• olssonJenny

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

[/quote]

Ibland behöver man någon som säger till en ;). Det kan du vara glad för att du slipper, den liksom måste tryckas in :/. Dock tar jag den i magen å det måste vara lite lättare än i låret.

Jag känner igen mig! När jag skulle ta första n nu så kom de negativa tankarna över mig :(. Men jag har börjat gå hos en terapeut och har fått lite verktyg att använda mig av som jag tycker jag kan plocka fram. jag har även börjat gå till en akupunktör för att stressa ner kroppen och ev få den till att ta emot embryot lättare. Jag tycker att kombin av detta har stressat ner mig. Men jag fasar ändå för ruvningen!

Vi får kämpa! <3[/quote]

Ja ruvningen är nog den mest jobbiga perioden tycker ja.. Men även den dagen man skall ringa till labbet o få reda på om de blev någon befruktning! Ja har fått så många råd ang akupunktur o annat så ja beställde de mej helt enkelt för att köra på yoga! Och köpa nån avslappningscd. Fick även tips att dricka potatis avkok men va de skulle göra för att de skulle fästa lättare begriper ja inte. Låter bara äckligt..

Fick tid förra v för äggultraljud den 4 på morgonen men känner ja mina äggisar rätt så blir de på lördagen med!

Sänder happy tankar till dej

• olssonJenny

Tack fina :). Skickar en massa till dig med! Yoga tror jag också är bra! Jag kör mindfullness på kvällen för att varva ner och jag däckar hur snabbt som helst :).

Potatisavkok..låter.. Gott.. ;).

skönt att du har en dag så du vet lite var du är i planeringen. Jag ska in på vul på onsdag och går allt som det ska så blir det äp nästa vecka.

Kram[/quote]

Provade potatisavkok idag... jag kan lika gärna dricka en spann grus!! Fy Sören!

Åå va kul håller alla tummar på bra tillväxt!! Kram

• olssonJenny
    Kajo skrev 2016-04-12 16:43:58 följande:

Hur går det Cina? Har du varit på en äggcheck än? Vad va det jag läste om potstisavkok? :) lät inte så gott.

Jag har haft en blödning (i torsdags). Åkte in till kk gynakut men allt va bra med fostret. Hade en blödning i livmodern, mellan hinnsäcken och livmoderhalstappen. Nu ska jag kontrolleras på torsdag igen. Första mötet på mvc är imorgon. Annars mår jag ganska dåligt. Man trodde att man skulle få njuta av en graviditet men fan vad jobbigt det är med all oro, illamående, oro och ja sa jag oro?
    Tänker på alla här och hoppas ni får en lyckad runda! Kramar

hehe de var jag som skrev om potatisavkok! fick ett tips av en kompis att det skulle vara ett gammalt husmorsknep. men gott var de inte .. typ som att dricka geggamojsvatten.. ush det lät inte kul=(  hur långt gången är du nu? håller alla tummar! kram
  • olssonJenny

Är inne på min 5 dag av sniffning(synarel) o har fått sån satans halsbränna! Fick de redan efter 3dagar! Någon av er som haft samma?

Hur gick de för dej Kajo på Mac?

Kram till er alla

• olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-14 17:56:21 följande:

Jag har visserligen bara gjort kort protokoll men jag har klarat mig. Måste vara riktigt jobbigt, jag har fått det någon enstaka gång när jag varit förkyld och känt att det varit tillräckligt.. Det finns inget de rekommenderar dig att ta mot det?

Kram

Jo samarin o sånna skit äckliga tuggtabletter novalucol. Ja är så kvammelmagad att de är skit svårt.. Har fått för mej att bubbelvatten skall hjälpa så vi får se.. ja kör ju då långt protokoll så de är rätt drygt! 1 v till innan sprutstart..
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-15 19:12:19 följande:

Jag håller med! Sånt är så äckligt! Är dåligt insatt i långt protokoll men tanken är att du ska sluta med nässprayen när du börjar spruta? Kan tänka mig att du börjar räkna ner nu.

Nää Ja skall vid sprutstart ta två sniff och 150ml gonal-f och 150ml Menopur så de är massa! Så ja går bara ner med en sniff! Ja har ju gjort de trotts att ja inte skulle;/ de stressar mej lite.. måste försöka slå bort de så ja kan slappna av o kroppen få något så när harmoni! Så äggisarna blir kanoners o de blir en liten räka! Kram
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-17 09:04:21 följande:

Ja, det var en del det!

Så lätt det är att stressa upp sig! Du ska se att det blir fina ägg ändå :). Nu tusan ska du och jag få våra räkor ;).

ikväll är det dags för ovitrellen sen kör vi på äp på tisdag.

Kram

Skall tänka på dej o sända över så mkt styrka att dina äggisar ger med sej o ger dej många fina embryo! Kommer du oxå ta ledigt vid insättning? Jag har bett om ledigt veckan efter insättning så skall ja bara plöja serier på viaplay o äta glas????

Bamse kram
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-17 15:37:46 följande:

Tack fina du <3.

Det låter som en bra plan :). Jag har funderat mycket på det och känner att jag skulle vilja göra det. Men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. På ett vis skulle jag vilja vara ledig några dagar innan bim och fram till td (fram till td är mest för om det går åt skogen så att jag kan återhämta mig). Men på ett annat sätt skulle jag vilja göra som du och ta vecka efter åt att bara ta det lugnt. Hur gjorde du när du bad om ledigt? Tog du semester då eller sjukskrivning?

Kram!

Ja har bett om sjukskrivning,gjorde en liten fuling iom ja har endometrios(chokladcysta) så sa ja att den skulle bort o behövde va ledig för återhämtning, ja kände att de kommer behövas i mitt jobb, är mattant på en högstadieskola och har både stress o lyft i arbetet. Tror mkt att de berodde på stressen o lyften i början att pricken inte stanna kvar. Kommer inte orka ett nederlag till.. de tog hårt på mej o sambon. Ja fick en vagn o babyskydd av svägerskan men var på väg att bränna upp den så ledsen ja var. Gick in i mej sj o var kall o hemsk. Var nog inte långt ifrån en utmattningsdeprition.

Kram
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-17 21:19:56 följande:

Smart drag, en vit lögn är ibland högst befogad, speciellt med ditt jobb som är så fysiskt. Bra att du lyssnar på dig själv så att du inte pressar dig för mycket när du precis gått igenom allt det där. Massa styrka till dig <3. Det är så lätt att bli någon som man inte vill vara i denna process och att den nästan äter upp en.

Jag kände att jag var väldigt nära att ge upp i början av året. Allt kändes helt hopplöst och drömmen om att få ett barn kändes så långt borta nästan utom räckhåll. Tanken att alla andra gick barn (även de som inte "förtjänade" ett om du förstår mig) fick så stor plats i tankarna. Men jag jobbar mig sakta tillbaka igen och hoppas innerligt att det får vägen nu, annars är det tillbaka ner i skiten igen känns det som och det vet jag inte heller hur jag ska klara.

Jag jobbar med barn så det är mest stressen kring om mensen ska komma på jobbet som tär på mig, därför kommer jag nog köra på sista veckan då mensen väntas. Får se vad chefen säger men hon är bra så jag tror att hon kommer förstå mig. Det är första gången jag ber om något sånt här..

Kram!

Ja jobbade som resurs/långtidsvik på en förskola innan men de fanns inte mer till mej där. Har en tanke att de skulle varit lättare att få behålla det där om jag vart kvar.. Men nu fick ja heltid som detta under terminen höst/vår och pengarna var de som styrde. Ooja!! Det agg man har haft mot de som fått barn även de som ej förtjänar de.. ja har haft sjukt dåligt samvete för jag känt så;/ varför skall de vara så enkelt för andra. De kan bara sära på benen medans vi verkligen kämpar för att få den lyckan. Så har tankarna varit.. när min svägerska sa att hon var gravid med 3 barnet men att de inte skulle behålla de för hon tyckte 2 räckte blev ja vansinnig.. vräkte ur mig ett par ord som typ du är dum i huvudet. Här kämpar vi med en kusin till era barn o du sitter o säger att ni väljer bort ett inför oss som nyss haft ett misslyckat försök.(vårt första försök) fy fan för dej.. sambon o svågern titta på mej o svägerskan blev bara ställd.. Men fy va arg ja var.. hon förstod men de tog ett bra tag.

Va skönt att din chef är förstående. Önskar att min var likadan.. saknar min gamla för hon var underbar!

Kram
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-18 20:25:16 följande:

Jag har också tampats med dåligt samvete men allt eftersom har jag accepterat att jag tänker så ibland och att det är okej att känna så.

Nä fy :(. Även om det inte var illa ment så

måste det ha känt som en riktig käftsmäll när hon sa så.

Jag tror och hoppas att hon är förstående. Återstår att se om jag har rätt..

Kram

Haha nä förstående kommer hon aldrig bli. Blev skit arg för de tog en v för oss att berätta att vi fått missfall. Allt skall vara till hennes fördel.

LYCKA TILL IDAG FINA??
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö