• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Sammet skrev 2015-07-12 20:17:36 följande:

Inte en Aten-bebis, men en liten tös tillkommen enligt lite  liknande protokoll är född :) Jag har följt tråden och valde sen IVF Falun, som är öppna för både intralipider och koagulationsbehandlingar. Inte samma koll med provtagningar som Aten, men jag fick den behandling som behövdes i mitt fall.

Jag gjorde IVF i Falun, fick intralipiddropp utskrivet att ta hemma innan och efter ET och pos gravtest, i kombination med Predinisolon och Fragmin.

Fragminet fick jag ta fram till kejsarsnittet, Predinisolonet trappades ner tidigare.

De gjorde även en livmoderpriming (LEI) i cykeln före behandling och gav mig Prasteron 3 mån innan IVF för att maxa äggen. Och akupunktur före o efter ET gavs av en sköterska på kliniken.

Graviditeten blev delvis tuff, jag som sällan är sjuk annars fick borrelia, urinvägsinfektion, influensa, elakt virus i luftrören med akutintag och hyperemesis med droppinläggning. Hon hade en liten tillväxthämning, men växte sen ikapp.

Men ut kom en förtjusande liten tös, efter flera missfall och ett barn som dog i magen pga blodpropp i moderkakan.

Håller tummarna för alla kämpande hjältar härinne att det snart tar sig för alla.

Stort grattis Snart Lycklig, så underbart för dig!

Jättegrattis!! Ger mig hopp, haft 5 mf... Ska göra exakt samma beh som dog nästa månad... Hur gammal är du om jag får fråga, oroar mig för min ålder 40 år... Knaprar nu prasteron förfullt... Härligt att ni lyckas:)!!
  • lill111
    Sammet skrev 2015-07-13 14:09:11 följande:

Jag är 41 :)Kämpat för barn i snart ett decennium. Nu är jag superlycklig med en gosig liten gullunge som läker många gamla sår. Men jag märker att jag är hormonell, gråtit en del över sonen som dog i magen samtidigt som jag är så tacksam och glad över den lilla jag har i famnen.IVF Falun ruckade på sina regler förra året och gav mig trepack för 54.000 fast jag var över dåvarande åldersgräns för det. Nu har de gjort om systemet såg jag, de ger trepack till 40-41-åringar (du kan alltså köpa det strax innan du blir 42 om de godkänner dina hormonvärden), men det är dyrare, 69.000 mot 58.000 för yngre.De ger inte den fulla behandlingen (IL, LEI, Pred, Fragmin/Trombyl/ Prasteron, akupunktur) rutinmässigt, men jag märkte att som påläst kund var det inga problem att få hjälp med att sätta ihop ett bra behandlingsschema. De tar 2000 per intralipiddropp, så jag bad om recept istället och fick det satt på hemmaplan.

Jag fick ks beviljat på rädsla, mest att barnet skulle dö innan eller under förlossningen, gick oväntat enkelt, ett samtal med läkare som godkände det direkt utan att ifrågasätta. Orättvist att det ska vara så olika med bedömningarna, att en del inte får, andra får kämpa järnet och vissa har tur och glider rakt igenom bara.

Tack snälla du för svar:))) vi går på

Calanderska gjort en ivf har två ggr kvar kust fyllt 40 år, fick trepack utan bekymmer;)

IL sätter en vän till mig hemma och övrig medicin får jag fr östra sjukhuset specmvc...eftersom det var fullt av proppar i moderkakan när vår son föddes... Får då pred, fragminsprutor och trombyl...IL kanske de hjälper mig med när jag väl blir gravid igen;)

Men har fr dr D så jag klarar mig;)

Är så glad och hoppfull att läsa om er alla som lyckas få er bebis;)

Tack för att ni delar med er;) kraam
  • lill111
    AnnC skrev 2015-07-15 17:01:16 följande:

Tack för era svar redan och jz!

Jag hade sån panik igår, nu har det lagt sig lite. Försöker dock själva och inte ivf så inget slöseri så sett men har ägglossning vilken dag som helst nu så känns ju bra att få behandling snarast! Plus att jag ju kör fullt på med immunsupport.

Jag hade missuppfattat på serums hemsida, stod att recept kostade 100 euro om man inte är patient där, och jag visste inte om jag räknades som patient när jag "bara" gjort infektions screeningen där. Men det gjorde det visst, så nu har jag fått recept på ery-Max och beställt på apoteket, får det imorgon

Hej ann!! Kan man köpa den antibiotikan receptfritt i Grekland tro? Ska dit nu på söndag och tänkte köpa mig en kur:)

Eller ngn annan som vet ngn bra antibiotika penny skrivit ut som går att köpa receptfritt i Grekland?! Tacksam för svar:)
  • lill111
    JZ79 skrev 2015-07-15 19:39:52 följande:

du kan köpa antibiotika receptfritt i Grekland. Jag ordinerades Doxycyclin av Penny. Tror jag åt i 30-40 dagar, samma med maken. Båda måste behandlas..

Tack snälla du för svar:) heter antibiotikan så? Tack igen;))
  • lill111
    JZ79 skrev 2015-07-15 20:32:55 följande:

Om jag minns rätt stod det Doxycycline på

Förpackningen.. Hämtade även ut på recept i Sverige och då fick jag nått paket Doxyferm. Samma sak, googla Doxycycline och Grekland...Docycycline är det verksamma ämnet.Följ Pennys ordination. Alla har olika problem som behandlas individuellt.

Ja, Zithromax åt jag före ET sen i 5 dagars perioder några veckor efter plus.

Kanon!! Tack rara ni!!

Ja, valde Grekland medvetet, för att handla på mig lite;)

Då letar jag efter detta!

Ska bli skönt med soool.., är kallt som attan i Borås iaf:( kram alla fina!
  • lill111
    Maryhe skrev 2015-07-15 19:35:43 följande:

Jag blev diagnostiserad med BV i Italien när vi gjorde ICSI 2011. Blev behandlad med Doxycycline son går lika bra som Ery-max. I USA används ofta Doxycycline. Nu inför försöket på Arleta i höstas så behandlade jag mig själv med en kur Doxycycline innan transfer. Har turen att kunna köpa i Italien utan recept.

Den 5/8 så kommer resultatet av behandlingen på Arleta. Planerat snitt i vecka 38+2.

Underbart!! Grattis!! Hur många dagars kur körde du? Mannen med?? Tacksam för svar;))
  • lill111

Hej! Finkammar alla apotek här på Rhodos en fråga?

Doxycycline är de på 100 mg per tablett?

De förpackningar jag hittat är de 8 tabletter i? Stämmer det tro? Tacksam för svar, har bara fått tag på två paket ännu, mannen ska ju även ha med....

• lill111

Hej! Finkammar alla apotek här på Rhodos en fråga?

Doxycycline är de på 100 mg per tablett?

De förpackningar jag hittat är de 8 tabletter i? Stämmer det tro? Tacksam för svar, har bara fått tag på två paket ännu, mannen ska ju även ha med....

• lill111
    mom2012 skrev 2015-07-24 10:34:46 följande:

PS lill111 - du ska kunna beställa till apoteken och få hem dagen efter eller redan på kvällen enligt några som skrivit här I forumet. Testa beställa till 1 av apoteken eller åk in till Rhodos stad. Uppdatera gärna mig för vi ska till Rhodos om ett par dagar.

Tusen tack;) åker till ett och samma apotek och hon jobbar förbrilt för att få fram antibiotikan...

Men vi åker även in till Rhodos im för att jaga mer Doxycycline!

Ska självklart uppdatera dig! Tack snälla för svar;)
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!