• olssonJenny

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

frkvilljunu skrev 2016-03-01 14:37:43 följande:

Har varit på mitt tredje vul idag. Sprutdag 12 (tror jag har lite tappat räkningen) Fortfarande ligger mina blåsor lite långt efter så blir inget ÄP denna vecka. tidigast måndag om de kommer ikapp. OM ja...blä riktigt less idag. igen. känns som ett konstant tillstånd efter vart besök.

Har tänkt mycket på det här med att man har olika läkare vid vart besök typ. Hur har ni upplevt det?

Mm de där gillade inte jag heller!! Hade en ny var besök!! Fråga varför men fick aldrig nått ordentligt svar..
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-03-02 06:19:49 följande:

Fattar ingenting! Kommit ut en massa lutinus i natt vid nattkissen och nu i morse. Ingen färg alls i det.

Knäpp som jag är körde jag in införingsgrejen två gånger när jag skulle ta kvällsdosen igårkväll men det var ingen färg på den.

Vad händer?

Vågar inte tro något egentligen.. Td på måndag.

Tog ett test vid nattkissen som visade +.

Livrädd att det är mensen som bara hämtar andan för att sen komma igång ordentligt!

Ååå kära vännen! Tror som de andra säger att du är gravid! Försök att slappna av även om de är lätt att säga men att sen verkligen göra det är ett helvete. Man har så många tankar! Åå så spännande vi kommer bomba dej på måndag o fråga hur de gått på testet:)
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-03-02 19:34:26 följande:

Bara för att få alla att tänka på lite annat för en stund så vill jag berätta en sak som en kollega gjorde hemma häromdagen. Hon satt i soffan med sina barn och åt en GBsandwich. Rätt var det var så började barnen gapskratta åt henne för då sitter hon och försöker sätta in mobilladdaren i glassen. Hi hi hi :p

Hahaha de där hade tom ja kunnat göra???? behövde läsa de där efter en sjukt påfrestande dag med mkt tankar!
  • olssonJenny
    Mella79 skrev 2016-03-02 15:03:07 följande:

Bara 4 ägg!

Håller tummarna att de gått bra med befruktning!
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-03-02 22:47:37 följande:

Färgat igen och migrän. Nu skiter det sig nog på riktigt.

Jag orkar inte mer!

Nej nej!!! Jag skall be för dej hela dagen!! Hålla alla tummar och tår!
  • olssonJenny
    Mella79 skrev 2016-03-03 12:06:37 följande:

Alla 4 ägg blev befruktade ! Nu gäller det att de klarar sig till imorgon till återföringen !

Grattis!!
  • olssonJenny

Från ägg o befruktning till nått helt annat! Innan jag blev gravid och fick missfall så hade jag knappt några flytningar men efter missfallet så har de varit sjukt mkt sådana räligheter.. Någon som upplevt samma!

• olssonJenny
    Mella79 skrev 2016-03-04 16:00:34 följande:

Jag fick tillbaka mitt första embryo !! 2 klarade sig inte ett ska de fortsätta odla till dag 5 och ev till frys ! Den jag fick tillbaka var toppkvalitet sa de men det vet man inte om de säger bara för att vara snälla ????

Ååå va kul! Grattis!! Håller tummarna
  • olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-04 19:35:00 följande:

Yes! Brev från RMC idag! Synarelastart 20 mars!! Tredje gången gillt hoppas vi på!

Vad härligt!! Grattis! Håller tummarna!

Fick min nya behandlingsulan sj igår men får vackert vänta tills april:/ fast sen och andra sidan gör det inte mej så mkt har lagt upp en plan i huvudet att de blir perfekt om plock och insättning blir i juni när skolan tar lov för då har jag 9v semester;) perfekt att kunna vara hemma och ruva utan stress och hårt arbete!
  • olssonJenny

Så härligt att de gått bra för dej Kajo!

Något som jag har funderat på sedan mitt missfall är skall de inte kollas upp av rmc? Ja som aldrig har varit gravid innan vet inte hur en nidationsblödning/missfall ser ut. Visserligen va de klumpar i blodet men nu de senaste veckorna har de flesta symtomen som ja hade vid ruvning kommit tillbaka. Halsbränna,spända bröst svullen mage , har bokat tid för koll men när allt kommer tillbaka börjar mitt huvet snurra massor.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö