• olssonJenny

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2016-04-19 13:35:34 följande:

Tack fina kajo <3.

Äggplocket gick bra men var smärtsamt. Jag fick en hel del medicin för att klara av det och fick till slut ut 15 ägg. Läkaren var jättefin och kom in och pratade med oss efteråt en ganska långa stund vilken kändes väldigt skönt.

Kram

Grattis fina du!! Lägg dej i soffan be om ben och Jerrys o bara njuta.! Det är din tur nu!

Kram
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-20 11:10:18 följande:

8 befruktade så det får jag väl vars nöjd med. Återföring på fredag om allt går enligt planerna.

Ååå så kul! Hoppas hoppas du får som du vill 2 in o till frys!

Satt och funderade om de där med frysen. Hur 17 funkar det? Måste man gå igenom samma jävla process med sprutan o spray.. Har kommit till en svacka där ja skall överanalysera allt i ivf processen. Ja e så nervös!

Stor kram
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-21 19:56:12 följande:

Skickar styrkekramar till dig<3. Du klarar detta!

Du behöver inte gå igenom en procedur till. Det går till som så att om du, vid detta försök efter ET har embryo kvar som blir fina blastocyster så fryser de ner dem och ni kan använda de till ett försök senare.

Ja imorgon får vi svaret! Nagelbitare på hög nivå.

Kram!

Hade en period i morse när a vräkte ur alla mediciner från kylen o var på väg ut till soptunnan... Denna process tar hårt på en.. ja har blivit knäpp helt enkelt man känner sej så aggressiv.. kände du likadant?

Har bett för dej (är inte vanligtvis troende) o önskat ett bra svar! Kram o styrka
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-22 15:57:31 följande:

Det gör den verkligen! Jag har som tur är aldrig gjort ett långt protokoll, tror det är än värre för kroppen än det korta men jag har känt mycket sorg,oro men också ilska över allt detta. Låt det komma ut så att det inte äter upp dig inifrån. Har du någon förutom mannen att prata med? Annars kan jag rekommendera dig att gå till en terapeut. Den har gett mig perspektiv på allt och fått mig att tänka lite annorlunda för att hantera det och mer logiskt kring det. ( visst, jag har inte genomfört ett försök sen jag började så vi får de om jag känner samma om två veckor om det skulle skita sig).

Tack för att du tänkte på mig :).

Jag är nu ruvare på två fin fina embryo och fyra andra ser lovande ut till frysen. Så nu gäller det att koppla bort hjärnan ;).

Kram<3

Va glad jag blir för din skull!! Hoppas de tar båda:)

Har börjat gå upp i vikt denna omgång av hormoner och är skit rädd att de skall bli mög o att ja inte får göra det.. nä ush ja får sluta nojji mej o hoppas ja blir ruvare vecka 20!
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-23 19:54:27 följande:

Hallå ja, jag igen..Tiken på det andra stället har inte löpt enligt planerna så hon bär inte heller på några valpar. Börjar känna lite att det är universum som säger att vi nog inte ska satsa på hund, att något annat väntar oss <3 (väljer att tro det)

Hoppas ni har en fin kväll!

Helt klart de höga makterna som säger att nu är de din tur!

Kram
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-23 21:52:15 följande:

:D verkligen tro det!

Kram!

Ja klart! Hur mår du?? Minns att ja hade fruktansvärd halsbränna o små molningar från o till:/

Har skaffat mej en sådan mindfullness målarbok och sitter en två timmar om dagen med den o har yogamusik i bakgrunden och ja känner mej på något sätt lugnare o inte lika stressad över att de snart är dags!
  • olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 11:57:24 följande:

JAG RUVAR!!! Ett litet fyrcelligt fint embryo ska nu få gro inuti mig. Så lycklig! Sätter allt vårt hopp till den.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara en tillbaka. Men jag är lycklig för den och hoppas så mycket nu. Håll tummarna alla!

Ååå va kul!! Håller tummarna o ber för dej med att din prick stannar kram
  • olssonJenny
    evins skrev 2016-04-24 15:32:34 följande:

Hej allesammans!

Upptäckte precis denna tråden om RMC i Malmö och tänkte höra med er lite om det (väldigt många sidor i denna tråd så orkar inte gå igenom alla). Vi skickade in egenremisser förra veckan efter ett års försök utan något resultat. Nu undrar man ju såklart hur lång tid det tar tills de hör av sig, hur lång väntetiden är osv. Vad har ni för erfarenheter ni som haft kontakt med dem?

Tacksam för svar!

Hej! För mej tog de ca 3 -4 veckor innan ja fick svar tror de beror mkt på hur köerna är. De tog sedan ca 5månader innan ja fick ta prover o verkligen börja sj behandlingen
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-26 18:30:48 följande:

Jag får nästan panik nu. Idag fick vi brev om nedfrysta embryon, vilket blev inga :(. Alltså gäller det verkligen nu att det går annars börjar det ryka pengar. Ovanpå allt det så fick jag svar från sköldkörtelprover och där haft värdet ökat till 3,7! Jag orkar/ vill verkligen inte gå igenom ett nederlag till :( :(.

Så trött alltså! Varför kan inte allt bara få flyta på??

Ush! Fina du.. skall be lite till för dej!
  • olssonJenny

Sprutstart idag! O de firas med ett jobb på dixie chicks ikväll! Känner mej sjukt harmonisk över denna omgång;) kärlek till er alla;)

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö