• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej alla! Beklagar alla minus....får så ont imagen av detta....att vi aldrig ska lyckas!

Men vi måste kämpar på .....vi överväger med ÄD snart men hursom måste jag veta varför jag blöder....hoppas LAP kommer ge en viss fingervisning iaf som genomförs 23 februari....

Min fråga är om ngn varit hos Sverker hybinett är nyfiken på att konsultera honom hormonexpert....trots bra blodprov kan man lida av detta.....då jag ev tror att jag lider av antingen progesteronbrist eller östrogenbrist, eftersom jag blöder två dagar efter äl och fram till mens....är så jäkla jobbigt inget embryo som vill fastna där???

Är det värt ett besök tro? Kostar ju ändå 2800kr....

Tacksam om ni orkar komma med kloka tankar....

Kram från en som snart kastar in handduken....

• lill111

[quote=74492895][quote-nick]Zwillinge86 skrev 2014-12-09 17:09:04 följande:[/quote-nick]

Lill: minns inte vem, men i våras var det ju någon i tråden som var hos Hybinette, och jag har varit inne på det själv av precis samma anledning som du. Det enda jag minns var att personen som var hos Hybinette fick rådet att fasta tisdag och torsdag för att balansera hormonerna. Men jag kan också vara helt ute och cykla ;) hoppas att du får svar från någon med egen erfarenhet.

[/

Tack Z;) får väl köra lite 5:2 kanske...vill bara få bukt med mina mellanblödningar....suck....

Hoppas sååå att det går bra nu för er....håller tummar och tår!! Kraam.

• lill111
    astmatiker skrev 2014-12-09 18:42:59 följande:

Sticker in med en fråga om Q10 o prasteron - är det någon som vet om man kan/bör fortsätta ta dessa under ruvningstiden? Är själv tveksam men enl ivf-klin ska jag fortsätta med prasteron fram till ett ev positivt gravtest. Q10 har jag inte frågat om o har tidigare slutat ta dem efter ÄP.

[quote=74492949][quote-nick]Snart lycklig skrev 2014-12-09 17:19:50 följande:[/quote-nick]

Det är bl a jag som varit till honom. Tyvärr hinner jag inte skriva om upplägget nu, men ska försöka ta mig tid till att sätta det på pränt. Kluven om jag rekommenderar att gå till honom eller ej. Kan vara bra. Har hört att han faktiskt ibland kallas "babbel-hubinett". Kändes lite som ett standardupplägg och dyrt var det. Flrsta och andra besöket kostar 2800:-, sedan lite billigare. Jag gick bara en gång.

I övrigt säger jag HEJ till alla gamla bekanta i tråden. Kram.

• lill111

[quote=74492949][quote-nick]Snart lycklig skrev 2014-12-09 17:19:50 följande:[/quote-nick]

Det är bl a jag som varit till honom. Tyvärr hinner jag inte skriva om upplägget nu, men ska försöka ta mig tid till att sätta det på pränt. Kluven om jag rekommenderar att gå till honom eller ej. Kan vara bra. Har hört att han faktiskt ibland kallas "babbel-hubinett". Kändes lite som ett standardupplägg och dyrt var det. Flrsta och andra besöket kostar 2800:-, sedan lite billigare. Jag gick bara en gång.

I övrigt säger jag HEJ till alla gamla bekanta i tråden. Kram.

[/

Hej SL....så himla gulligt av dig om du orkar....känner att jag tvekar lite nu...efter era kloka råd här....gjorde just en hårmineralanalys som var rätt intressant och jag saknar uppenbarligen en hel del mineraler i kroppen bla zink och magnesium samt några andra specifika mineraler som jag aldrig hört talas om....så jag kör på detta upplägg nu ett tag samt ser fram emot LAP för att utesluta endo...

Hoppas innerligt att du börjar kravla dig uppåt många kramr till dig!

• lill111
    Snart lycklig skrev 2014-12-10 16:54:38 följande:

Hej igen, jag lovade att komma tillbaka med mitt upplägg från Hubinette. Hag har nu letat, men dokumentet var förstås inte där jag trodde det var. :(

Jag skriver ner det jag kommer ihåg ur minnet och får komplettera när jag hittar dokumentet. Jag gick bl a dit för oro om trötta binjurar. Han jobbar med biodynamiska tillskott, så nöra kroppens egna. Han samarbetar med Maria Lundin (googla).

B5, B6, B12 (sugtablett) och D-vitamin morgon. Matsmältningsenzym lunch. B5, B6, matsmältningsenzym middag. B12, 400 mg magnesium, 5-HTP kväll.

Progesteron All kräm dag 14 till 28. Motsvarande period också en Progesteron MIC vaginalt (som inte längre går att få tag på).

Sedan kommervi till Estradot östrogenplåster, dör jag känner mig osäker. Har för mig att byte av plåster var 3:e-4:e dag. Tror under hela cykeln, eller inte. Här är jag osäker. Då jag gjorde stimuleringar med äggplock många månader (ni vet, min ägginsamling), sa D att östrogenplåster kunde störa mina stimuleringar, så jag använde aldrig just dem.

Han påstod i stort sett att jag kunde lyckas själv efter detta koncept, men utan och med mina trötta binjurar skulle jag absolut inte lyckas med mina insamlade embryon (vilket jag nästan gjorde, men inte hela vägen, men det var nog inte pga av att jag inte följde habs ordination till fullo). Ganska nedslående, när jag var uppe i samlandet.

Angående fasta två hela dagar i veckan (åt lunch måndag och inget förutom vätska utan kalorier förrän nästa dags lunch). Det var mera för att gå ner i vikt, vilket jag gjorde, lite. Absolut bra för kroppen, men kanske också för hormonerna, faktiskt ingen aning.

Hej SL blir alldeles varm i hjärtat när jag läser den lyckliga nyheten!!!???????? sååå otroligt glad för er skull, verkligen underbara nyheter, inger hopp!

Supergrattis!

Tusen tack för att du delger mig infon om Hyb, känner att jag hoppar de nu....är så osäker och kör den behandling jag nu blivit rekommenderad efter hårminerlanaysen....

Det jag undrar över är om jag kan ha östrogenbrist för visst kan även det orsaka mellanblödningar och kort cykel? Progesteron har jag testat och visst de hjälper vissa cykler men inte alla, inte testat proygnon östrogentabletter....

Om du orkar får du gärna berätta varför man gör neopegensköljning...?

Så underbart att ta del av din resa,tack rara SL??

Detta är taget ur minnet.

• lill111
    pink lily skrev 2015-01-02 16:15:56 följande:

Är det någon som kan tipsa om en bra progesteronkräm med bioidentiskt progesteron, utan parabener? Tänker vägra syntetiskt progesteron vid spottings och långa blödningar, mår inte alls bra av det! Har någon testat Female Balance Creme ( Mia Lundins rek.) eller annan?

Vad är parabener? Testade nu provera mot spottingsen hjälpte inte alls????.... Såå jobbigt! Har prövat många behandlingar men inget hjälper, fattar inte vad det beror på??

Tacksam för svar...
  • lill111
    MoM11 skrev 2015-01-08 10:44:13 följande:

Hej!

Jag har äntligen fått läkaren på kliniken att gå med på att skriva remiss till hysteroskopi.

Har du gjort din ännu lill111?

Någon som har tips på vad man ska tänka på/fråga om?

Hej! Jag kommer göra både hysto och LAP det sker 23 februari jättenervös lider ju så av mina spottings... Befarar att det är endo som spökar...!! Minns inte har ni barn innan hur gammal är du? Usch jag fyllde nyss 40... Vill sååå gärna ha ett barn till men min kropp bara strular:(( lycka till kära du!!
  • lill111
    Cathy skrev 2015-01-08 12:08:53 följande:

pink lily; ledsen men minns inte hur gammal du är...? Jag tror inte att riktig förklimakterium kommer innan man fyllt 45-47....utan många lider av hormonell obalans som får en att tänka att man kommit i nån sorts förklimakterium. Jag ser att du har två alternativ - framkalla ägglossning med pergotime eller ta pravidel för att få balans i hormonerna. Och eftersom en sänkning av prolaktin ger både ökning av östrogen och progesteron (bra!) så ser jag inte det som ett problem för dig. Du vet väl att du också kan ha FSH-antikroppar. Har du förhöjt FSH värde? FSH antikroppar är immunologiskt (se länk till studie om flera olika typer av antikroppar) och kan behandlas med kortison och/eller IL! www.hindawi.com/journals/jir/2012/762541/ kram

Åhhhh ursäkta om jag svarar här! Du ärvas informativ och klok cathy! Vet inte om jag vågar prova pravidel igen då jag fick flimmer när jag stängde ögonen är det normalt? Jag har ju fina värden men du menar att det ändå kan vara det som orsakar spottings??

När i cykeln kan jag starta med pravidel??

Tack, tack igen!!
  • lill111

Hej, hej alla kämpade här, behöver verkligen er kunskap nu! Jag var idag på SU inför operation LAP och hysteroskopi....det var inget knepigt med det....

Men på UL mätte han min slemhinna till knappa 4-5 mm!!! Är på cd 13 och det fanns en äggblåsa på 20 mm, men slemhinnan är ju gaaaaalet tunn!!!!

Min slemhinna brukar ligga på 7-9 mm cd 13.....

Ska detta börja strula nu med:((

Visst är den tunn, eller är jag ute och seglar??.

Jag har länge velat testa proygnon, för att stärka upp slemhinnan men framför allt se om mina vidriga spottings kan upphöra - något med hormonerna är det ju eller endo som stör....

LAP lär ju visa det......

Men om det är någon här inne som har proygnon liggandes så köper jag dem gärna....

Jättetacksam för lite stöd här.....känns inte bra med en sådan tunn slemhinna...../

Jag har hopp uppe tack vare alla er här inne ska ni veta, är så ljuvligt att det går bra för de flesta, då orkar jag hålla modet uppe, men är mkt spänd och nervös inför framtiden....

Kram alla!!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!