Snart lycklig skrev 2014-12-10 16:54:38 följande:
Hej igen, jag lovade att komma tillbaka med mitt upplägg från Hubinette. Hag har nu letat, men dokumentet var förstås inte där jag trodde det var. :(
Jag skriver ner det jag kommer ihåg ur minnet och får komplettera när jag hittar dokumentet. Jag gick bl a dit för oro om trötta binjurar. Han jobbar med biodynamiska tillskott, så nöra kroppens egna. Han samarbetar med Maria Lundin (googla).
B5, B6, B12 (sugtablett) och D-vitamin morgon. Matsmältningsenzym lunch. B5, B6, matsmältningsenzym middag. B12, 400 mg magnesium, 5-HTP kväll.
Progesteron All kräm dag 14 till 28. Motsvarande period också en Progesteron MIC vaginalt (som inte längre går att få tag på).
Sedan kommervi till Estradot östrogenplåster, dör jag känner mig osäker. Har för mig att byte av plåster var 3:e-4:e dag. Tror under hela cykeln, eller inte. Här är jag osäker. Då jag gjorde stimuleringar med äggplock många månader (ni vet, min ägginsamling), sa D att östrogenplåster kunde störa mina stimuleringar, så jag använde aldrig just dem.
Han påstod i stort sett att jag kunde lyckas själv efter detta koncept, men utan och med mina trötta binjurar skulle jag absolut inte lyckas med mina insamlade embryon (vilket jag nästan gjorde, men inte hela vägen, men det var nog inte pga av att jag inte följde habs ordination till fullo). Ganska nedslående, när jag var uppe i samlandet.
Angående fasta två hela dagar i veckan (åt lunch måndag och inget förutom vätska utan kalorier förrän nästa dags lunch). Det var mera för att gå ner i vikt, vilket jag gjorde, lite. Absolut bra för kroppen, men kanske också för hormonerna, faktiskt ingen aning.
Hej SL blir alldeles varm i hjärtat när jag läser den lyckliga nyheten!!!???????? sååå otroligt glad för er skull, verkligen underbara nyheter, inger hopp!
Supergrattis!
Tusen tack för att du delger mig infon om Hyb, känner att jag hoppar de nu....är så osäker och kör den behandling jag nu blivit rekommenderad efter hårminerlanaysen....
Det jag undrar över är om jag kan ha östrogenbrist för visst kan även det orsaka mellanblödningar och kort cykel? Progesteron har jag testat och visst de hjälper vissa cykler men inte alla, inte testat proygnon östrogentabletter....
Om du orkar får du gärna berätta varför man gör neopegensköljning...?
Så underbart att ta del av din resa,tack rara SL??
Detta är taget ur minnet.