• olssonJenny

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2016-05-18 21:16:28 följande:

Woho :). Ännu en sak att bocka av! Jag håller med pusheen, håll benen i kors ;)

Hehe ja skall försöka min sambo har stenkoll på vad jag får göra o inte göra o skällde på mej för att ja satt i soffan i skräddarställning. Kunde skada blaston genom trycket! ????
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-05-18 22:24:09 följande:

Haha! Jag åkte skidor och vurpade ordentligt i typ v 4-5 rider dagligen på min häst och skumpar runt. Jag är fortfarande gravid så att sitta i skräddarställning är nog inga problem

Oj! Då blev de lite av en shaken not stierd????
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-18 21:16:28 följande:

Woho :). Ännu en sak att bocka av! Jag håller med pusheen, håll benen i kors ;)

När du blev överstimmulerad hur kände du dej då ja med symtomer osv
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-19 14:15:13 följande:

Jag blev mer och mer svullen om magen så att det började strama i huden och var svårt att gå upprätt. Det började även trycka mot tarmarna och magsäcken och gjorde ont att ligga och äta. Känner du dig svullen?

Ja o jag hostar lite då o då samt blir lätt andfådd. Men enligt proverna så var de normala halter östrogen dock lite saltnivå. Ja försöker undvika o läsa på nätet vet att ja blir knäpp!

Får ta o kolla med kk imorgon
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-19 15:51:49 följande:
    Det gör du rätt i, lika bra att kolla en gång för mycket än för lite.
    hade du problem med o vara andfådd? tycker jag känner mej sjukt tung i andningen även när ja sitter.. när började din överstimulering??

förlåt att jag frågar men jag är så satans nervös vilket jag inte får vara... vill vill bara att de skall gå vägen

• olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-19 20:54:05 följande:
    Ingen fara, fråga på.

Den började några dagar efter återföringen. Kom på att jag glömde säga innan att de sa att om man blir gravid så kan det eskalera igen då kroppen börjar producera egna hormoner ( plus de du tillfört med sprutorna). Vill absolut inte skrämma upp dig men känner du att det är jobbigt att andas så åk in. Det kan vara att du börjar få vätska i lungorna och det är inte bra.

Kram
    det är väl mest min stirriga sida som gör mej tokig.. och att man verkligen vill detta nu...

jag väntar till imorgon, mamma kom med lungnande ord o ibland vet mamma bäst=)

• olssonJenny

Det här med hormoner är rent värdelöst! Stå i köket och hackar gurka till tacos o tappar skålen i golvet o börjar tok lipa! Sambon bara skratta o sa vi sköljer dem o då grinar ja för de! Har ni oxå haft sådana upplevelser

• olssonJenny

Suck!! Tillbaka på jobbet efter ca 2 v hemma o redan efter 4 timmar började menssmärta komma från o till sen 12 o nu avtar de. Kan de vara kroppen som säger ifrån att nej du skall inte jobba mer utan bara koppla av? Orolig till tusen!!! Då min andra blasto inte var tillräckligt bra för frysboxen????

• olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-05-24 08:08:57 följande:

Jag fick också mensvärk när jag började jobba. Så tydligt att det kom just då. Särskilt när jag körde en viss typ av maskin.

Jag var väldigt orolig och det kändes inte bra men uppenbarligen så gick det ju bra ändå

Ta hand om dig, gör inte sånt som inte känns bra.

Tråkigt med den andra blaston!

När har du td?

Jag jobbar ju som mattant och skall it med nya bytter mat osv men har sagt åt mina kollegor att jag kommer inte vara speciellt snabb dessa få veckor kvar. Samt att de får ta alla tunga lyft på eftermiddagen när vi diskar dryga 2000 kuvert med porslin! Min sambo blev mer ledsen än jag faktiskt, jag har td den 30 men kommer nog testa på söndag redan;) tänkte att de kunde vara något för mamma att få en plussad sticka!
  • olssonJenny

Vänner hur vet man att ägget fäst?? Har de senaste dagarna mått lite små illa o blir typ lätt åksjuk..

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö