• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Tany
    fridalilla skrev 2012-04-13 22:42:08 följande:
    tack! :) det gick bra, men höll på att svimma eftersom jag inte tycker om sprutor:P men det gjorde inte sååå himla ont, som tur va :)
    Bra....hur många dagar du har Gonal F? gör du i magen?
  • fridalilla

Jag vet faktist inte hur länge jag ska ta. Ska på ultraljud på onsdag, så får väl se vad dem säger då! Jag tar i magen ja. använder gonal-f. Totalt har jag betalat ca1500 kr, sen kom jag upp i högkostnadskortet. :)

• Tany

Hej vänner
    en vecka börjar och en vecka nära framtida barn. hoppas du trevlig vecka :)

• Loo

Vad kul att era behandlingar redan har börjat eller kommer igång snart!

Nu har vår kallelse kommit och vi ska träffa läkare och sköterska den 10 maj, och det är mycket tidigare än vad jag trodde från början! Om vi ska göra den korta behandlingen hinner vi kanske innan deras semerterstängning, men mentalt förbereder jag mig på att vi sätter igång efter det, och blir det tidigare blir det en glad överraskning.

Härlig vecka allesammans!

• Tany
    Loo skrev 2012-04-16 09:42:50 följande:
    Vad kul att era behandlingar redan har börjat eller kommer igång snart!

Nu har vår kallelse kommit och vi ska träffa läkare och sköterska den 10 maj, och det är mycket tidigare än vad jag trodde från början! Om vi ska göra den korta behandlingen hinner vi kanske innan deras semerterstängning, men mentalt förbereder jag mig på att vi sätter igång efter det, och blir det tidigare blir det en glad överraskning.

Härlig vecka allesammans!
    Vad kul Flört hoppas att ni kan börja före sommaren.
  • Snövitt

Hej alla!

Får man reda på om man ska göra kort eller lång behandling vid första mötet med läkare och sjuksköterska?
    Är det en diskussion eller avgör de helt?
    Mitt möte är den 9 maj :) 

• Tany
    Snövitt skrev 2012-04-18 11:16:13 följande:
    Hej alla!

Får man reda på om man ska göra kort eller lång behandling vid första mötet med läkare och sjuksköterska?
    Är det en diskussion eller avgör de helt?
    Mitt möte är den 9 maj :) 
    hej Snövitt

Ja. Läkaren bestämmer vilket protokoll du har ... De ger mig korta protokollet som tar 2-3 veckor .... och jag tror att det beror på din ålder ... Hur gammal är du? 
  • fridalilla

Idag var jag på ultraljud! :) Hade 10 fina ägg och ska dit igen på fredag . Då ska vi bestämma vilken dag det blir äggplock, men läkaren tror att det blir på måndag! :D Jag har börjat få lite biverkningar från sprutorna tyvärr. Har sjukt ont i äggstockarna, så när jag sätter mig eller nyser börjar jag nästan skrika :( Jag har även fått lite huvudvärk till och från. Ikväll ska jag påbörja en annan spruta, samtidigt som den andra sprutan. Så 2 sprutor fram till på fredag! Jag har ont i magen där jag stuckigt mig, så ser inte fram emot 2 om dagen nu :( Men jag är glad att det snart är dags för äggplock :)

• Tany
    fridalilla skrev 2012-04-18 13:58:06 följande:
    Idag var jag på ultraljud! :) Hade 10 fina ägg och ska dit igen på fredag . Då ska vi bestämma vilken dag det blir äggplock, men läkaren tror att det blir på måndag! :D Jag har börjat få lite biverkningar från sprutorna tyvärr. Har sjukt ont i äggstockarna, så när jag sätter mig eller nyser börjar jag nästan skrika :( Jag har även fått lite huvudvärk till och från. Ikväll ska jag påbörja en annan spruta, samtidigt som den andra sprutan. Så 2 sprutor fram till på fredag! Jag har ont i magen där jag stuckigt mig, så ser inte fram emot 2 om dagen nu :( Men jag är glad att det snart är dags för äggplock :)
    vad roligt Glad ..... Grattis på 10 ägg Tomte.... vara positiv och tror att din lilla ängel är nära dig.... lycka till ... kramHjärta
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö