• olssonJenny

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

De tog mig ca 3månader innan jag kom till och fick göra mitt 1 officiella ivf försök den 5 februari och fick ut 7 ägg var av 2 blev befruktade. på lördagen den 6 feb skulle vi sätta in dessa men tyvärr hade bara ett överlevt som sattes in. Den 18 feb fick jag ett tidigt missfall. fick inte rådet att stanna hemma den första tiden efter insättningen, utan jag skulle bara göra det jag brukade fast i lugnare tempo, kan de varit det som gjorde att de sket sig? har ett rätt stressigt jobb(mattant på en högstadieskola) rannsaka även mig sj vad jag kunde ha gjort för att förhindra detta, eller vad jag gjort under dessa 3v som gått som kunde ha gjort att vi blev av medpricken.

vi skall på de igen så fort vi kan och kommer denna gång öka sprutdoserna, jag hade både gonal-f och menopur i 150ml. samt synarela och om jag förstod läkaren rätt så blev det samma mediciner igen. jag hade dock lite små kramper i magen under behandlingen men antar att de är rätt vanligt..

• olssonJenny

Tack cina84 och rengbågsdröm!

Jag vet att man inte kan göra så mkt åt de då vi som gör ivf faktiskt vet om att vi är gravida. Hade varit så mycket enklare om man sluppit denna psykiska press/stress under själva hormontiden samt äggplocksdagen. Och alla krämpor man får. Men i långa loppet om man lyckas så är egentligen all möda så värt besväret runt om! Lycka till alla som skall göra sina plock i veckan?

• olssonJenny

säger som ovan håller tummarna!

vilken av metoderna skall de använda sig av när de skall tillsätta spermierna?  vid mitt försök gjordes en icsi.

• olssonJenny

Nä fy!! Ja ger dej en styrke kram! Hade blivit vansinnig om de hänt mej.. fy 17!!

Jag fick höja min dos två ggr nu till mitt första plock för sköterskan tyckte ja hade för små blåsor. Tillsist blev de plock. Men fy fan säger ja! De var inget kul! Mådde bajs rent ut sagt. Tror dock de va för att sambon inte hann följa med in under ingreppet. Han var inte riktigt klar med sitt????

• olssonJenny
    Kajo skrev 2016-02-25 17:02:41 följande:

Det blev 13 ägg idag. Känns som ett tåg kört över mig.

Ååå grattis Kajo!! Håller alla tummar och tår att många blir befruktade;)
  • olssonJenny
    Kajo skrev 2016-02-25 22:06:41 följande:

Har ni också haft den känslan av att det i te går att göra nr två efter äggplock? Sen känns det även som om äggledare + livmoder ska glida ur när man står och går. Nu hoppas jag att jag är på benen igen inför insättning, som antagligen skulle bli på tisdag om vi nu har tur och många blir befruktade. Åh tänk om det går denna gången! :) är hoppfull!!

Lycka till imorgon Cina!

Hopps hoppas turen är på vår sida nu tjejer!

Om man gjorde! Tror de tog mej två dagar efter plock innan ja kunde göra tvåan!! O då var de inte mkt;/
  • olssonJenny

Vad kul stort grattis till alla äggen;)

Har haft tre mög dagar där jag hatat typ allt. Har brutit ihop, skällt på sambon, har bara känt mej så misslyckad för att jag inte klara min ruvning:/ varför skall man ha dessa känslor. När skall man få känna den lyckan att få känna ett barn växa i magen..Någon annan som har haft samma känslor?!

• olssonJenny
    Kajo skrev 2016-02-28 13:10:43 följande:

Visst har man haft det! Flera ggr, du är INTE ensam om det. Det är viktigt att bryta ihop och "ta på" de känslorna. Min psykolog sa att man måste tillåta sig må dåligt och gräva i det värsta scenariot för att kunna ta sig upp igen. Jag har många ggr tänk tanken att "nä, jag kanske inte kommer bli mamma" och när jag tänkte det har det gjort väldigt ont. Jag tror det är viktigt att ta tag i det som gör ont, för tillslut gör det inte ont längre.

Däremot litar jag på sjukvården och är (nästan) övertygad om att alla i denna tråden kommer känna en fot eller en liten hand på insidan av våra magar snart. Det sista som lämnar oss är tro, hopp och kärlek. Karma helt enkelt! Jag skickar en massa positiv energi till dig idag <3

Tack underbara du!

Dina ord träffar så rätt! Jag har jättesvårt att prata med mina vänner samt svägerska om detta, då ja känner att de inte har den både psykiska och fysiska press på sej. De vet inte hur jobbigt det är att under 14 dagar sticka sej i magen med hormoner som förhoppningsvis skall göra att man får mer ägg och komma ett steg närmare att bli mamma! De behöver inte gå igenom samma hemska procedur med att ligga rent utblottad med benen i vädret när äggen skall ut samt när man känner sej helt överkörd efter plocket. Vi har fått så sura miner för att varken jag eller sambon har haft ork att träffa hans brorsbarn efter vårt missfall. Hur förklarar man för någon utomstående hela denna process som man går igenom?

TACK ALLA för att ni finns här och förstår hur jag känner! Det betyder oerhört mycket????
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-02-29 17:55:36 följande:

Tack snälla goa <3

Ok, jag ska försöka hålla hoppet vid liv ;)

Fuck biokemiskt missfall förra försöket. Blödde som bara den men testet var positivt. Det ville dock inte stanna.

Lovade mig själv att ha lite is i magen vid nästa försök men det går ju sådär!

Tycker det börjar göra ont när man för in lutinusen om man råkar trycka in den lite långt.

Som sagt är jag väldigt skengravid så jag trodde faktiskt att det kunde gå vägen denna gång. Vi får väl se hur det utvecklas.

Tack för uppmuntran!

De där känner jag igen mig i???? svällde lite i magen , brösten spände och kunde tok gråta när de rörde sig. Kissade stup i kvarten och mådde små illa av vissa lukter. Tror ja tyckte att nipplar var lika stora som tummen i omkrets!
  • olssonJenny
    Mella79 skrev 2016-02-29 16:53:27 följande:

8 fina äggblåsor plus 2 mindre! Äggplock ons ! Nu håller vi tummarna !

Ååå grattis!! Håller tummarna????
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö