• Moniica

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hej alla..
    Jag är ny här och och går oxå på RMC i malmö.
    Vi va hos läkaren nu i Fredags och fick besked att vi var båda fullt friska.
    Vi blev beviljade IVF så nu väntar vi på tid att komma igång.
    Eftersom jag fyller 39 år i Mitten av Juni så skulle dom skynda på så vi fick komma till i början på Juni med hormonsprutor.
    Känns lite overkligt fortfarande att det snart är dax.
    Har man tur så är man ju gravid innan sommaren är slut. Och turen hoppas jag att vi alla får med oss här i denna tråden
    Vad är skillnad på lång och kort behandling ? Hur länge ska man ta hormonsprutor innan man gör äggplock?
    Ha det gott alla
    Kram

• Moniica

Va kul Tany
    Vad är kort ? Och hur vet man vilket man ska göra/ha?
    Allt blev så intensivt nu när vi va där i Fredags. Vi måste bli inskrivna som sagt innan 20e juni så det ända vi fick reda på va att det va bråttom med att hitta tid till oss och att det fanns inte en enda tid att få i hela Maj. Vem och hur bestäms det vilket protokoll man ska ha ?
    Alla våra prover va jättebra och vi fick lämna dom sista proverna i fredags. HIV/röda hund och nåt mer tror jag det va.
    Så nu är vi fit for fight och bara väntar på en tid ska dimpa ner i brevlådan
    Nu vill man ju bara att det ska vara dagen D så dom kan plocka ägg och fixa och sen in med dom igen
    Har försökt att läsa mig till hur allt går till och så. Har sett videosnutten på hemsidan så msn har lite koll. Har du börjar med sprutor elr nåt ? Hur långt har du kommit?
    Kul att hitta nån som är så nära med samma problem
    Skönt att kunna prata av sig här.
    Kram

• Moniica

När är det dax för ditt test fridalilla. Då har du kommit långt i hela processen elr ?
    Man är ju lite nervös med tanke på att man vet ju inte vad som väntas. Gör det ont ??
    Kram

• Moniica

Tack för underbart svar minasera Du har ju koll?? Allt är bra med mig, har barn sedan innan och är 39 år så jag hoppas på den korta metoden. Vill ju så gärna att det ska sätta igång
    Nu är det bara att vänta på tiden till läkaren så vi kan sätta igång. Vad händer på första mötet ? Vi har kommit så långt som allt är klart, alla prover är tagna och vi har båda blivit undersökta. När vi ska dit nästa gång så skulle dom gå igenom när,var och hur det ska gå till
    Men innan den 20e juni är det isf igång
    Hur långt har du kommit ?

• Moniica

Aha.. Då påbörjas processen redan när jag kommer till läkaren nästa gång då Va kul! Då börjar det ju röra på sig
    Hoppas det går bättre denna gången för dig minasera. Vad är skillnad mellan IVF och ICSI?
    Lycka till på Onsdag minasera och uppdatera gärna hur det går/känns
    Har du börjat med sprutor Tany ?
    Kram
    Har du börjar med dina sprutor Tany

• Moniica

Va kul Tany Va menar du med att börja ? Ta sprutor? Har vi tur så får jag tid i början av Juni så jag hinner få sprutor. Dag 21 efter första mens dag är ca den 22 juni så har vi tur så hinner vi börja med sprutor och 12-16 dagar efter så är det dax för äggplock om jag har förstått rätt. Sen ytterligare ett par dagar och sen sätts äggen in igen.
    Och då jäklar

Vad är det för pengar ni pratar om?
    Vad allt kostar elr ?
    Det går nog på högkostnadskort. 1800 kr och efter det är gratis. Har för mig att högkostnadskorter ligger på 1800 kr. Det har det gjort innan isf.
    Kram

• Moniica

Ja det hade varit riktigt kul
    1800 elr 2200 är inte så mycket skillnad om man får ett + i slutändan
    Men dom pengarna kan man göra annat med.
    Har ni fått betala IVF själva ? Elr det e kanske bara jag som är gammal
    Kram

• Moniica

Ja under 39 år är det gratis sen får man själv betala. Det är därför vi har bråttom. Jag fyller 39 i Juni. Sweet dream.. Kram

• Moniica

Börja ni sprutor dagen efter mens ? Jag är läst 21 dagar efter. Hmm..Då blir det andra startdatum. Usch vad jobbigt att inte fått reda på när var och hur ... Ja ja jag får väl göra som alla andra. Vänta på mitt möte och höra vad dom säger
    Hoppas allt klaffar med sprutdatum och mens så man slipper vänta X länge

Minasera hur länge har du hållt på ?
    Hur många sprutor och hur Ofta tar man dom?
    Förlåt för alls frågor men jag är ju nyfiken och jag vill ju börja nu Jag hatar att vänta. Jag är värre än barn på julafton hahaha...

• Moniica

aha, det e det långa protokollet.. ja, då är det bara att vänta och se vilket det blir för oss. hoppas såklart på det korta.  vill ju komma igång att bli gravid så fort så möjligt. har ju försökt att bli gravid i snart 2 år snart.
    Ja, jag har en dotter på snart 11 år. Men inga med min nuvarande Sambo.  

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö