hej gänget!

Hoppas på att få hoppa in hos er snart!

Har varit på första besöket för lite drygt en vecka sen och vi har en plan. Kort protokoll och vi får börja vid nästa mens om där finns plats. Medicinerna ligger i kylen! :)

Så jag tänkte kasta ut frågan till om hur det sett ur för er, har ni fått börja första mensen? Om inte, hur många gånger har ni blivit nekade?

• halfmoon
    olssonJenny skrev 2016-04-29 13:01:23 följande:

Nää i princip är de så.. visst hade ja kunnat göra så men ja jobbar som mattant o har lyft osv så ja kände att ja ville vara ärlig och berätta vad som vad på g.

Jobbar du i kommunen då? Jag hade tagit kontakt med HR för att höra vad de har för riktlinjer i kommunen. Hade även tagit kontakt med facket för att få hjälp om det behövdes. Är väl klart man ska få ha sjukfrånvaro när det är medicinska ingrepp man gör! Hemskt bemötande!
  • halfmoon

Hej ni andra som går på RMC i Malmö! :)

Nu är vi igång, hade otrolig tur och fick starta på första mensen.

Vi kör kort protokoll och jag är på sprutdag 4. Känner inte ett smack än så länge. Har första ultraljudet imorgon så ikväll åker vi ner mot Malmö för lite hotellmys innan.

Har fått en ganska låg dos (vad jag förstår efter att ha googlat runt) gonal-f så jag hoppas att kroppen svarar bra ändå. :)

• halfmoon
    Cina84 skrev 2016-05-06 07:26:09 följande:

Allihop...Jag vill bara meddela... Jag har testat mig nu på morgonen.. Och testet är

POSITIVT!!!! Äntligen! :D

Nu jäklar ska bara gå åt rätt håll!

Kram

Stort grattis!!!! :)
  • halfmoon

Har ni varit med om att de i Malmö gjort blastocystodling på era befruktade ägg?

Vi fick ett dåligt resultat med endast två befruktade och de ville långtidsodla dem med återföring dag 5. Jag fick inget svar på varför men de ska ringa åter imorgon. Känns som att två ägg knappast klarar en långtidsodling och jag har läst att miljön i livmodern är bättre.

• halfmoon