• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

mom2012 skrev 2015-09-05 21:10:36 följande:

Lil111 har du några sjukdommar? De rekommenderar att vi med endometrios gör ivf i 2 cykler. Äggplock i ena och åf i nästa. Peny rekommenderar det och så även Dr d.

mom2012 skrev 2015-09-05 21:10:36 följande:

Lil111 har du några sjukdommar? De rekommenderar att vi med endometrios gör ivf i 2 cykler. Äggplock i ena och åf i nästa. Peny rekommenderar det och så även Dr d.

Hej, gjorde LAP, men ingen endo funnen...

Har högt tnf a och NK-celler... Utredd hos dr d.

Vad menad med ivf i två cykler?

Tacksam för svar:) kram
  • lill111

[quote=75722736][quote-nick]mom2012 skrev 2015-09-06 08:30:27 följande:[/quote-nick]

Lill111 vad jag menar är äggplock i en cykel. Totalfrys av dem. Avvakta till nästa cykel och återföra när immunförsvaret är som mest gynnsamt.

Men hade det hjälpt dig hade dr d tagit upp det med dig. Jag har träffat Peny och hon sa samma sak. Dr d sa samma sak vid konsulation. Men jag hjälpa som sagt endometrios + blodsjukdom + höga nk killer cells och oxitogin (stavningen )

Ok, tack för svar, nu har jag ju tyvärr inte fått något embryo till frysen gjort ivf två gånger...

Endast fem ägg var gång , bara ett ET respektive gång, 4-celligt, synligt perfekt men vill ändå inte bli ngt...och hur vet jag om immunförsvaret är lugnt...?? Ska jag ta om Chicagoproverna då innan ET? Kroppen min har ju reagerat starkt vid sprutstart då jag blivit jättesjuk de gångerna jag gjort ivf, så det säger ju en del....

Tog dock IL in innan plock och ett vid ET ...hög dos predika 20 mg 10 mg morgon och kväll...men hjälpte föga:(

• lill111

Behöver råd! Andra misslyckade ivfen till ända! Började blöda idag cd 1 kan jag redan på denna dag skicka mensblod till penny för bakteriescreening, håller ju på att trappa ut kortisonet? Men det kanske inte påverkar resultatet av bekteriescreeningen!?

• lill111
    AnnC skrev 2015-09-10 07:08:35 följande:

Ledsen att det inte gick vägen

Har för mig jag läste det är lättare att samla upp dag två men tror annars det inte spelar någon roll. Trappade också ut kortisonet när jag tog mitt prov, hade inte en tanke på om det kunde påverka faktiskt.

Tack ann!! Ja, detta är tungt!! Vet inte hur och med vad vi ska gå vidare med:( testa ivf en gång till eller köra på ÄD hos dr d eller Tjeckien?? Usch det är många frågor och våndas över nu:(

Hoppas allt flyter på bra för er!!

Kram
  • lill111

[quote=75738500][quote-nick]trex2013 skrev 2015-09-10 11:50:00 följande:[/quote-nick]ledsen att höra! kram[/

Tack rara du! Vart är ni i er process? Känns bra har just ställt oss i kö till Gennet idag... Både ivf och ÄD..,

Spännande även mejlat dr d.... Så vi får se vart det blir....

• lill111

Behöver snabb input! Vilken bakteriescreening ska man ta hos penny??? Finns ju två, en 7 in one eller 10 in one???

• lill111

Efter två misslyckade ivfer med tillsynes bra embryon ordinarie immunmediciner, undrar jag om det kan behövas neopegensköljning eller är det främst för att bygga upp slemhinnan??

Jag har ju en fin slemhinna tresiktad och varit 11 mm vid cd 12... Så man undrar ju har jag så tokigt immunförsvar inte så höga NK celler och NTFa....

Vad tror ni erfarna här inne....ska jag be dr d ordinera neopegensköljning tro?

• lill111

Vart kan jag beställa q10 med högt innehåll minst 300 mg utan tullavgift som tillkom här som en överraskning, inte kul...???

• lill111

[quote=75763507][quote-nick]trex2013 skrev 2015-09-16 11:47:53 följande:[/quote-nick]iherb.com håll dig under 320kr så slipper du tullen :)[/

Tusen tack

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!